امکان بارگذاری مستقیم اطلاعات روی مغز انسان!

در فیلم علمی تخیلی ماتریکس، شخصیت نئو با بارگذاری مستقیم هنرهای رزمی روی مغز خود پس از چند ثانیه قادر به یادگیری و انجام حرکات کونگ‌فو بود. این فناوری در حال حاضر واقعی شده است و دانشمندان راهی برای بارگذاری دانش به طور مستقیم روی مغز انسان یافته‌اند. با این دستگاه دیگر نیازی به سال‌ها تلاش برای یادگیری علوم نداریم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

امکان بارگذاری مستقیم اطلاعات روی مغز انسان!

این تئوری حول محور سیگنال‌های جریان پایین مغز می‌چرخد ​​تا مهارت‌های درون خود را تنظیم کند. علم می‌گوید، یادگیری هر چیز جدیدی بر ساختار فیزیکی مغز تأثیر می‌گذارد. اگر تغییرات مورد مطالعه قرار گیرد و ثبت شوند. سپس همین تغییرات در ذهن یک مبتدی جاسازی شود، او در یک دوره زمانی کوتاه مهارت را درک می‌کند.

دعای بسیاری از دانش آموزان برآورده شده است! چرا که آنها واقعاً می‌توانند ظرف مدت زمان بسیار کمی برای آزمون‌ها آماده ‌شوند. آزمایش انجام شده برای تأیید این پژوهش شامل مطالعه سیگنال‌های الکتریکی مغز یک خلبان آموزش دیده و سپس همین روند روی مغز یک تازه کار بوده است. در واقع انتقال صورت گرفت و توانایی یادگیری داوطلب تازه وارد تقویت شد. به گفته یک متخصص علوم اعصاب، Jaehoon Choe، «ما الگوهای فعالیت مغزی شش خلبان تجاری و نظامی را اندازه‌گیری کردیم و آنها را با الگوی تازه کارها مقایسه کردیم. ما دریافتیم چگونه باید مغز یک تازه کار را به مغز یک متخصص تبدیل کنیم. افزون بر این، ما تحریک را به مناطق اصلی مغز اعمال کردیم تا ببینیم چگونه توانایی یادگیری داوطلبان با تحریک عصبی در هنگام آموزش مطابقت می‌یابد».

امکان بارگذاری مستقیم اطلاعات روی مغز انسان!

نتایج حیرت آور و کاربرد تحریک مغزی

برای دانستن نتایج کنجکاوید؟ خوب، ما شاهد بودیم که به زمین نشستن هواپیما توسط تازه‌کاران در شبیه‌ساز عالی بود. این پژوهش در مجله “Frontiers in Neuroscience Human” منتشر شد. تأثیر تحریک قابل تشخیص بود. این پژوهش‌ها تاکنون ادامه یافته و با افزودن مزایای این روش، می‌توان به بیماران سکته مغزی در بهبودی در زمان کمتری کمک کرد. افزون بر این، اگر به خلاقیت خود اطمینان ندارید، باید یکبار این روش را امتحان کنید.

Choe در پایان گفت: «گرچه ما چیزهای بیشتری برای یادگیری داریم، همانطور که در مورد مکانیسم‌های دقیق عملکرد مغز و تحریک عصبی اطلاعات بیشتری کسب می‌کنیم، به احتمال زیاد شاهد کاربرد گسترده‌تری از این فناوری ها در بسیاری از حوزه‌های مختلف آموزش و محیط کلاس هستیم». این روش می‌تواند در آزمایشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، کلاس‌های درس و حتی مراکز توانبخشی ذهنی بکار گرفته شود. در حال حاضر، این کار در مراحل اولیه خود است و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده سرعت بیشتری کسب کند.


بیشتر بخوانیم:

>> تحریک اعماق مغز و بهبود علائم پارکینسون

>> کمک به راه رفتن افراد پاراپلژی با اسکلت بیرونی کنترل شونده با مغز


منبع: wonderfulengineering.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *