اسکلت های بیرونی تجاری

اسکلت بیرونی تجاری

اسکلت بیرونی غیرنظامی و تجاری کوچکترین زیرمجموعه صنعت اسکلت بیرونی پوشیدنی را شامل می‌شود اما در مقابل آنها بزرگترین پیمان تجاری را در دست دارند. پتانسیل اصلی اسکلت بیرونی تجاری در زمینه دستگاه‌های حمل و نقل موتوری است که نیازمند کمترین زیرساخت‌ها هستند. اتومبیل و موتورسیکلت‌ها برای جابجایی افراد و کالاها نیاز به جاده هموار و آسفالت شده دارند. هرچه کیفیت جاده بهتر باشد وسایل نقلیه موتوری سریع‌تر و امن‌تر سفر می‌کنند. اسکلت بیرونی برای حمل و نقل این پتانسیل را دارد تا افراد و محموله‌ها را در مسیرهای ناهموار مانند مسیرهای کوهستانی حرکت دهد. این قابلیت ممکن است در آینده میسر شود. در حال حاضر اسکلت بیرونی تجاری محدود به زمینه‌های تقویت پزشکی، پیاده‌روی و پیشگیری از آسیب دیدگی‌های ورزشی است.

بسیاری از اسکلت‌های بیرونی تجاری فعلی الهام گرفته از اسکلت‌های بیرونی نظامی یا پزشکی هستند. اسکلت‌های بیرونی تجاری، اسکلت‌هایی هستند که خارج از زمینه توانبخشی پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای کار و صنعت نیستند. بسیاری از اسکلت‌های بیرونی تجاری نسخه‌های نظامی نیز دارند.

اسکلت‌های بیرونی تجاری فعلی را می توان در چهار گروه زیر قرار داد:

  • همراهی در پیاده‌روی
  • ورزش‌ها
  • آموزش (عمدتاً نظری)
  • کمک به نگه داشتن دوربین

اسکلت بیرونی تجاری تقویتی برای راه رفتن و حمل و نقل عمومی

مسلماً این هدف نهایی صنعت اسکلت بیرونی است. تصور کنید در یک یا دو دهه آینده اسکلت بیرونی تبدیل به یک وسیله نقلیه معمولی مانند ماشین و یا موتورسیکلت شود. برای مثال، یک فرد با پاهای خود به طور متوسط حدود ۴۰۰ متر را بدون هر گونه کمکی طی می‌کند. حال اگر یک اسکلت بیرونی بتواند میزان سوخت و ساز بدن را کاهش دهد به این معنی است که این فرد با اسکلت بیرونی حدود ۴۵۰ و یا حتی ۵۰۰ متر را طی خواهد کرد. این باعث افزایش تمایل افراد برای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی می‌شود.

مثال دیگر بالا رفتن از پله‌هاست. بسیاری از مردم برای راه رفتن مشکل دارند، آنها شاید بتوانند آزادانه در خانه و مکان‌های هموار حرکت کنند اما پله‌ها برای آنها یک چالش بزرگ است و اینکه از شرق ایالات متحده تا قاره‌های دیگر، در همه جا پله وجود دارد.

اسکلت بیرونی تجاری

وسیله پشتیبانی از وزن بدن ساخت شرکت هوندا

مؤسسه تحقیقات بنیادی هوندا، وسیله حمایت از وزن بدن را طراحی کرده است. این گروه، همان گروهی هستند که ربات انسان‌نمای ASIMO را ساختند. این وسیله بسته به خم شدن زانو و نیروی تشخیص داده شده توسط حسگر کف کفش می‌تواند معادل ۶٫۵ تا ۱۸ پوند فشار را بر روی صندلی وارد کند. نیروها با آزمون و خطا به دست می‌آیند و برای هر کاربر مقدار مشخصی است. انگیزه و هدف این پروژه کمک به حرکت افراد سالخورده است. این گروه از سال ۱۹۹۹ دست کم ۳۰ پیش نمونه را ساختند تا در سال ۲۰۰۸ به دو مدل نهایی رسیدند.

نمونه‌هایی از اسکلت‌های بیرونی طراحی شده برای حمایت و پشتیبانی از وزن بدن:

 

اسکلت بیرونی ورزشی برای پیشگیری از آسیب دیدگی

اسکلت بیرونی برای استفاده هنگام اسکی در چند سال اخیر در اروپا در دسترس بوده است. این وسیله یک سیستم تعدیل کننده فنری برای زانو است و می‌تواند فشار بیش از حد روی زانو را کاهش دهد. آنها معمولاً به اندازه کافی کوچک هستند تا در زیر لباس‌های بزرگ زمستانی پوشیده شوند. این نوع از اسکلت‌های بیرونی در حال حاضر فروش زیادی ندارد اما انتظار می‌رود در زمستان‌های آینده نمونه‌ای از آنها را ببینید.

نمونه‌های طراحی شده از اسکلت بیرونی ورزشی:

 

آموزش

اسکلت بیرونی برای آموزش عمدتاً یک ایده است. اگر یک فرد آسیب دیده می‌تواند با تکرار یک حرکت به کمک ربات مزایایی را بدست آورد آیا افراد سالم هم می‌توانند مزیت‌هایی بدست آورند؟ ارتش یک دستگاه آزمایشی برای جلوگیری از لرزش طبیعی دست هنگام استفاده از تپانچه ساخته است. این فناوری بر اساس یک اسکلت بیرونی پزشکی برای سرکوب لرزش است. نتایج اولیه به این نکته اشاره دارد که می‌توان مغز را آموزش داد تا بازو استوارتر از قبل اسلحه را نگه دارد و از این طریق منجر به بهبود دقت تیراندازی ‌شود.

نمونه دیگر برای اسکلت بیرونی آموزشی، نواختن پیانو است. یک پوشش محافظ بیرونی شبیه دستکش پزشکی را می‌توان برای اشاره به انگشتان یک دانش‌آموز هنگام یادگیری و نواختن پیانو مورد استفاده قرار داد. این دقیقاً مشابه زمانی است که معلم پیانو دارید و او کلیدها را در زیر دست شما فشار می‌دهد. از این طریق حافظه عضلانی ساخته خواهد شد. همچنین یک دستکش اسکلت بیرونی همیشه به یک شیوه عمل خواهد کرد.

ربات گلف ساخت شرکت RoboGolfPro یک طرف چوب گلف را نگه می‌دارد و کاربر طرف دیگر همان چوب را. ربات و کاربر  یک حرکت آونگی را با هم اجرا می‌کنند. حرکت آونگ می‌تواند ساده در یک صفحه منفرد و یا بسیار پیچیده باشد. با یک ربات گلف شما احساس و عملی درست مانند یک گلف باز حرفه‌ای دارید. علاوه‌براین کاربران هزاران بار یک حرکت را به یک شیوه اجرا می‌کنند. متأسفانه هیچ مطالعه‌ای در زمینه مقایسه روش‌های آموزش سنتی و آموزش با استفاده از ربات گلف وجود ندارد.

نمونه‌هایی از اسکلت بیرونی آموزشی:

  • ربات گلف ساخت RoboGolfPro
  • MAXFAS: اسکلت بیرونی بازو برای تثبیت هدف اسلحه گرم

 

نگهدارنده دوربین

از چند دهه‌ی پیش دستگاه‌های فنری برای نگه داشتن دوربین وجود داشته‌اند. به آسانی می‌توان ثابت کرد که آنها نوعی اسکلت بیرونی واقعی هستند و جدا از این صنعت ساخته نشده‌اند. چالش‌های طراحی دستگاه‌های پشتیبانی و تثبیت کننده دوربین همان چالش‌هایی هستند که اسکلت‌های بیرونی نگهدارنده ابزار در کار و صنعت با آن مواجه هستند. آنها باید راحت باشند و فشار زیادی به مفاصل بدن وارد نکنند. اسکلت بیرونی نگهدارنده دوربین شبیه اسکلت بیرونی نگهدارنده ابزار است اما به طور جداگانه توسعه یافته‌ است. اسکلت بیرونی تجاری نگهدارنده دوربین به طور گسترده‌ای در سراسر جهان توسعه یافته و حتی در Amazon.com نیز بفروش می‌رسد. هم فیلمبرداران آماتور و هم حرفه ای می‌توانند از این وسیله استفاده ‌کنند.

نمونه‌هایی از اسکلت بیرونی طراحی شده و معروف برای نگه داشتن دوربین:

  • Exhaussساخت Exhauss
  • DNA 6002#ساخت Glide Gear(فروش در Amazon.com)
  • TiLTA ARM-T02 ARMOR-MAN Ultimate Steadicamساخت Tilta (فروش در Amazon.com)
  • Carbon Fiber Support Dual Arm Vestساخت Wieldy (فروش در Amazon.com)

 

منبع:  exoskeleton-report

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *