اسکلت های بیرونی، حلقه های هوشمند و خودروهای پرنده در CES 2022

امسال در نمایشگاه CES 2022 اسکلت‌های بیرونی، حلقه‌های هوشمند، ماشین‌های پرنده و موارد دیگر ارائه خواهد شد. نمایشگاه سالانه لوازم الکترونیکی مصرفی در بحبوحه همه‌گیری کووید۱۹ در حال برگزاری است. بسیاری از متخصصان و سازمان‌ها تصمیم گرفتند به طور مجازی در این رویداد شرکت کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت های بیرونی، حلقه های هوشمند و خودروهای پرنده در CES 2022

ماشین های پرنده

ایده ماشین‌های پرنده بسیار جذاب بوده است و احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ هیچ شرکتی یک خودرو پرنده واقعی ارائه نمی‌دهد. امسال در نمایشگاه CES دو شرکت SkyDrive و MACA را مشاهده خواهیم کرد که نمونه‌های اولیه خودروی پرنده خود را به نمایش می‌گذارند.

SkyDrive، یک شرکت مستقر در توکیو، یک مدل غیرخودران و تک سرنشین از خودروی پرنده‌ی عمود پرواز (VTOL) معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد از خودروی پرنده خود به عنوان تاکسی هوایی در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوزاکا استفاده کند.

 ماشین های پرنده

شرکت دیگری که در جنوب شرقی فرانسه مستقر است، MACA، در نمایشگاه CES نگاهی اجمالی به Carcopter هیدروژنی خود خواهد داشت. این نخستین ارائه مدل کاملاً کارآمد این شرکت خواهد بود که برای نمایشگاه صنعت هوایی پاریس در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. این شرکت آخرین نمونه اولیه خود را به لاس وگاس نیاورده است و قصد دارد از واقعیت افزوده برای نشان دادن طراحی فعلی استفاده کند.

حلقه های دارای حسگر

حلقه‌های مملو از حسگر چیزی کاملاً جدید برای مچ‌بندهایی هستند که به شکل پوشیدنی‌های سلامت و تناسب اندام می‌پوشیدیم. در حالی که تلویزیون‌های بزرگ بزرگ‌تر می‌شوند، ابزارهای پوشیدنی کوچک هستند که می‌توانیم به راحتی آنها را روی یکی از انگشتان خود بکشیم.

Circular و Movano دو شرکتی هستند که محصولات خود را در نمایشگاه CES امسال به نمایش خواهند گذاشت. اگرچه آنها نخستین کسانی نیستند که حسگرهای بیومتریک را در حلقه‌های قابل شارژ قرار می‌دهند. پیش از این Oura محصول مشابهی را به بازار معرفی کرده بود. حلقه Oura چندین سال است که فعالیت‌هایی مانند ضربان قلب و دما را کنترل می‌کند. سال گذشته Oura حلقه نسل سوم خود را با قیمت ۳۰۰ دلار با یک حسگر اضافی برای ردیابی سطح اکسیژن خون منتشر کرد. با موفقیت حلقه‌های Oura، رقبایی ظهور پیدا کرده‌اند تا به این بازار نفوذ کنند.

حلقه های دارای حسگر

حلقه هوشمند برای نظارت بر علائم حیاتی

شرکت پاریسی Circular قصد دارد با حلقه هوشمند خود و نظارت بر علائم حیاتی، از جمله سطح اکسیژن خون، مشتریان را جذب کند. همچنین این حلقه می‌تواند لرزش داشته باشد و هنگامی که ضربان قلب یا اعداد اکسیژن خون مشکل دارند، اعلان‌های لرزشی ارائه دهد. برچسب قیمت این حلقه هنوز فاش نشده است.

 شرکت کالیفرنیایی Movano برای طراحی حلقه‌های خود بر زنان متمرکز شده است. حلقه‌های آنها کوچکتر و برای پوشیدن شیک‌تر هستند. در مراحل اولیه، حلقه Movano داده‌های ضربان قلب، تنفس، دما، اکسیژن اشباع خون، فعالیت و کالری دریافتی را جمع‌آوری می‌کند. در آینده، این شرکت بر روی افزودن ویژگی‌های نظارت بر قند خون و فشار خون کار خواهد کرد. قیمت محصولات آنها فاش نشده است.

حلقه های دارای حسگر

حلقه  Circul+از Prevention یکی دیگر از محصولات قابل ذکر است که البته در نمایشگاه CES 2022 ظاهر نخواهد شد. این حلقه ضربان قلب، دما، اکسیژن اشباع، فشار خون و نوار قلب را ثبت می‌کند. طراحی این انگشتر براق یا تزئینی نیست، اما آنچه را که قرار است انجام دهد، انجام می‌دهد. این دستگاه می‌تواند بیومتریک بیشتری را نسبت به دستگاه‌های شیک‌تر کنترل کند و حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد. این انگشتر برای پوشیدن روزمره کمی بزرگ است، اما با توجه به شرایطی که در طول همه‌گیری کووید۱۹ با آن روبرو هستیم، پوشیدن آن ایده‌آل است.

حلقه های دارای حسگر

اسکلت های بیرونی

امسال ممکن است شاهد حضور دو شرکت در نمایشگاه CES باشیم که اسکلت‌های بیرونی غیر فعال ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها الکترونیکی نیستند، بلکه از اسکلت‌های بیرونی فعال الهام گرفته‌اند. ارزش آن را دارد که شخصاً آنها را در CES امتحان کنید.

اسکلت های بیرونی

اسکلت بیرونی شرکت Archelis از یوکوهامای ژاپن، جراحان و کارگران کارخانه را هدف قرار می‌دهد که ساعت‌های طولانی را در حالت ایستاده سپری می‌کنند. این دستگاه از بدن در حالت ایستاده پشتیبانی می‌کند، خستگی را کاهش می‌دهد و از درد کمر و پا جلوگیری می‌کند. در عین حال به کاربران اجازه می‌دهد به طور طبیعی حرکت کنند. قیمت این محصول فاش نشده است.

اسکلت های بیرونی

شرکت Innophys، مستقر در توکیوی ژاپن، دو محصول Muscle Suit Every و Muscle Suit GS-Arm خود را در نمایشگاه CES امسال معرفی خواهد کرد. نسخه نخست از بدن در حالت نیمه نشسته و حین بلند کردن اجسام پشتیبانی می‌کند، در حالی که نسخه دیگر از بازوها زمانی که نیاز به بالا نگه داشتن طولانی مدت دست‌ها است، پشتیبانی می‌کند. هر دو اسکلت بیرونی با هوای فشرده کار می‌کنند.


>> برترین فناوری های پوشیدنی نمایشگاه CES 2020 (بخش نخست)

>> نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰


منبع: spectrum.ieee.org

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *