اگزواسکلتون، فناوری که جنگ مدرن را دگرگون خواهد کرد

اسکلت بیرونی چیست؟ اسکلت بیرونی چگونه می‌تواند میدان نبرد آینده را متحول کند؟ چه کاربردهای دیگری دارد؟ و چه زمانی اسکلت‌های بیرونی را در میدان جنگ خواهیم دید؟ در ادامه به همه این موارد خواهیم پرداخت. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اگزواسکلتون، فناوری که جنگ مدرن را دگرگون خواهد کرد

اسکلت بیرونی چیست؟

اسکلت بیرونی یک ماشین متحرک پوشیدنی است که توسط سامانه موتورهای الکتریکی، پنوماتیک، اهرم‌ها، هیدرولیک یا ترکیبی از این فناوری‌ها امکان حرکت اندام با افزایش قدرت و استقامت را فراهم می‌کند. طراحی آن با هدف پشتیبانی از کمر کاربر، تشخیص حرکت کاربر و ارسال سیگنال به موتورهایی است که چرخ‌دنده‌ها را مدیریت می‌کند. اسکلت بیرونی از شانه، کمر و ران پشتیبانی می‌کند و با کاهش فشار روی کمر به بلند کردن و حمل وسایل سنگین کمک می‌کند. اسکلت‌های بیرونی می‌توانند قدرت یک انسان عادی را تا چندین برابر افزایش دهند. با پوشیدن اگزواسکلتون یک فرد عادی می‌تواند وزنه‌هایی را بلند کند که پیش از این برای بلند کردن آنها به ماشین آلات سنگین احتیاج داشت.

اسکلت‌های بیرونی چگونه می‌توانند میدان نبرد را متحول کنند؟

 اسکلت‌های بیرونی چگونه می‌توانند میدان نبرد را متحول کنند؟

فناوری اسکلت بیرونی هنوز بالغ نشده است. رسیدن به این فناوری زمان‌بر است. با استفاده از فناوری حاضر، تجهیز سربازان به چنین اسکلت‌های بیرونی که آنها را به ابرسرباز تبدیل می‌کند، عملی نیست. با این حال، استفاده از فناوری حاضر می‌تواند در برداشتن بارهای سنگین مفید واقع شود. این مورد در جنگ‌های کوهستانی و جنگ در ارتفاعات مفید است که حمل و نقل تجهیزات چندان آسان نیست. به طور سنتی، نیروهای مسلح هند برای تهیه جیره و مهمات پاسگاه‌هایی که در ارتفاعات قرار دارند، از قاطرها استفاده می‌کنند. اکنون با کمک اسکلت‌های بیرونی، هر سرباز می‌تواند بارهای بیشتری را در کوله‌های خود حمل کند.

اسکلت‌های بیرونی همچنین موجب کاهش خستگی سربازان می‌شود تا آنها بتوانند برای مدت طولانی‌تری مبارزه کنند. در مناطق با ارتفاع بسیار بالا، سطح اکسیژن هوا نسبت به دشت‌ها کمتر است. به همین دلیل میزان کارایی بدن انسان به خاطر کمبود اکسیژن کاهش می‌یابد. درنتیجه سربازان بیشتر اوقات خسته می‌شوند. اسکلت بیرونی می‌تواند با افزایش قدرت اندام و عضله تا حدی این مشکل را برطرف کند.

در آینده، ممکن است سربازان را به اسکلت بیرونی مجهز کنیم که موجب تقویت قدرت و عملکرد کلی آنها می‌شود. با چنین پوشیدنی‌هایی سربازان می‌توانند سلاح‌های سنگین‌تر و مهمات بیشتری حمل کنند، سریعتر بدوند و بیشتر بپرند. احتمالات بی‌پایان است. اسکلت‌های بیرونی امکان تغییر صحنه‌های جنگ را دارند.

کاربرد پزشکی اسکلت بیرونی

اسکلت‌های بیرونی پتانسیل فوق العاده‌ای در کاربردهای پزشکی دارند. از اسکلت‌های بیرونی می‌توان برای نیرو بخشیدن به افرادی که فلج شده‌اند استفاده کرد. اسکلت‌های بیرونی همچنین می‌تواند به افرادی که اندام خود را از دست داده‌اند در انجام کارهای روزمره کمک کند. اسکلت‌های بیرونی می‌تواند کیفیت زندگی آنها را با ایجاد حرکت و افزایش توان متحول کند.

اسکلت‌های بیرونی دارای کاربردهای پزشکی نظامی عالی هستند. برخی اوقات سربازان پس از مجروحیت شدید در جبهه‌های جنگ از خدمت مرخص می‌شوند. اسکلت‌های بیرونی می‌توانند فرصتی دوباره به این سربازان ارائه دهند. با گذشت زمان، فناوری اسکلت بیرونی به حدی پیشرفت می‌کند که درست مانند عضلات طبیعی به ما نیرو می‌بخشد. به این ترتیب می‌توانیم سربازان و فرماندهان ارزشمند خود را نجات دهیم.

کاربردهای صنعتی

 کاربردهای صنعتی اگزواسکلتون

اسکلت های بیرونی را می‌توان در تمام صنایعی که کارگران نیاز به انجام کارهای دستی و برداشتن وزنه‌های سنگین دارند، استفاده کرد. این امر فرآیند تولید را سریعتر می‌کند. همچنین از اسکلت‌های بیرونی می‌توان در فعالیت‌های ساختمانی استفاده کرد. ارتش می‌تواند از اسکلت‌های بیرونی برای ساخت سریع‌تر پل‌های مهم در زمان جنگ استفاده کند.

امکانات کلی با این اسکلت های بیرونی بی‌پایان است. پیش‌بینی چگونگی تکامل این فناوری در طول زمان دشوار است. اما یک چیز را می‌توان پیش بینی کرد: این فناوری توانایی ایجاد انقلابی در جنگ مدرن دارد.


بیشتر بخوانیم:

>> بازار اسکلت های بیرونی نظامی در سال ۲۰۲۰

>> اسکلت بیرونی نظامی و کاربردهای آن


منبع:  defencexp.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *