کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی

اسکلت‌های بیرونی را می‌توان سامانه‌های ماشینی-انسانی دانست زیرا هوش انسانی با قدرت ماشینی تلفیق شده است. پس از آن‌که در دنیای واقعی نتوانستیم ربات‌ها و سامانه‌های اتوماسیون را به صورت کامل جایگزین انسان‌ها کنیم، ایده‌ی اسکلت‌های بیرونی توان‌افزا و صنعتی برای محیط‌های کاری روی کار آمدند. در این مقاله، یکی از اسکلت‌های بیرونی مناسب محیط‌های صنعتی را معرفی می‌کنیم. اسکلت بیرونی صنعتی Cray X ساخت شرکت German Bionic، با پشتیبانی و تقویت حرکت‌های فیزیکی کاربر، در هنگام بلندکردن اجسام سنگین فشار بر ناحیه‌‌ی کمر و خطرات و آسیب‌های محل کار ناشی از حمل بار را کاهش می‌دهد. اسکلت بیرونی Cray X برای افرادی که در صنایع مختلف از جمله خودروسازی و ساخت و ساز با حمل بار و ابزارها سر و کار دارند مناسب است. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.
کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی
شرکت آلمانی German Bionic سازنده‌ی اسکلت‌های بیرونی محیط‌های کاری صنعتی، در شهر آوگسبورگ (Augsburg) آلمان قرار دارد. اسکلت بیرونی Cray X بر یک بستر نرم‌افزاری شبکه‌ی ابری اجرا می‌شود و بر پایه‌ی استانداردها و فناوری متن‌باز طراحی شده است. با هدف پژوهش بر سامانه‌های اسکلت بیرونی و هوش مصنوعی، داده‌های حسگرهای اسکلت بیرونی Cray X جمع‌آوری می‌شود و بر بستر ابری به صورت متن‌باز و رایگان دردسترس قرار می‌گیرد. داده‌های جمع‌‌آوری شده در الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌شود.
کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی

مشخصات فنی اسکلت بیرونی Cray X

اسکلت بیرونی Cray X از اجزای میکرومکانیکی و سامانه‌ی ارگونومیک و بسیار سبک ساخته شده است. وزن اسکلت بیرونی برابر با ۷٫۹ کیلوگرم و عمر باتری اسکلت بیرونی حداکثر ۸ ساعت است. حداکثر مقدار بار قابل پشتیبانی با این اسکلت بیرونی برابر با ۱۵ کیلو گرم است.

کاربردهای اسکلت بیرونی Cray X

در تولید صنعتی و صنعت خودروسازی و بخش لجستیک؛ در آماده‌سازی مواد (پرکردن و خالی‌کردن ماشین‌ها از مواد)، مرحله‌ی مونتاژ، بسته‌بندی و ارسال محصول نهایی، برداشتن محصولات از انبار، بارگیری از خودروهای حمل بار کاربرد دارد.
کاربرد اسکلت بیرونی Cray X در محیط‌های کاری صنعتی

چالش‌های محیط‌های کاری صنعتی

نزدیک به ۵۴۰ میلیون نفر از سراسر جهان از کمردرد رنج می‌برند. تعداد زنان در این آمار بیشتر از مردان است. بسیاری از مشکلات کمردرد در اثر بلندکردن اجسام سنگین در محل کار ایجاد می‌شوند. آسیب‌های عضلانی-اسکلتی کارکنان صنایع، بهره‌وری آن‌ها را در محل کار کاهش می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد در اروپا، ۳۲ درصد از نیروی کار در بیشتر از ۲۵ درصد زمان کاری خود، مجبور به بلندکردن اجسام سنگین هستند.


در همین زمینه بخوانیم:

>>حضور اسکلت بیرونی Airframe در کارخانه‌ های خودروسازی معروف جهان
>>سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلاری بر اسکلت های بیرونی توان افزا
>>اسکلت بیرونی ارگونومیک MATE با هدف افزایش بهره وری صنایع و محیط کار


منبع: germanbionic

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *