امکان جدید نقشه گوگل برای ثبت آسان مکان‌های مناسب سازی شده صندلی چرخدار

آیا ساختمان دارای راه‌پله است؟ آیا در ساختمان محل نشستن مختص افراد دارای صندلی چرخدار وجود دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی نیستند که به طور معمول از خود بپرسید اما افراد توانیابی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند برای رفت و آمد در مکان‌های مختلف نیاز به چنین اطلاعاتی دارند. با نقشه‌ی گوگل (Google Maps) می‌توان مکان‌های مناسب‌سازی شده برای این افراد را مشاهده کرد. طبق اعلام شرگت گوگل هم‌اکنون ثبت مکان‌های مناسب صندلی چرخدار در نقشه‌ی گوگل آسان‌تر شده است. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

امکان جدید نقشه گوگل برای ثبت آسان مکان‌های مناسب سازی شده صندلی چرخدار

در دسامبر سال ۲۰۱۶، شرکت بزرگ گوگل برای نخستین بار اطلاعاتی درباره مکان‌های مناسب‌سازی شده صندلی چرخدار در نقشه‌ی گوگل به نمایش گذاشت. آن‌ها با برنامه‌ای به نام «Local Guieds» از مردم خواستند مکان‌هایی که برای افراد توانیاب دارای صندلی چرخدار مناسب‌سازی شده را اعلام کنند.

به تازگی گوگل امکان جدیدی را فراهم کرده است تا مردم راحت‌تر مکان‌های مناسب‌سازی‌شده را در نقشه‌ی گوگل بیفزایند. این پروژه برای مشخص شدن هرچه بیشتر مکان‌های مناسب و قابل دسترسی توانیابان اجرا شد. طبق آمار گزارش شده، بیش از هفت میلیون مکان قابل دسترسی توانیابان و مناسب صندلی چرخدار در سراسر جهان در نقشه‌ی گوگل تعیین شده است.

تلاش برای افزودن اطلاعات مکان‌های قابل دسترسی توانیابان توسط گروهی از کارمندان گوگل اجرا شد. ریو آکاساکا (Rio Akasaka) که مدیر محصول Google Drive است در این پروژه فعالیت داشت تا کسانی که به اطلاعات دسترسی نیاز دارند از این پروژه بهره‌مند شوند. پیش از این اطلاعات دسترسی مکان‌ها توسط برنامه‌ی «Local Guieds» جمع‌آوری می‌شد. گوگل به کاربران اجازه داد مکان‌هایی که هنوز اطلاعات دسترسی آنها در نقشه‌ی گوگل وارد نشده را انتخاب کنند و به صورت مستقیم اطلاعات این مکان‌ها را وارد کنند.

امکان جدید نقشه گوگل برای ثبت آسان مکان‌های مناسب سازی شده صندلی چرخدار

تصویر بالا نشان می‌دهد چگونه می‌توان اطلاعات مکان‌های نمایش داده شده را در نقشه‌ی گوگل وارد کنیم. اطلاعات مکان‌های قابل دسترسی توانیابان شامل ورودی‌ها، آسانسورها، محل نشستن و محل پارک مناسب‌سازی شده است. شما نیز می‌توانید با افزودن مکان‌های مناسب توانیابان محیط پیرامون خود در نقشه‌ی گوگل با این پروژه همراه باشید.

(Google Maps > Your Contributions > Uncover Missing Info > Accessibility)

همچنین فهرستی از مکانهای مناسب سازی شده در کشورمان را می توانید از طریق تارنمای «بانک اطلاعات مناسب سازی (بام)» ببینید و مکان‌های جدید مناسب سازی شده را در آن ثبت کنید.


بیشتر بخوانید:
>>نقشه گوگل مسیرهایی که برای صندلی چرخدار مناسب سازی شده را مشخص می‌کند
>>نماد بین‌المللی دسترسی دقیقا به چه معناست؟
>>کاربران صندلی چرخدار در لندن می‌توانند تاکسی مخصوص بگیرند


منبع: businessinsider

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *