برندگان رویداد جهانی CYBATHLON 2020 در بخش پروتز پا

نسخه جهانی CYBATHLON در تاریخ ۱۳ و ۱۴ نوامبر گذشته برگزار شد. در این رقابت‌ها معلولان پیشرفته‌ترین فناوری‌های کمکی برای بهبود زندگی را به نمایش می‌گذارند. در ادامه‌ی معرفی برندگان المپیک سایبورگ‌ها (CYBATHLON) به بخش پرتزهای پا می‌رسیم. استارت‌آپ Circleg از سوئیس برنده مدال طلا در این بخش بود که با آنها بیشتر آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

برندگان نسخه جهانی CYBATHLON 2020 در بخش پروتز پا

در این رقابت، کاربرانی از پنج تیم شرکت داشتند که باید رقابت را با استفاده از هر نوع پروتز فعال یا غیرفعالی به پایان می‌رساندند. به گفته سازمان دهندگان CYBATHLON: «پروتزهای غیرفعال در درجه اول برای اهداف تزئینی هستند و عملکرد کمی دارند. پروتزهای به اصطلاح فعال پا را می‌توان به لطف فناوری‌های نوآورانه به طور دقیق کنترل کرد. پس از قطع پا، پروتزهای موتوری این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا کارهایی مانند از پله بالا و پایین رفتن و پایین آمدن از سطح شیب‌دار را به راحتی انجام دهند».

رقابت پروتزهای پا

رقابت در بخش پروتزهای پا شامل این موارد است:

 (1) حفظ تعادل تعدادی کاسه و بشقاب هنگام نشستن و ایستادن، برای آزمایش قدرت پا در یک فضای محدود

 (2) غلبه بر موانع هنگام حمل دو سیب، برای آزمایش توانایی خم شدن و کنترل حرکت مفاصل زانو

 (3) حمل دو سطل بر روی تیر، برای آزمایش توانایی حفظ تعادل هنگام حرکت رو به جلو و عقب

 (4) حمل توپ و جعبه به طرف دیگر پله‌ها در حالیکه تنها یک پا روی هر پله قرار می‌گیرد، برای آزمایش توانایی خم شدن مفصل زانو، قدرت موتور روی پله‌ها، دقت گام‌ها، پایداری آنها، همه با دید محدود

 (5) عبور از یک مسیر کج در هر دو جهت در حالی که یک سیب را حمل می‌کنند تا توانایی خم شدن و کنترل زاویه مفصل زانو و مچ پا را آزمایش کنند

 (6) متعادل نگه داشتن سیب هنگام بالا و پایین رفتن از سطح شیب‌دار، برای آزمایش توانایی خم شدن مفاصل زانو و مچ پا و ثبات خم شدن و قدرت حرکتی آنها روی سطح شیب‌دار

برندگان نسخه جهانی CYBATHLON 2020 در بخش پروتز پا

مانند سایر رشته‌ها، رقابت میان سه شرکت‌کننده برتر بسیار فشرده بود. تیم Circleg با آندره فری در ۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه مسابقه را به پایان رساند و به مدال طلا دست یافت. با تنها پنج ثانیه زمان بیشتر تیم NeuroLegs از سوئیس با استفان پوت برنده مدال نقره شد. مدال برنز با آدریان باک به تیم Contur 2000 از لهستان رسید که مسابقه را در ۲ دقیقه و ۵۷ ثانیه به پایان رساند. در اینجا خلاصه‌ای از رقابت ۴ فینالیست برتر را می‌بینید:

مصاحبه با سایمون اوشوالد، بنیانگذار Circleg

سایمون در دانشگاه هنر زوریخ در رشته طراحی صنعتی و محصول تحصیل کرده است.

برندگان نسخه جهانی CYBATHLON 2020 در بخش پروتز پا
سایمون اوشوالد (چپ) و فابیان انگل (راست) از بنیانگذاران Circleg

پیروزی تیم شما در رقابتی همچون CYBATHLON به چه معناست؟

پیروزی در مسابقه پای مصنوعی Cybathlon بیش از همه انتظارات ما بود! شرکت در رقابت Cybathlon برای تیم ما یک نقطه عطف و یک فرصت عالی برای ارائه Circleg و چشم‌انداز ما در سطح جهانی بود. ما توانستیم نشان دهیم Circleg، با عملکردی که دارد، می‌تواند از افراد قطع عضو برای چالش‌های مختلفی که در زندگی روزمره با آن روبرو هستند حمایت کند. کاربر ما، آندره، اکنون با پیروزی در رقابت Cybathlon این موضوع را به طور قطع ثابت کرده است! عملکرد Circleg در Cybathlon 2020 نیز تأییدی بر این است که ما در مسیر درست پیشرفت قرار گرفته‌ایم تا در نهایت به چشم‌انداز «آزادی حرکت برای همه» برسیم. بسیار هیجان زده‌ایم!

این پیروزی برای افراد دارای معلولیت به چه معناست؟

امیدوارم بسیاری از افراد قطع عضو در سراسر جهان عملکرد Circleg را در Cybathlon ببینند و بدانند که حتی با تمکن مالی محدود امکان دستیابی به آزادی حرکت وجود دارد. قول می‌دهیم Circleg یک پروتز جامع و پایدار برای بیشتر افراد قطع عضو در سراسر جهان خواهد بود. این یک وعده از طرف ما است. تلاش می‌کنیم تا این چشم‌انداز به واقعیت تبدیل شود!

چه چالش‌هایی پیش رو دارید؟

موارد بسیار کمی وجود دارد: تبدیل Circleg Zero به یک محصول انبوه، توسعه زنجیره تولید محلی و در نهایت، توسعه کسب و کار. یک پروتز پایدار تنها از یک محصول عملکردی تشکیل نشده است، بلکه به پشتیبانی با کیفیت بالا، امکانات تعمیر و خدمات و سازوکارهای مالی مناسب نیز نیاز دارد. با استارت‌آپ Circleg ما به همه این مسائل می‌پردازیم و یک گروه میان رشته‌ای با انگیزه برای مقابله با این چالش‌ها داریم!


بیشتر بخوانیم:

>> با برنده رقابت اسکلت های بیرونی در المپیک سایبورگ ها آشنا شوید

>> المپیک سایبورگ‌ ها در نسخه جهانی: CYBATHLON 2020


منبع: robohub.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *