گسترش فعالیت های Ekso Bionics‌ در آسیا و چین

چین یکی از بازارهای بزرگ محصولات توانبخشی است که هنوز به اسکلت‌های بیرونی در مقیاس وسیع دسترسی ندارد. شرکت Ekso Bionics‌ با سرمایه‌گذای و مشارکت در این ناحیه می‌تواند به یکی از مهم‌ترین شرکت‌های اسکلت بیرونی در آسیا تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با جزئیات همکاری این شرکت با صنایع مرتبط، با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.
اسکلت بیرونی توانبخشی Ekso Bionics

چرا ساخت اسکلت بیرونی در چین برای Ekso Bionics سودمند است؟

پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ در چین ۳۰ میلیون بیمار سکته‌ی مغزی را از سر بگذارنند. با این وجود خدمات و امکانات توانبخشی در چین پیشرفته نیست. همکاری مشترک Ekso Bionics، گروه Zhejiang Silicon Paradise Asset Management، و Zhejiang Youchuang Venture Capital Investment یا به اختصار(ZYVC) برای حل این مشترک مفید خواهد بود.

از دیدJack Peurach، ریاست و مدیر Ekso Bionics، این همکاری را فرصتی متقابل برای شرکت اسکلت بیرونی Ekso Bionics و بیمارانی می‌داند که به ابزارهای روز توانبخشی دسترسی ندارند. این همکاری شرکت Ekso Bionics را در صدر صنعت اسکلت بیرونی و توانبخشی در کشور چین قرار می‌دهد.

یکی از نتایج این همکاری احداث خط تولیدی برای تامین نیاز چین و کشورهای آسیایی است که توانایی رفع نیاز‌های پزشکی-توانبخشی این منطقه را داشته باشد. با این برنامه تولید، فروش و پشتیبانی از محصولات اسکلت بیرونی پزشکی در چین، هنگ کنگ، سنگاپور و مالزی طرحی مشخص خواهد داشت. سرمایه‌ی این طرح در حدود ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. در ازای گواهینامه‌ی تولید محصولات شرکت Ekso Bionics حق مالکیب ۲۰ درصدی مرکز تولید را دریافت خواهد کرد. مابقی سرمایه‌گذاران به میزان ۹۰ میلییون دلار روی طرح سرمایه‌گذاری می‌کنند.

با شرایط خاص این طرح Ekso Bionics را واجد شرایط دریافت مبالغ نقدی سود حاصل از فروش در چین، هنگ‌کنگ، سنگاپور و مالزی خواهد نمود. ZYVC  و سایر مشارکت کنندگان در طرح به میزان ۵ میلیون دلار در Ekso Bionics سرمایه‌گذاری خواهند نمود. نیمی از این مبلغ پس از صادر شدن محصولات پرداخت می‌شود. بخشی از سرمایه‌ی این طرح مشترک برای احداث کارخانه‌ی تولید کننده در Zhejiang صرف می‌شود.

فعالیت در صدر بزرگ‌ترین بازار توانبخشی (پس از سکته) می‌تواند با افزایش ارزش سهام شرکت Ekso Bionics چشم‌انداز اقتصادی شرکت را بهبود بخشد. این فعالیت نه تنها به رشد و توسعه‌ی بازار اسکلت‌های بیرونی پزشکی کمک می‌کند، بلکه به گسترش صنایع مرتبط نیز کمک خواهد کرد. این کارخانه ضمن تولید قطعات محصولات Ekso Bionics در مقیاس بزرگ، سود سالیانه شرکت را نیز افزایش خواهد داد. این سود می‌تواند صرف توسعه‌ی شرکت و رسیدن به اهداف نخستین آن برای ساخت ابزارهایی شود که کیفیت زندگی بیماران را بهبود می‌بخشد.


در همین زمینه در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی

اسکلت بیرونی متن باز Fourier Intelligence ویژه ی توسعه دهندگان و پژوهشگران

اسکلت بیرونی رباتیک Quix : طرح برگزیده چالش Mobility Unlimited

آشنایی با اسکلت بیرونی Free Bionics


منبع:  Medical Device ans Diagnostic Industry

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *