۱۰ اختراع برتر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰

اختراعات هوش مصنوعی با وجود همه‌گیری کووید۱۹ در حال پیشرفت است. سال ۲۰۲۰ انسان را از بسیاری جهات متعجب کرده است. بشریت از روبرو شدن با یک بیماری همه‌گیر، رکود جهانی و مشاهده تغییرات ژئوپلیتیک جهانی، در روزهای مبهمی قرار دارد. با این حال فناوری‌های نوظهوری مانند هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ما را به آینده امیدوار می‌کند. برخلاف بحران‌های موجود، این فناوری‌ها جهان را متحول خواهد کرد. در ادامه با برترین‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰ آشنا خواهیم شد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

10 اختراع برتر هوش مصنوعی در سال 2020

BrainBox AI

BrainBox AI انقلابی‌ترین فناوری است که به بشریت هدیه شده است. این فناوری از هوش مصنوعی سازگار شونده استفاده می‌کند تا مصرف انرژی ساختمان‌ها، بزرگترین عامل ایجاد تغییرات آب و هوایی، را بهینه کند. این هوش مصنوعی به طور خودکار از ساختمان پشتیبانی می‌کند و نیازی به دخالت انسان ندارد. از یادگیری عمیق، محاسبات ابری و اتوماسیون برای ایجاد بیشترین تأثیر در مصرف انرژی، کنترل گرمایشی و تهویه مطبوع استفاده می‌شود‌. با هوش مصنوعی BrainBox، ساختمان‌های تجاری می‌توانند کل هزینه‌های انرژی را ۲۵٪ کاهش دهند و آسایش ساکنان را ۶۰٪ بهبود بخشند. افزون بر این، با در نظر گرفتن بحران فعلی، هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که در آن اثر کربن ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

TrailJectory

بیماری‌هایی وجود دارد که حتی پیش از ظهور ویروس کرونا نیز به سلامتی انسان آسیب رسانده است. سرطان یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها است که بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد. تاکنون هیچ روش ویژه‌ای وجود نداشته که بتواند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد. اما پژوهشگران یک سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که از طریق آن بیماران می‌توانند علائم را ردیابی کنند. TrailJectory با هوش مصنوعی بیماران را قادر می‌سازد از تجزیه و تحلیل اطلاعات جامعه جهانی بیماری خود استفاده کنند تا تصمیمی آگاهانه بگیرند. این فناوری همه گزینه‌های درمانی مربوطه را تجزیه و تحلیل می‌کند و بلافاصله گزینه‌های درمانی مربوطه را با توجه به وضعیت بیمار ارائه می‌دهد.

Embodied Moxie

کودکان امسال شاهد حوادث بی‌شماری از هرج و مرج و آشفتگی اجتماعی بوده‌اند. افزایش حوادث نفرت‌انگیز و نژادپرستی تهدیدی برای یادگیری ترحم و همدلی در کودکان است. با این حال، پیشرفت‌های رباتیک منجر به ابداع ابزاری شده است که به کودکان مهربان و دلسوز کمک می‌کند. Emboddied Moxie رباتی است که به کودکان اجازه می‌دهد همدلی، مهربانی و مهارت‌های پیشرفته انسانی را یاد بگیرند. Moxie می‌تواند مکالمه طبیعی، تماس چشمی، حالات صورت و دیگر پارامترها را درک، پردازش و به آنها پاسخ دهد تا یک تجربه یادگیری منحصر به فرد و شخصی برای کودک ایجاد کند. این به ایجاد اعتماد به نفس کلامی در کودکان کمک می‌کند. این ابزار رباتیک به بهبود سلامت جسمی کودکان نیز با فعالیت‌هایی مانند تنفس و مدیتیشن هدایت شده کمک می‌کند.

LOVOT

برخی اوقات احساسات مالیخولیایی و پریشانی ذهنی بر فرد غلبه می‌کند. به ویژه اگر این ناراحتی از طریق روابط شخصی رخ دهد، موجب آشفتگی می‌شود. LOVOT برای مقابله با این احساسات و ایجاد آرامش عاطفی در خانه طراحی شده است. این ربات احساسی، خلق و خوی فرد را حس می‎کند و واکنش مناسب نشان می‌دهد. این یک افزودنی عالی برای داشتن یک محیط آرام، دوست داشتنی و خانگی است. این فناوری از بیش از ۵۰ حسگر برای ایجاد رفتاری استفاده می‌کند که شباهت بسیاری به یک انسان دارد.

اکوسیستم Hadoop

اهمیت دستیابی به داده‌های قابل اعتماد در همه‌گیری کووید۱۹ در هر شغلی و در هر بخشی احساس می‌شود. به دلیل افزایش کار از راه دور، اتکا به روش‌های سنتی داده کاوی برای سازمان‌ها غیرممکن شده است. آنجاست که Apache Hadoop به صحنه می‌آید. Apache Hadoop که معمولاً تحت عنوان اکوسیستم Hadoop شناخته می‌شود، داده‌ها را به روشی خرد می‌کند که امکان پردازش مجموعه داده‌های بزرگ با مدل‌های ساده برنامه نویسی فراهم می‌شود. این ابزار برای جمع‌آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و نگه‌داری کلان داده طراحی شده است.

پایگاه داده NoSQL

پایگاه داده NoSQL که به طور گسترده توسط فناوری‌های بزرگی مانند گوگل و آمازون مورد استفاده قرار می‌گیرد مکانیزمی است که از طریق آن مدل‌های متنوعی می‌توانند به داده‌ها دسترسی و آنها را مدیریت کنند. این پایگاه داده به طور خاص برای مدیریت و نظارت بر حجم زیاد داده، تأخیر کم و مدل‌های داده انعطاف‌پذیر طراحی شده است. این فناوری در برنامه‌هایی مانند موبایل، وب و بازی که به پایگاه داده‌های انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیر، با کارایی بالا و بسیار کاربردی نیاز دارند، برای ارائه تجارب عالی استفاده می‌شود.

HTC Vive Pro Eye VR

همانطور که از نام آن مشخص است HTC Vive Pro Eye یک مؤلفه واقعیت مجازی است که برای ردیابی دقیق چشم طراحی شده است و به شما تجربه غوطه‌وری عالی را می‌دهد. مانند هر فیلم علمی تخیلی، این مؤلفه امکان حرکت چشم و چشمک زدن در آواتارهای مجازی را فراهم می‌کند. این فناوری تعاملات غیرکلامی در کنفرانس‌ها، گروه‌های چت و جلسه‌های از راه دور را امکان‌پذیر می‌کند و تجربه‌های بی‌نظیری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

L’Oreal Perso

L’Oreal Perso که توسط یک برند زیبایی توسعه یافته، ابزاری برای واقعیت مجازی است که به مراقبت از زیبایی کاربر کمک می‌کند. برنامه L’Oreal Perso وضعیت کلی پوست را تجزیه و تحلیل می‌کند. این شامل چین و چروک‌های عمیق، خطوط ظریف و ایجاد حلقه سیاه دور چشم است. همچنین فاکتورهایی مانند موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوایی و شرایط محیطی که بر روی پوست انسان تأثیر می‌گذارد را ارزیابی می‌کند. درنهایت این برنامه مجموعه‌ای از محصولات L’Oreal را برای بهبود مراقبت از زیبایی ارائه می‌دهد.

Meeting Owl

در سال ۲۰۲۰ ، بیشتر جلسه‌ها و کنفرانس‌ها به پلت‌فرم‌های آنلاین منتقل شدند. اما اتصال شبکه محدودیت اصلی در کار از راه دور است. Meeting Owl یک جغد رباتیک یکپارچه با اینترنت اشیا است که برای کار از راه دور و تشکیل جلسه از مکان‌های مختلف ساخته شده است. Meeting Owl بهترین ابزار برای کار از راه دور است. این ربات تنها شامل یک میکروفون، دوربین و بلندگو است که کاربر باید آن را به لپ‌تاپ متصل کند تا تجربه بهتری داشته باشد.

ربات خانگی Kuri

سال ۲۰۲۰ سالی بوده است که هرفرد فرصتی برای ماندن در کنار خانواده و گذران وقت با آنها را داشته است. برای بهبود و افزایش این تجربه، ربات خانگی Kuri که مجهز به حسگرهای اینترنت اشیا است با کاربر و اعضای خانواده در تعامل است و لحظه‌ها را با دوربین‌های مجهز به حسگر خود ضبط می‌کند.


بیشتر بخوانیم:

>> چگونه هوش مصنوعی می تواند امنیت غذایی را تضمین کند؟

>> ارتباط میان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین


منبع: analyticsinsight.net

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *