مروری بر وبینار تخصصی ارگونومی کاربردیِ Matt Marino در مورد اسکلت بیرونی

وبینار ارگونومی کاربردی ۲۰۲۲ از نوامبر ۲۰۲۱ توسط Matt Marino در مورد فناوری اسکلت بیرونی منتشر شده است. Matt Marino مدیر ارگونومی در Hero Wear، مدیر Prime Perfomance LLC و از اعضای نخست ASTM F48(کمیته تعریف استاندارهای اسکلت بیرونی) است. وی سیزده سال تجربه فعالیت در بخش ارگونومی را دارد. همزمان پانزده سال سابقه کار به عنوان فیزیوتراپیست به همراه کار در حوزه توانمندسازی جسمی و بازده انسانی را دارد. او در طی نه سال فعالیت در زمینه اسکلت بیرونی چندین مقاله در این زمینه نگاشته است. در این وبینار Matt Marino درعین عدم وابستگی به یک دستگاه اسکلت بیرونی خاص مخاطب را با تاریخچه، وضعیت کنونی و آینده اسکلت بیرونی آشنا می‌سازد. این وبینار در سایت IISE.org و در آرشیو وبینارها(این لینک) قرار دارد. در ادامه مهم‌ترین نکات این وبینار را مرور خواهیم کرد. برای مرور این نکات با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

مهم ترین نکات در تاریخچه اسکلت بیرونی

اسکلت بیرونی قدیمی‌تر از چیزی است که می‌اندیشید. پتنت N. Yang در سال ۱۸۹۰ برای دستگاهی که حرکت را ساده می‌سازد(Apparatus for Facilitated Motion) نخستین تلاش جدی برای ساخت اسکلت بیرونی محسوب می‌شود. این دستگاه نخستین وسیله کمکی راه رفتن است اما دستگاه‌های قدیمی‌تر از آن هم برای کاهش درد کمر و مشکلات پایین تنه وجود داشته است. به عنوان مثال از این دستگاه‌ها نام برد: پشتیبان پشت exosuit که برای چیدن پنبه، باغبانی،‌کار با مواد خام و کار جاده طراحی شده بودند.

در سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۳۰ تعداد زیادی پتنت برای پشتیبانی از کمر ثبت شده است که به اسکلت‌های بیرونی امروزی شباهت دارند. در آن زمان مردم به این دستگاه‌های کمکی نیاز داشتند و بشر اینک بیش از ۱۲۰ سال است که به ساخت آن اشتغال دارد. در واقع امروز مهندسین ادامه راه گذشتگان برای برآوردن نیازهای مردم را طی می‌کنند.

تاریخچه اسکلت بیرونی

مهم ترین نکات در مورد صنعت اسکلت بیرونی در حال حاضر

اینک با طراحی مدرن، بشر به واقع اسکلت بیرونی به کار گرفته است. این دستگاه‌ها برای حل مشکلات واقعی به کار می‌رود. اسکلت بیرونی هنوز بخشی از یک برنامه مدون برای ارگونومی کاری نشده است. در واقع ارگونومی و اسکلت بیرونی یک هدف مشترک دارند و آن پیشگیری از آسیب فیزیکی و موانع فیزیکی اشتغال به کار در عین بهبود کیفیت زندگی با حفظ سلامت کارمندان، به عنوان سرمایه‌های یک شرکت، و محیط کار است.

نکات قابل توجه در مورد آینده اسکلت بیرونی

در آینده اسکلت‌های بیرونی موفق باید دقیقا با نیازهای مردم انطباق داشته باشند. مردم باید برای استفاده از آن‌ها راغب باشند و برای اینکار برنامه‌ای مدون تعریف شود. محصول،‌ مصرف کننده و برنامه ریزی با هم یک مشکل را حل می‌کنند. برای اینکار دستورالعمل‌های واضحی لازم است که شرح دهد چگونه اسکلت بیرونی با مشکل خاصی منطبق شود و چطور این انطباق حفظ شود. آموزش، اشکال‌زدایی، تعمیرات، دستورات مصرف و ارتباط همگی مهم است.

نکات مهم برای موفقیت در صنعیت اسکلت بیرونی

لباس سازگار ​​چیست و چگونه میتواند زندگی افراد دچار معلولیت را آسانتر کند؟
آموزش کار با اسکلت بیرونی پیش از استفاده
اقبال بالای اسکلت بیرونی SPORTSMATE به عنوان یک پوشیدنی کمکی لگن


منبع: Applied Ergonomics Webinar Archive

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *