آشنایی با اسکلت بیرونی Free Bionics

اسکلت بیرونی فعال Free Bionics یک دستگاه کمکی برای راه رفتن، نشستن و ایستادن است. این اسکلت بیرونی مناسب افرادی است که از آسیب نخاعی رنج می‌برند، در عین حال در قسمت شانه و بازوها آسیب و جراحتی ندارند. این دستگاه با وزنی ۲۰ کیلوگرم تحمل وزن‌هایی تا ۱۰۰ کیلوگرم را برای کار به مدت ۲ ساعت با سرعت ۰.۵ متر بر ثانیه را نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با این اسکلت بیرونی با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Free Bionics

آشنایی با Free Bionics

درابتدا پژوهشگران موسسه‌ی صنعتی تحقیق و فناوری تایوان، Industrial Technology Research Institute یا به اختصار ITRI، پژوهش در مورد اسکلت‌های بیرونی را آغاز کردند. پژوهش‌های این گروه به عنوان گروهی مستقل در تایوان در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ی ‌R&D 100را برای گروه به ارمغان آورد.

رقابت و کنفرانس R&D 100 در میان صنعتگران، دولتمردان و تولیدکنندگان فناوری جایگاه مهمی دارد.  جوایز این رقابت به تولیدات کاربردی در هر بخش تعلق می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۷ گروه از موسسه‌ی ITRI جدا شد و به عنوان شرکتی مستقل با نام Free Bionics به پژوهش‌های خود ادامه داد. این شرکت به دنبال راه‌حل‌های کاربردی برای حل مشکلات افراد توانیاب است. مؤسس این شرکت Wu Cheng-Hua نام دارد.

ویژگی‌های اسکلت بیرونی Free Bionics

تطبیق‌پذیری بالاتنه: قسمت کمر و پشت این اسکلت بیرونی فعال با ابعاد کوچک خود به کاربر اجازه می‌دهد با آزادی کامل حرکت کند. قسمت بالاتنه کاملا با اندازه‌های کاربر تطبیق‌پذیر است.

قسمت بالاتنه اسکلت بیرونی Free bionics کاملا با اندازه‌های کاربر تطبیق‌پذیر است

برای هدایت بهتر این دستگاه از چوب زیر بغل استفاده می‌شود. توضیحات کامل برای استفاده از چوب زیر بغل و هدایت دستگاه در هنگام راه رفتن، نشستن و ایستادن در وبسایت این شرکت وجود دارد.

شکاف میان اسکلت بیرونی و بدن کاربر: برای پیشگیری از آسیب و طراحی دستگاهی راحت هنگام کار، بین اسکلت بیرونی و قسمت‌های نگهدارنده‌ی پا فواصلی تعبیه شده است. این فواصل از تماس بدن کاربر با اسکلت بیرونی جلوگیری می‌کند و خستگی ناشی از آن را نیز کاهش می‌دهند.

اسکلت بیرونی Free Bionics با بدن کاربر تماس ندارد و این امر خستگی هنگام کار را کاهش می‌دهد

طراحی مناسب قسمت قوزک پا:قسمت قوزک پا طوری طراحی شده است که قوزک طبیعی پای انسان را شبیه‌سازی می‌کند. قسمت تحتانی اسکلت بیرونی همچنین از پیچ خوردن پا، به خصوص در افرادی که ماهیچه‌های ضعیف دارند، پیشگیری می‌کند. طراحی دستگاه به شکلی است که با تنظیم مکان مرکز ثقل حفظ تعادل را برای کاربر ساده‌تر می‌سازد.

طراحی قسمت قوزک پا در Free Bionics

انعطاف‌پذیری: برای افزایش استقلال کاربر، قسمت پاهای دستگاه تا زاویه‌ی ۹۰ درجه باز می‌شود. این امر پوشیدن دستگاه یا قرار گرفتن از داخل اسکلت بیرونی روی صندلی چرخدار را ساده می‌سازد.

انعطاف‌پذیری اسکلت بیرونی Free Bionics


اسکلت‌های بیرونی در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی:

افزایش بازدهی نیروی کار با اسکلت‌های بیرونی شرکت هیوندای

مروری بر اسکلت های بیرونی توانبخشی پایین تنه +‌ اینفوگرافی

کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی


منبع: freebionics
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

2 comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *