کنترل آیپد با حرکات چشم برای معلولان میسر شد

استفاده از چشم‌ها برای کنترل رایانه یا لپ‌تاپ دری به روی دنیای مجازی و آنلاین برای کاربران معلول باز می‌کند. اکنون شرکت سوئدی Tobii Dynavox دانش ردیابی چشم خود را به آی‌پد اپل (Apple ipad) آورده است و به افرادی که دچار بیماری‌هایی همچون فلج مغزی، ALS و آسیب نخاعی هستند، کمک می‌کند جزئی از دنیای مجازی باشند و برای ارتباط، آموزش و سرگرمی از آی‌پد استفاده کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

کنترل آیپد با حرکات چشم برای معلولان میسر شد
بسته TD Pilot شامل یک تبلت آی‌پد، سخت‌افزار ردیابی چشم و تعدادی برنامه برای برقراری ارتباط، بازی و یادگیری است.

ادغام آیپد با فناوری ردیابی حرکات چشم

فناوری TD Pilot مانند یک قاب تبلت بزرگ است که فناوری ردیابی چشم را با آی‌پد ادغام می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با رسانه‌های اجتماعی درگیر شوند، بازی کنند، از سرگرمی‌ها بهره ببرند، به برنامه های آموزشی و غیره با استفاده از چشم‌های خود برای کنترل مکان نما روی نمایشگر دسترسی داشته باشند.

این نرم‌افزار با مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ارتباطی تقویت‌کننده و جایگزین (AAC) همراه است، از جمله TD Talk که متن تولید شده توسط حرکات چشم را به گفتار با صدای طبیعی تبدیل می‌کند، جعبه ابزار ارتباطی با نام TD Snap برای کمک به تسهیل ارتباط با استفاده از نمادها و یک مجموعه کالیبراسیون و مدیریت به نام TD CoPilot.

TD Pilot از طراحی مستحکمی بهره می‌برد، دو بلندگوی ۱۰ واتی یکپارچه دارد، با بلوتوث و اتصال وای‌فای ارائه می‌شود و می‌توان آن را روی ویلچر یا پایه نصب کرد. گزارش شده است که جدیدترین سخت‌افزار ردیابی چشم Tobii در همه شرایط نوری، حتی در فضای باز و در نور شدید خورشید کار می‌کند. لوازم جانبی Made for iPad دارای یک نمایشگر ثانویه در پشت است تا مکالمات چهره به چهره طبیعی‌تری را ایجاد کند.

کنترل آیپد با حرکات چشم برای معلولان میسر شد
TD Pilot را می‌توان بر روی پایه یا صندلی چرخدار نصب کرد و سخت‌افزار ردیابی چشم برای کار در داخل یا خارج از منزل، حتی در نور شدید خورشید طراحی شده است.

یک دستگاه ارتباطی کنترل شونده با چشم

فردریک روبن، مدیر عامل این شرکت، گفت: «ما بسیار مفتخریم که TD Pilot را راه‌اندازی کردیم؛ یک راهکار ارتباطی متحول کننده زندگی که افراد دچار معلولیت را قادر می‌سازد تا زندگی کامل خود را داشته باشند. TD Pilot یک دستگاه ارتباطی که توسط حرکات چشم کنترل می‌شود و دارای تأییدیه پزشکی است را به مشتریان ارائه می‌دهد. با آوردن فناوری ردیابی چشم به آی‌پد، ما راهکاری قدرتمند و با کاربری آسان برای پشتیبانی از نیازهای مشتریان خود ایجاد کرده‌ایم».

بسته TD Pilot در حال حاضر به فروش می‌رسد و همراه با آی‌پد، کابل‌های اتصال و باتری خود عرضه می‌شود. چیزی که به اشتراک گذاشته نشده است یک قیمت است، اما Tobii خاطرنشان می‌کند که کاربران بالقوه ممکن است واجد شرایط دریافت بودجه برای کمک به ورود این فناوری کمکی به زندگی خود باشند، همچنین می‌تواند به عنوان یک دستگاه پزشکی توسط متخصصان تجویز شود و یا حتی از طریق سیستم‌های بیمه در سراسر جهان تحویل داده شود.


>> ویلچر هوشمند خودران با حرکت چشم ها هدایت می شود


منبع: newatlas

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *