اسکلت بیرونی Muscle Suit برای کمک به کارگران در مشاغل سخت

اسکلت‌های بیرونی و پوشیدنی‌های فعال ممکن است در گذشته یک افسانه تخیلی بوده باشد، اما یک شرکت ژاپنی به نام INNOPHYS این افسانه علمی-تخیلی را به واقعیت تبدیل کرده است. آنها طیف وسیعی از پوشیدنی‌های فعال را توسعه داده‌اند که موجب افزایش توانایی کاربر در کار‌های فیزیکی می‌شود. این دستگاه آینده‌نگر اساساً برای کارگران در ساخت و ساز، کشاورزی و سایر بخش‌هایی طراحی شده است که بلند کردن اجسام سنگین یک ضرورت روزانه است. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی Muscle Suit برای کمک به کارگران در مشاغل سخت

چگونه کار می‌کند

پوشیدنی Muscle Suit یک اسکلت بیرونی مفصل ران است که به دور کمر متصل می‌شود. این فناوری با هوای تحت فشار ذخیره شده در سیلندر متصل به پشت کار می‌کند. همچنین می‌تواند در صورت لزوم به شیلنگ‌های هوای فشرده وصل شود. این پوشیدنی بسته به مدل آن بین ۳٫۸ تا ۵٫۵ کیلوگرم وزن دارد.

اسکلت بیرونی Muscle Suit برای کمک به کارگران در مشاغل سخت

این پوشیدنی می‌تواند تا ۳۰ کیلوگرم بار را بلند کند. اما این فناوری به خودی خود عمل بالابردن را انجام نمی‌دهد بلکه وزن بار را از روی کاربر برمیدارد. این پشتیبانی با کمک عضلات مصنوعی هیدرولیکی که در یک کوله پشتی آلومینیومی متصل به مفاصل کمر قرار دارند، ارائه می‌شود.

این فناوری دو محور حرکت را فراهم می‌کند: یکی برای خم شدن در کمر و دیگری برای حمایت از ران‌ها. کنترل این اسکلت بیرونی توان‌افزا از دو طریق قابل انجام است. کاربر می‌تواند به درون یک لوله بدمد یا با چانه خود یک سطح کنترلی را لمس کند. بنابراین یک سامانه کنترلی بدون دخالت دست برای اسکلت بیرونی فراهم شده است. اسکلت بیرونی Muscle Suit درون یک کیسه سفارشی و ضد آب پیچیده می‌شود تا هم از دستگاه محافظت کند و هم ظاهری نرم‌تر به آن ببخشد.

مناسب برای کارهای بدنی

توسعه Muscle Suit در کشوری مانند ژاپن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مطالعات نشان می‌دهد که میانگین سنی کارگران ژاپنی بالای ۴۰ سال است و از هر ده نفر در بخش ساخت و ساز تنها یک نفر زیر ۳۰ سال سن دارد. گذشته از این، موارد بی‌شماری وجود دارد که کارگران در اثر کار بیش از حد فوت شده‌اند. این پدیده یعنی مرگ در اثر کار بیش از حد در ژاپن کاروشی نامیده می‌شود.

اسکلت بیرونی شرکت INNOPHYS می‌تواند فشارهای وارد شده به کارگران سالخورده در بخش‌های مختلف را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این در نهایت می‌تواند به افزایش میزان بهره‌وری در کشوری مانند ژاپن یا سایر مناطق شرق آسیا با درصد بالایی از جمعیت سالمند کمک کند.

بسیاری دیگر از شرکت‌های ژاپنی نیز برای کمک به کار بدنی، تولید اسکلت بیرونی توان‌افزا را در پیش گرفته‌اند. شرکت‌هایی مانند HAL پیش از این با سری پوشیدنی‌های رباتیک خود جای پایداری را در صنعت اسکلت بیرونی به خود اختصاص داده است. با این وجود، Muscle Suit اختراع هیجان انگیز شرکت INNOPHYS از دانشگاه توکیو است.  Muscle Suit در پنج نسخه برای مشاغل مختلف از طریق وب سایت این شرکت در دسترس است.


بیشتر بخوانیم:

>> اسکلت بیرونی برای کودکان فلج مغزی: آیا ارزش امتحان کردن دارد؟

>> کودکی که به کمک اسکلت بیرونی چاپ سه بعدی توانست دستهایش را حرکت داده و بازی کند

>> لباس بیرونی سبک وزن دانشگاه ChungAng راه رفتن و دویدن را سهولت می بخشد


منبع: techacute.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *