کمک ۳ میلیون دلاری به پژوهش های رباتیک در هاروارد

دانشگاه هاروارد و دانشگاه بوستون کمک هزینه‌ای به مبلغ ۳,۰۵۷,۳۲۰ دلار برای حمایت از توسعه نسل آینده رباتیک و فناوری‌های پوشیدنی دریافت کردند. هدف این پژوهشگران بهبود زندگی افراد مبتلا به اختلالات عصبی-حرکتی و کمک به افراد برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه تناسب اندام، ایجاد نوآوری در دسته جدیدی از دستگاه‌های توانبخشی، تشخیصی و کمکی است که سبک‌تر، مقرون به صرفه‌تر و مرتبط‌تر هستند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کمک 3 میلیون دلاری به پژوهش های رباتیک در هاروارد
پژوهشگران دانشگاه هاروارد از یک سامانه فراصوت قابل حمل که به ساق پاهای شرکت کنندگان بسته شده بود برای تصویربرداری از عضلات آنها و آزمایش یک اسکلت بیرونی استفاده کردند. The Harvard Biodesign Lab/Harvard SEAS

این پروژه که توسط دانشکده مهندسی و علوم کاربردی هاروارد جان آ. پاولسون (SEAS) رهبری می‌شود، شامل همکاری با کالج علوم بهداشت و توانبخشی دانشگاه بوستون، کالج سارجنت، و همچنین با شرکای صنعتی است که آماده ارائه نوآوری‌ها به بازار هستند. دو همکار صنعتی این پژوهش ReWalk Robotics و Imago Rehab هستند. شرکت ReWalk Robotics اسکلت‌های بیرونی فعال را طراحی و تولید می‌کند تا آموزش راه رفتن و تحرک را برای افراد دچار ناتوانی‌های اندام تحتانی ارائه دهد و Imago Rehab، استارت‌آپی است که توسط مهندسان هاروارد در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد تا نتایج توانبخشی را برای بازماندگان سکته با ترکیبی از رباتیک پوشیدنی و سلامت دیجیتال قابل استفاده در منزل بهبود بخشد.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پژوهش‌ها

این کمک مالی توسط یک مؤسسه نوآوری در MassTech Collaborative اعطا شد که در زیرساخت‌های حیاتی تحقیق و توسعه در سراسر ایالت سرمایه‌گذاری می‌کند.

فرماندار، چارلی بیکر، گفت: «ماساچوست یک رهبر جهانی در زمینه فناوری و مراقبت‌های بهداشتی است؛ به دلیل حمایت ما از پژوهش‌های مهم، توانایی استفاده از شبکه‌ی مشارکت‌ها و تمرکز دائمی ما بر تقویت نوآوری. با این منابع اضافی، می‌توانیم توسعه دستگاه‌های کمکی جدیدی را پیش ببریم که برای بیماران در سراسر جهان کاربرد دارند.»

معاون فرماندار، کارین پولیتو، گفت: «در سراسر ایالت، دولت ما سرمایه‌گذاری‌های کلیدی انجام داده است که برنامه‌های تحقیق و توسعه را با دانشجویان و پژوهشگران برجسته بهبود می‌دهد. هاروارد به عنوان یکی از مؤسسه‌های پیشروی ما، پیشینه‌ای غنی در تجاری‌سازی پژوهش‌های خود دارد و ایده‌های عالی را به محصولات جدید برای استفاده در سراسر جهان تبدیل می‌کند. رباتیک و دستگاه‌های پزشکی دو حوزه‌ای هستند که ماساچوست در آن رهبر جهانی است و این سرمایه‌گذاری جدید به ما کمک می‌کند تا موقعیت خود را حفظ کنیم».

این کمک مالی همراه با منابع موجود، از یک تلاش ۶ میلیون دلاری برای تجهیز امکانات هاروارد و ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه و ارزیابی نمونه‌های اولیه محصولات پوشیدنی حمایت می‌کند. با حمایت دفتر توسعه فناوری هاروارد و شرکای صنعتی همسو، این ابتکار به تبدیل نمونه‌های اولیه به محصولات تجاری کمک می‌کند. محصولاتی که می‌توانند موجب رشد در بخش‌های رباتیک، سلامت دیجیتال و پوشاک در سطح جهانی شوند.

تخصیص بودجه به چهار پروژه اصلی

این بودجه از چهار پروژه تحقیقاتی خاص در دانشگاه هاروارد و بوستون و تجاری‌سازی پژوهش‌هایی که می‌توانند از بدن در برابر آسیب محافظت کند، توانایی‌های انسان را فراتر از محدودیت‌های افزایش سن گسترش دهند و به افرادی که آنها را از دست داده‌اند بازگرداند، حمایت می‌کند. این پروژه‌ها عبارتند از:

  • دستگاه مچ پا برای آموزش راه رفتن در خانه یا جامعه پس از سکته مغزی
  • رویکردهای حسی و تشخیصی جدید برای توانبخشی با دوز بالا/فرکانس بالا در خانه که می‌تواند با یک دستکش رباتیک نرم انجام شود.
  • پروتز عصبی اندام تحتانی برای تحریک الکتریکی عضلات
  • حسگرها و الگوریتم‌های پوشیدنی برای ارزیابی قدرت و حرکت توسط پزشک و متخصص تناسب اندام

سه مورد از این دستگاه‌ها مستقیماً به بازیابی پس از سکته مغزی می‌پردازند، بازاری که متأسفانه به سرعت در حال رشد است و میلیون‌ها نفر به آن نیاز دارند، و چهارمین مورد دانش را به بازار تمرینات قدرتی و حرکتی منتقل می‌کند. هر چهار محصول ظرف ۲۴ ماه برای آزمایش و ورود به بازار آماده خواهند شد و مجموعه‌های رباتیک و تجهیزات پزشکی ماساچوست را از طریق توسعه در زمینه نوظهور رباتیک نرم و ایجاد مسیری مستقیم برای تجاری‌سازی تقویت می‌کنند که زندگی بیماران در ماساچوست و فراتر از آن را بهبود می‌بخشد.

رباتیک کمکی می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر بسیاری از صنایع، از تولید تا مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد. با سرمایه‌گذاری در این حوزه، می‌توانیم این تأثیرات را در حوزه‌های کلیدی مراقبت‌های بهداشتی سرعت بخشیم و در عین حال فرصت‌های تحقیق و یادگیری را برای دانشجویان و اساتید گسترش دهیم.


>> چالش جهانی نوآوری ۲۰۲۱: رقابتی برای نمایش بهترین ربات های کمکی

>> دستگاه های پوشیدنی و نظارت از راه دور بر بیمار


منبع: therobotreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *