باجه ثبت سفر بدون لمس برای سرگیری سفرهای هوایی

در شرایطی که همه گیری کرونا در جهان سفرهای هوایی و بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورده است، یک شرکت استرالیایی با ارائه یک راه حل در پی رفع این مشکل است. شرکت Elenium Automation در ماه آوریل یک باجه برای ثبت سفر معرفی کرد که بدون لمس سطوح توسط مسافران کار می‌کند. این باجه همزمان علائم حیاتی مانند دما، نرخ تنفس و ضربان قلب را بررسی می‌کند. هدف یافتن افرادی که است که نباید در محیط بسته هواپیما حاضر شوند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به معرفی بیشتر این خدمت می‌پردازیم.

بادجه ثبت سفر بدون لمس برای سرگیری سفرهای هوایی

این باجه از هوش مصنوعی برای ثبت علائم حیاتی استفاده می‌کند. به گفته رئیس شرکت، Aaron Hornlimann، این خدمت باید به سرگیری ایمن‌تر سفرهای هوایی در شرایط بیماری کمک کند. در آینده بیماری‌هایی شبیه به کرونا یا آنفولانزا وجود خواهد داشت. بنابراین این فناوری چشم اندازی فراتر از شرایط کنونی جهان دارد.

آشنایی با شرکت Elenium Automation

شرکت Elenium Automation در سال ۲۰۱۶ با هدف بهبود بهره‌وری صنایع هوایی آغاز به کار کرد. فناوری‌های این شرکت برای تسهیل حرکت مسافران در پایانه‌های هوایی طراحی شده است. خدمات این باجه‌ها زمان انتظار در صف را به شدت کاهش می‌دهد. موفقیت خدمات این شرکت در مدت چند ماه آشکار شد. این موفقیت به واسطه به کارگیری فناوی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است که الگوهای خاصی را با مطالعه حجم عظیمی از داده پیدا می‌کند.

گروه پژوهشی این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به صورت صوتی با مخاطب ارتباط برقرار کند، حرکات کاربر و حالات بدن را تشخیص دهد و علائم حیاتی را ثبت کند. این کار به کمک خدمات آنلاین آمازون موسوم به Amazon Web Services انجام می‌شود. این دستگاه برای تعلیق کردن پرواز مسافرانی که علائم بیماری را دارند، آموزش دیده است.

بادجه ثبت سفر بدون لمس برای سرگیری سفرهای هوایی

مراکز مخاطب فناوری باجه بدون لمس

این باجه‌ها اینک در فرودگاه‌های Etihad Airways و فرودگاه Avalon در شهر‌های Geelong و ملبورن استرالیا به خدمت گرفته شده است. این شرکت همچنین در حال مذاکره با مراکز خدماتی سالمندان، دولت و مراکز رسمی است و مدیرعامل شرکت به آینده آن خوشبین است.


بیشتر بخوانیم:
ربات ها چگونه به نیروهای کمکی مبارزه با کرونا تبدیل شدند ؟
نقش صنعت چاپ سه بعدی در مقابله با کرونا
گجت های مبارزه با کرونا در محیط کار


منبع: South China Morning Post

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *