پرسشنامه اسکلت بیرونی ASTM

مرکز توسعه بین‌المللی فناوری اسکلت بیرونی ASTM با نام اختصاری ET CoE به دنبال درک نحوه کاربری و اشکلات اسکلت بیرونی و ربات‌های پوشیدنی است. این مرکز دو نظرسنجی منتشر کرده است. این نظرسنجی‌ها برای متخصصین پزشکی و فناوری اسکلت بیرونی است که در وبسایت‌های SoGoSurveyوASTM  قرار داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می‌کنیم با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

پرسشنامه اسکلت بیرونی ASTM

نظرسنجی پزشکی متخصصین اسکلت بیرونی

این نظرسنجی فهرستی از صد سوال برای متخصص حوزه پزشکی است که با دقت زیاد طراحی شده است. این نظر سنجی کمتر از ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. سوالات برای تشخیص کمبودهای اسکلت‌های بیرونی پزشکی، فرصت‌های اسکلت‌های بیرونی پزشکی و بهترین کاربردهای آن می‌باشند.

مرکز ET CoE به دنبال همکارانی از بین متخصصین حوزه پزشکی است که بتواند اطلاعات اساسی زیر مربوط به اسکلت‌های بیرونی پزشکی را جمع‌آوری کند:

کارکرد اسکلت بیرونی برای بیماران بستری در بیمارستان و بیماران تحت درمان در منزل
منحنی کنونی یادگیری در مورد اسکلت بیرونی برای استفاده از آن
ایمنی، تاثیر و کاربرد
نیازها و کمبودهای مربوطه و پیام‌های آن
تشخیص تجربیات و گرایش‌های مرتبط
موانع استفاده از اسکلت بیرونی توسط بیماران

بیش از ۶۲ شرکت اسکلت بیرونی در جهان در حوزه اسکلت بیرونی پزشکی مشغول به کار هستند. پنجاه و چهار شرکت محصولاتی دارند که در این فهرست اسکلت بیرونی قرار داده شده است. اما دید واضحی برای استفاده گسترده‌تر از این محصولات وجود ندارد. این امر می‌تواند به نبود تعامل و اطلاعات آموزشی در مورد این فناوری مربوط باشد. علت دیگر می‌تواند هزینه بالای اسکلت بیرونی باشد.

این پرسشنامه به ۱۵ دقیقه از زمان متخصصین نیازمند است تا بتواند وضعیت کنونی اسکلت بیرونی را ارزیابی کند. داده‌های این پرسشنامه به دقت تحلیل خواهد شد و نیازها، نگرانی‌ها و موقعیت‌های مرتبط با آن خلاصه شده و اولویت بندی خواهد شد. هدف این پرسشنامه تعیین موضوعات عاجل مربوط به اسکلت بیرونی در زمان حال است.

نیازهای فناوری اسکلت بیرونی و آموزش های لازم

دومین پرسشنامه با هدف کمک به پیشرفت سطح آموزش در جامعه اسکلت بیرونی طراحی شده است. با وجود پتانسیل بالای اسکلت بیرونی برای ایجاد تحول در حوزه نیروی بدنی، این بخش تا سطح زیادی به برهم‌کنش بین انسان و ماشین وابسته است. لازم است که فاصله استانداردها،‌ آموزش و گواهی‌ها در جامعه اسکلت بیرونی تائید شود. در غیر این صورت کاربران نمی‌توانند از فواید اصلی اسکلت بیرونی بهره ببرند.

نتایج نظر سنجی پیشین

نظرسنجی در حوزه اسکلت بیرونی توسط ET CoE بی‌سابقه نیست. در آگوست سالا ۲۰۲۰ مرکز ET CoE نخستین نظرسنجی اسکلت بیرونی را منتشر کرد. مخاطب این نظرسنجی شرکت‌های اسکلت بیرونی، شرکت‌های پوشیدنی‌های رباتیک و لباس‌های فعال بود. نتایج این نظر سنجی در این لینک به شکل یک گزارش چند صفحه‌ای با مخاطب عام قرار داده شده است.


فناوری هایی که زندگی معلولان را آسان می کنند
آشنایی با حسگرها و عملگرهای اسکلت بیرونی
اسکلت های بیرونی شرکت EksoBionics


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *