چرا فرآیند بهره برداری از اسکلت های بیرونی نظامی بسیار طولانی است؟

استفاده از اسکلت‌های بیرونی در بخش نظامی برای حمل تجهیزات و یا بیماران توجیه‌پذیر است. با وجود اینکه پژوهش‌های اسکلت‌های بیرونی نظامی از سال ۲۰۰۰ آغاز شده است، هنوز شاهد بهره‌برداری از یک اسکلت بیرونی نظامی در ابعاد بسیار وسیع نبوده‌ایم. در ادامه‌ی این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی این به توضیح این شرایط پرداخته خواهد شد.

اسکلت بیرونی Ratnik3 ساخت روسیه

ارزیابی اسکلت بیرونی

مهندسین طراح برای درک کارکرد فناوری‌های کاربردی از کاربران می‌خواهند که فناوری تولید شده را آزمایش نمایند. در هنگام آزمایش کارکرد دستگاه به دقت رصد می‌شود. در مورد اسکلت‌های بیرونی نظامی کارکرد دستگاه در پیشگیری از آسیب مد نظر است. پس از استفاده‌ی عملی از اسکلت بیرونی هر کاربر می‌تواند ارزیابی خود از فناوری را بیان کند. وی می‌تواند به دقت میزان نیاز، عدم نیاز، یا ترجیح خود برای استفاده یا عدم استفاده از دستگاه را به اشتراک گذارد. همچنین علت این انتخاب را به دقت شرح دهد.

این آزمایش‌ها و پرسش‌های متوالی به مهندسین در طراحی یک فناوری کاملا کاربردی اسکلت بیرونی کمک می‌کند. این اطلاعات در توجیه اقتصادی تولید اسکلت بیرونی نظامی نیز مهم است. بسیاری از مشتریان با درک نظر کاربران می تواند در مورد خرید این سامانه‌ها تصمیم گیری کنند.

درک پیچیدگی ساخت اسلکت بیرونی نظامی

نخستین پژوهش‌ها پیرامون اسکلت‌های بیرونی نظامی به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. اما نهایتا تجاری سازی این فناوری و ساخت یک دستگاه توان‌افزا و محافظ بدن بر پایه‌ی ایده‌ی نخستین آن توسط بخش خصوصی و با توجیحه‌های اقتصادی خاص این فناوری میسر شد. امروزه اسکلت‌های بیرونی صنعتی فناوری‌های بسیاری مهمی در حفظ سلامت کارگران هستند. اما در حوزه‌ی نظامی با وجود همه‌ی پیشرفت‌ها هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

کاربرد یک فناوری برای حفظ سلامت افراد با ساخت و بهنیه‌سازی آن برای بخش‌های مختلف متفاوت است. شاید به همین دلیل است که تا کنون اسکلت بیرونی نظامی به صورت چشمگیر توسط  سربازان استفاده نشده است. یک فناوری برای انتقال از بازاری به بازار دیگر مراحل خاصی را طی می‌کند. استفاده از نظر کاربران و آزمایش‌های متوالی از این نظر مهم است.

اسکلت بیرونی امدادگران

به عنوان نمونه امدادگران نظامی را در نظر بگیرید.در سال ۲۰۱۶ گزارشی از زندگی روزمره یک امدادگر نظامی منتشر شده است. در این گزارش به سادگی می‌توان تاثیر فیزیکی حمل کردن، بلند کردن و کشیدن مجروحان را روی بدن امدادگران حس کرد. فشار وارده به شانه‌ها، گردن، کمر و پاها به خوبی مشخص است. این در حالی است که امدادگران در حین انجام وظیفه معمولا به صورت منفرد، یا با یک همکار، به هر بیمار رسیدگی می‌کنند. در شرایط اضطراری هر امدادگر تا ۱۵ بیمار را پشتیبانی می‌کند. در این مورد نیاز به استفاده از اسکلت بیرونی پزشکی به خوبی حس می‌شود. اما وجود این نیاز با امکان ساخت دستگاهی مناسب با آن متفاوت است.

بهینه سازی اسکلت بیرونی برای کاربردهای جدید کاری ساده نیست. تفاوت محیط کار در این‌جا اهمیت بسیاری دارد. به طور خاص تجهیزاتی که کاربران نظامی حمل می‌کنند می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان نمونه می‌توانید تجهیزات امدادگران و گروه‌های پشتیبانی کننده را مقایسه نمایید. میزان نظافت محیط کار نیز بسیار متفاوت است. اما در هر دو مورد توجیه کافی برای استفاده از اسکلت بیرونی وجود دارد.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسکلت‌های بیرونی:

انواع اسکلتهای بیرونی و طبقه بندی آنان

اهمیت تجاری آزمایش‌های مستقل اسکلت بیرونی

این اسکلت بیرونی میزان حمایت را حین حرکت به طور خودکار تنظیم میکند


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *