توانایی حمل تجهیزات نظامی سنگین با اسکلت بیرونی نظامی روسیه

خبرگزاری بین‌المللی روسیه «ریا نووستی (RIA Novosti)» تصاویر جدیدی از اسکلت بیرونی نظامی پیشرفته‌ی کشور روسیه را منتشر کرد. اسکلت بیرونی نظامی جدید برای کمک به سربازان در حمل مسلسل‌، خمپاره‌انداز، نارنجک‌انداز و دیگر تجهیزات نظامی سنگین طراحی شده است. این اسکلت بیرونی برای مهندسان نظامی آماده شده است اما در آینده سربازان نظامی نیز از این اسکلت بیرونی استفاده خواهند کرد. با پوشیدن اسکلت بیرونی نظامی، از مفاصل و ستون فقرات سربازان محافظت می‌شود. پس از آزمایش میدانی، ارتش روسیه از این اسکلت بیرونی در ماموریت‌های سوریه نیز استفاده کرده است. افسر ارتش روسیه با پوشیدن این فناوری پوشیدنی توانست پنل فرمان قابل حمل با وزنی برابر با ۳۵ کیلوگرم را بدون خستگی در دست بگیرد. دستگاه پنل فرمان برای هدایت ربات پاک‌سازی و خنثی کردن مین‌های جنگی به مدت نه ساعت مورد استفاده قرار گرفت. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی نظامی روسیه و حمل تجهیزات سنگین بدون خستگی

اسکلت بیرونی نظامی روسیه از جنس فلز سبک و الیاف کربن ساخته شده است و وزنی برابر با ۷ کیلوگرم دارد. کاربر اسکلت بیرونی نظامی می‌تواند تجهیزات سنگین تا وزن ۷۰ کیلوگرم را حمل کند. با پوشیدن این اسکلت بیرونی سبک، سربازان می‌توانند در عملیات انتقال افراد زخمی از میدان جنگ و رژه‌های طولانی مدت با خستگی کمتری وظایف خود را انجام دهند. به نظر می‌رسد پوشیدن اسکلت بیرونی دست‌وپاگیر باشد اما در واقع کاربرد آن آسان است و آزادی حرکت کامل را برای کاربر فراهم می‌کند. کاربر می‌تواند به راحتی خم شود، بچرخد، راه برود و حتی بدود. اسکلت بیرونی نظامی با قد کاربر تنظیم می‌شود. انتظار می‌رود امسال مهندسان نظامی روسیه اسکلت‌های نظامی را به طور گسترده دریافت کنند.

اسکلت بیرونی نظامی روسیه و حمل تجهیزات سنگین بدون خستگی

یکی دیگر از انواع اسکلت بیرونی نظامی روسیه، اسکلت بیرونی فعال دارای موتور الکتریکی و باتری است که برای بهبود ظرفیت‌های فیزیکی سربازان طراحی شده است. این اسکلت بیرونی به سربازان کمک می‌کند که مسلسل را تنها با یک دست بگیرند و به هدف شلیک کنند. با پوشیدن فناوری‌های پیشرفته، سربازان می‌توانند سریع‌تر بدوند و تجهیزات سنگین را بدون خستگی حمل کنند.

یکی از مشکلات اسکلت‌های بیرونی فعال دارای باتری، نبود باتری‌های مناسب برای شرایط نظامی است. ارتش روسیه با طراحی اسکلت‌های بیرونی غیرفعال بدون نیاز به باتری به سربازان در حمل اجسام سنگین تا وزن ۵۰ کیلوگرم کمک می‌کند.


در همین زمینه بخوانیم:

>>روسیه اسکلت بیرونی EO-1 را در سوریه آزمایش کرد
>>اسکلت های بیرونی نظامی روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۸
>>ابر سرباز ها : سرمایه گذاری آمریکا بر اسکلت بیرونی نظامی ONYX


منبع: Russia News

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *