نخستین سرویس بهداشتی مجهز به نور ضد میکروب

هر لحظه‌ای که در وب جست و جو کنید، با تعداد بسیار زیادی از پویش‌های سرمایه‌گذاری جمعی رو به رو خواهید شد. با یک بررسی مختصر در تارنماهای kickstarter و indiegogo تعداد بسیار زیادی از پروژه‌های عجیب و غریب و بی‌فایده خواهید یافت. البته ایده‌های ارزشمند هم در این تارنماها عرضه شده‌اند. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی یکی از تازه‌ترین پروژه‌های غیرمعمولی، بلند پروازانه و هیجان انگیز را معرفی خواهیم کرد: نخستین سرویس بهداشتی مجهز به نور ضد میکروب

Ilumibowl، نور ضد میکروب و ضد عفونی کننده‌ی سرویس بهداشتی

این پروژه‌ی بسیار جالب که Ilumibowl نام دارد، در حال حاضر بر روی تارنمای Kickstarter قابل مشاهده است. شرکت سازنده‌ی این محصول در سال ۲۰۱۴ نخستین سرویس بهداشتی مجهز به نور شب را از طریق سرمایه‌گذاری جمعی تولید و به بازار عرضه کرد. اکنون این شرکت نسخه‌ی جدید محصول خود را که نخستین سرویس بهداشتی مجهز به نور ضد میکروب است، تولید کرده است. این سرویس بهداشتی به نور UV مجهز است که DNA هر باکتری موجود در سرویس بهداشتی را نشانه می‌گیرد و مانع از بازتولید آن می‌شود.
نخستین سرویس بهداشتی مجهز به نور ضد میکروب
نور این سرویس بهداشتی همه‌ی میکروب‌ها را از بین می‌برد ولی هیچ خطری برای انسان ندارد. این محصول بر اساس فناوری‌های پزشکی بیمارستانی تولید شده که با به کارگیری طول موج‌های غیرUVC نور که برای باکتری‌ها کشنده است، آن‌ها را هدف می‌گیرد. این لامپ ضد میکروب هر دو دقیقه یک بار به مدت ۱۵ ثانیه و روزی یک بار به مدت ۸ دقیقه‌ی پیوسته با تابش انرژی سرویس بهداشتی را ضدعفونی می کند. طول موج نور به کار برده شده ۴۷۰ نانومتر است. قرار گرفتن در معرض این طول موج به مدت ۶ دقیقه، انرژی لازم برای وارد کردن آسیب قابل توجهی به رایج‌ترین باکتری‌های سرویس بهداشتی کافی است. در سال‌های اخیر مطالعات بسیاری منتشر شده است که کارایی به کارگیری طول موج‌های غیر UV از طیف آبی نور را برای از بین بردن باکتری‌های رایج اثبات می‎کند (این مطالعات را اینجا بیابید). این فناوری برای سال‌ها در کاربردهای بیمارستانی فوق پیشرفته مورد استفاده بوده است و اکنون برای استفاده‌های خانگی آماده‌ی عرضه است.


بیشتر بخوانید:

>>زیرپوش Percko، اصلاحگر حالت بدن موفق به جذب سرمایه در Kickstarter شد


منبع: digitaltrends


استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک مرجع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *