۱۰ شرکت برتر در بازار اسکلت بیرونی

اسکلت‌های بیرونی دستگاه‌های پوشیدنی هستند که در تعامل نزدیک با کاربر کار می‌کنند. هدف اسکلت‌های بیرونی تقویت یا بازیابی عملکرد انسان است. تقاضای فزاینده‌ای برای فناوری‌های کمکی به ویژه در بخش مراقبت‌های بهداشتی برای توانبخشی و ارتوپدی وجود دارد. همچنین شیوع سکته مغزی و سرمایه‌گذاری رو به رشد بخش دفاعی و نظامی روی اسکلت بیرونی موجب رشد این بازار شده است. انتظار می‌رود ارزش بازار اسکلت بیرونی تا سال ۲۰۲۷ به ۱۱٫۴ میلیارد دلار برسد. در ادامه با ۱۰ شرکت برتر فعال در بازار اسکلت بیرونی آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

10 شرکت برتر در بازار اسکلت بیرونی

شرکت لاکهید مارتین

لاکهید مارتین (Lockheed Martin) یک شرکت جهانی فناوری‌های پیشرفته‌ی هوافضا، دفاعی و امنیتی است. این شرکت با محصولات و خدماتی که دارای کاربردهای دفاعی، غیرنظامی و تجاری هستند، به مشتریان آمریکایی و بین‌المللی خدمات می‌دهد. مشتریان اصلی این شرکت آژانس‌های دولت ایالات متحده هستند. این شرکت با شرکت‌های تابعه و شبکه توزیع قوی خود در سراسر ایالات متحده حضور دارد.

اسکلت بیرونی این شرکت ONYX نام دارد. در واقع ONYX یک بریس فعال و رباتیک برای زانو است.

هدف این اسکلت بیرونی حفظ سلامت نظامیان حمل کننده‌ی بارهای سنگین، به ویژه سلامت زانو و رباط صلیبی است. این افراد به دلیل حمل لوازم سنگین، زره و گلوله به شدت در معرض آسیب فیزیکی هستند. با این اسکلت بیرونی سربازان می‌توانند بدون خطر آسیب‌دیدگی مسافت‌های طولانی‌تری را طی کنند. ارتش ایالات متحده به استفاده از این سامانه برای نیروهای پیاده نظام خود علاقمند است.

اسکلت بیرونی Onyx
اسکلت بیرونی Onyx

شرکت ReWalk Robotics

Rewalk Robotics یک شرکت نوآورانه تجهیزات پزشکی است که اسکلت‌های بیرونی رباتیک را طراحی، توسعه و تجاری می‌کند، تا به افراد مبتلا به اختلالات حرکتی یا سایر شرایط پزشکی امکان ‌دهد بار دیگر بایستند و راه بروند.

این شرکت اسکلت بیرونی ReWalk را توسعه داده و تجاری کرده است. اسکلت بیرونی ReWalk برای افراد مبتلا به پاراپلژی طراحی شده است. افزون‌بر این، این شرکت در حال توسعه و تجاری‌سازی یک اسکلت بیرونی نرم و سبک وزن است که برای حمایت از تحرک و/یا درمان افرادی که از سایر ناتوانی‌های اندام تحتانی مانند سکته، مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی و بیماری پارکینسون رنج می‌برند، طراحی شده است.

این شرکت با شرکت های تابعه و شبکه توزیع قوی خود، در سراسر ایالات متحده، اروپا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین و آفریقا حضور دارد.

اگزواسکلتون ReWalk Robotics با نام ReWalk 6.0
ReWalk 6.0

Ekso Bionics Holdings

Ekso Bionics یک شرکت طراحی، توسعه و فروش فناوری اسکلت بیرونی است که در حال حاضر در بازارهای بهداشت و درمان و صنعتی حضور دارد. این شرکت اسکلت‌های بیرونی فعال تولید می‌کند؛ اسکلت‌های بیرونی که می‌توانند به‌ عنوان ربات‌های پوشیدنی برای افزایش قدرت، تحرک و استقامت سربازان و افراد معلول استفاده شوند. این ربات‌ها افراد را قادر می‌سازد با هر میزان ضعف اندام تحتانی، از جمله افرادی که فلج هستند، بایستند و راه بروند.

این شرکت در بخش‌های مختلف، یعنی EksoHealth و EksoWorks فعالیت می‌کند. بخش EksoHealth اسکلت‌های بیرونی را برای کاربرد در بازارهای پزشکی طراحی، مهندسی، تولید و به فروش می‌رساند. بخش EksoWorks به کاربران توانا اجازه می‌دهد کارهای سنگین را برای مدت طولانی‌تری انجام دهند. این شرکت با شرکت‌های تابعه و شبکه توزیع قوی خود، در سراسر ایالات متحده و سایر نقاط جهان حضور دارد.

شرکت پارکر هانیفین

پارکر هانیفین (Parker Hannifin) یک تولید کننده پیشرو در فناوری‌ها و سامانه‌های حرکتی و کنترلی است که راهکارهای مهندسی دقیقی را برای طیف گسترده‌ای ارائه می‌دهد. اسکلت بیرونی Indego توسط این شرکت برای هر دو کاربری کلینیکی و شخصی در ایالات متحده آمریکا تأیید شده است. هدف اسکلت بیرونی Indego در درجه اول افراد مبتلا به آسیب نخاعی است.

تأیید اسکلت بیرونی Indego برای کاربری بیمارستانی و شخصی

شرکت هیوندای موتور

هیوندای موتور خودروهای سواری، کامیون‌ها و خودروهای تجاری می‌سازد. این شرکت اسکلت بیرونی VEX را توسعه داده است. VEX یک ربات پوشیدنی است که برای کمک به کارگران صنعتی ساخته شده؛ کارگرانی که ساعت‌های طولانی کارهای بالای سر انجام می‌دهند.

اسکلت بیرونی VEX
اسکلت بیرونی VEX

شرکت هوندا موتور

هوندا موتور تولید کننده خودرو، موتورسیکلت و تجهیزات برقی است. این شرکت با شرکت‌های تابعه و شبکه توزیع قوی خود در سراسر آمریکای شمالی، ژاپن، اروپا، آسیا و سایر مناطق حضور دارد. اسکلت بیرونی این شرکت یک دستگاه برای کمک به راه رفتن است. هدف دستگاه کمکی هوندا،Honda Walking Assist ، تسهیل راه رفتن با ایجاد نیروی اضافی برای چرخاندن پاها در هر گام است.

Honda Walking Assist
Honda Walking Assist

شرکت suitX

suitX که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و مقر آن در کالیفرنیا، ایالات متحده است، اسکلت‌های بیرونی رباتیک را برای صنایع پزشکی و صنعتی توسعه می‌دهد. این شرکت Phoenix، سبک‌ترین و پیشرفته‌ترین اسکلت بیرونی پزشکی جهان را توسعه داد که برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات حرکتی طراحی شده است. محصول دیگر آن، MAX، با کاهش فشار عضلانی بر روی کارمندانی که در یک محیط صنعتی کار می‌کنند، بهره‌وری را افزایش و در عین حال خطر آسیب را کاهش می‌دهد. نسل سوم اسکلت بیرونی shoulderX توانایی suitX را در توسعه سریع فناوری‌های اسکلت بیرونی نوآورانه ثابت می‌کند.

شرکت Bionik Laboratories

Bionik Laboratories یک شرکت تجهیزات پزشکی و رباتیک است. تمرکز این شرکت بر ارائه راهکار‌های توانبخشی و توسعه فناوری‌ها برای افراد مبتلا به اختلالات عصبی است. این شرکت متخصص در طراحی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های توانبخشی فیزیکی، پروتزها و محصولات رباتیک کمکی است. بیش از سه محصول در بازار و تقریباً سه محصول در مراحل مختلف توسعه دارد. سامانه‌های InMotion شامل InMotion ARM، InMotion HAND، InMotion Wrist و InMotion ANKLE هستند که برای ارائه درمان تطبیقی به روشی طراحی شده‌اند که از نظر بالینی برای مدیریت بازیابی عصبی تأیید شده است. این شرکت همچنین در حال توسعه یک اسکلت بیرونی پایین‌تنه به نام ARKE است که به افراد پاراپلژیک و همچنین سایر کاربران ویلچر امکان توانبخشی از طریق راه رفتن را می‌دهد.

ARKE
ARKE

Myomo

Myomo یک شرکت رباتیک پزشکی است که برای افرادی که از اختلالات عصبی عضلانی و فلج اندام فوقانی رنج می‌برند، تحرک ارائه می‌دهد. Myomo برای بازگرداندن عملکرد بازوها و دست‌های فلج و ضعیف افرادی که دچار سکته مغزی، نخاع و آسیب عصبی شده‌اند، بریس‌های بازو را توسعه داده و به بازار عرضه می‌کند.

Otto Bock HealthCare

شرکت Otto Bock HealthCare راهکارهای ارتز، پروتز و توانبخشی را برای افراد دچار معلولیت جسمی تولید می‌کند. مجموعه محصولات این شرکت شامل C-Leg، یک پروتز زانو است که مقاومت غیرفعال خود را به طور تطبیقی ​​متناسب با راه رفتن‌های مختلف بیمار تغییر می‌دهد و Michelangelo Hand، یک پروتز رباتیک دست است. این شرکت شبکه‌ای از شرکت‌های توزیع و خدمات خود را در بیش از ۵۰ کشور جهان دارد.

اسکلت‌های بیرونی Paexo توسط شرکت Ottobock ساخته شده است.

حمایت از ستون فقرات گردن هنگام کار بالاسر: Paexo Neck

>> اسکلت های بیرونی شرکت Ekso Bionics

>> فناوری هایی که زندگی معلولان را آسان می کنند


منبع: meticulousblog.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *