الگوریتم یادگیری ماشینی و کاربرد آن در هنر نویسه نگاری

تایپوگرافی یا نویسه‌نگاری هنر و فن چیدمان حروف برای زبان تصویر و تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشتار به وجه تصویری است. نرم‌افزار جدید شرکت IDEO با الگوریتم‌های یادگیری ماشین، فونت‌های مشابه را بر اساس ویژگی‌های ظاهری در کنار یکدیگر نشان می‌دهد. علاقه‌مندان به هنر نویسه‌نگاری می‌دانند که چگونه فونت‌ها را با نام آن‌ها شناسایی کنند. با این حال مشاهده فونت‌ها در هنگام جستجوی فونت‌های مشابه برای نویسه‌نگاران مفید خواهد بود. با مجله فناوری‌های توان‎افزا و پوشیدنی همراه باشید تا با کاربرد نرم‌افزار نقشه فونت IDEO آشنا شوید.
الگوریتم یادگیری ماشینی و کاربرد آن در هنر نویسه نگاری

امروزه کار چاپ پوسترها و تبلیغات را نویسه‌نگاران انجام می‌دهند. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری مانند ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا کاربرد دارد. نقشه فونت شرکت طراحی IDEO به طراحان در همین زمینه کمک خواهد کرد. ابزار تعاملی که آن‌ها ساخته‌اند به شما اجازه می‌دهد که از میان فونت‌ها به صورت بصری جستجو کرده و فونت‌ها را در کنار فونت‌های مشابه دیگر مشاهده کنید. با نرم‌افزار می‌توان با توجه به نام فونت‌ها نیز به جستجو پرداخت.

کوین هو (Kevin Ho) طراح نرم‌افزار IDEO نقشه فونت را با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین ساخته است. با این الگوریتم می‌توان فونت‌ها را با ویژگی‌های ظاهری مرتب کرد. ویژگی‌های ظاهری شامل وزن فونت، ویژگی سریف و غیرسریف، خطوط شکسته یا سرهم و غیرشکسته هستند. وقتی یک فونت وزن سنگین‌تری می‌گیرد، فونت تیره‌تر و ضخیم‌تر به نظر می‌رسد. در نویسه‌نگاری به فونت‌هایی که بدون دندانه هستند غیرسریف گفته می‌شوند و فونت‌هایی که دارای دندانه و خطوط زایده‌ای باشند سریف نام دارند.

طراحان نویسه‌نگاری نیاز دارند که با روش‌های ساده‌تر فونت‌های گوناگون با زیبایی‌شناسی و ویژگی‌های مشابه را شناسایی کنند. بنابراین کوین هو، نرم‌افزار IDEO را با کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین ساخت تا بتوان فونت‌ها را بر اساس ویژگی‌های ظاهری جستجو کرد.

این نرم‌افزار می‌تواند ۷۵۰ فونت که در گوگل‌فونت در دسترس هستند را با توجه به ویژ‌گی‌های ظاهری شناسایی کند. گفتنی است که خدمات آنلاین Typewolf و Identifont نیز فونت‌ها را بر همین اساس مجزا می‌کنند اما با نرم‌افزار IDEO می‌توان فونت‌ها را سریع‌تر جستجو کرد و از همه گزینه‌ها و امکانات نرم‌افزار برای زیباترشدن هرچه بیشتر طرح بهره برد.


در زمینه تلفیق هنر و پیشرفت‌های فناوری بیشتر بخوانید:
>>روش نوین تبدیل ورقه‌های مسطح به شکل‌های سه بعدی مانند کفش
>>چاپ سه‌بعدی آثار هنری معروف برای نابینایان


منبع: Theverge

استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *