اسکلت بیرونی جدید برای حمایت از کارگران راه آهن

یک اسکلت بیرونی کمکی در مؤسسه فناوری ایتالیا (IIT) برای بهبود ایمنی و شرایط کارگران راه‌آهن در جابجایی دستی مواد سنگین در طول عملیات تعمیر و نگهداری ایجاد شد. اسکلت بیرونی StreamEXO نیروهایی را تولید می‌کند که روی شانه‌ها و پاها برای حمایت از پشت کارگر حین انجام فعالیت‌هایی مانند بلند کردن و حمل بارهای سنگین، تقسیم می‌شود. آزمایش‌ها کاهش 50٪ خطر آسیب سیستم عصبی عضلانی ناشی از اضافه بار فیزیکی و کاهش 30٪ خستگی عضلانی را نشان داد. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

اسکلت بیرونی جدید برای حمایت از کارگران در عملیات تعمیر و نگهداری و نوسازی راه آهن
.

اسکلت بیرونی StreamEXO

یک اسکلت بیرونی کمکی در مؤسسه فناوری ایتالیا (IIT) برای بهبود ایمنی و شرایط کارگران راه‌آهن در جابجایی دستی مواد سنگین در طول عملیات تعمیر و نگهداری ایجاد شد.

نمونه اولیه که StreamEXO نام دارد، در حدود 100 ساعت استفاده توسط 15 نفر در یک مطالعه آزمایشی 6 ماهه در ایتالیا، تأیید شد. این مطالعه کاهش 50٪ خطر ارگونومیک ناشی از اضافه بار فیزیکی و کاهش 30٪ خستگی عضلانی را نشان داد. این اسکلت بیرونی به تازگی در یک نمایش زنده با کارگرانی که StreamEXO را پوشیده‌اند در بندر تاراگونا در اسپانیا رونمایی شد. و آماده آغاز فرآیند صنعتی شدن است.

پروژه STREAM

اسکلت بیرونی StreamEXO در پروژه اروپایی STREAM با هماهنگی Christian Di Natali، پژوهشگر IIT، و با هدف ترویج پژوهش و نوآوری در بخش راه‌آهن و رقابتی‌تر، کارآمدتر و پایدارتر کردن این حوزه ایجاد شد.

پروژه STREAM  اسکلت بیرونی StreamEXO و یک بیل مکانیکی خودکار را برای انجام وظایف در کارگاه‌های ریلی، مانند تعویض بالاست و تراورس، ایجاد کرد.

در 8 ژوئن، پژوهشگران اسکلت بیرونی و بیل مکانیکی خودکار را در یک کارگاه ریلی در تاراگونا، اسپانیا نشان دادند.

اسکلت بیرونی STREAM (StreamEXO) نیروهایی را تولید می‌کند که روی شانه‌ها و پاها برای حمایت از پشت کارگر حین انجام فعالیت‌ها، مانند بلند کردن و حمل بارهای سنگین، تقسیم می‌شود. ارگونومی دستگاه برای افزایش راحتی و ایجاد حرکات کاملاً آزاد مورد مطالعه قرار گرفته است. و از تناسب کامل بر روی بدن کارگر حین انجام فعالیت‌های پویا اطمینان حاصل می‌کند.

این سامانه دارای یک راهکار نوآورانه برای همه است که هم استحکام و قدرت را تضمین می‌کند. و هم طراحی سبک وزن (7 کیلوگرم وزن با باتری 6 ساعته).

اسکلت بیرونی جدید برای حمایت از کارگران در عملیات تعمیر و نگهداری و نوسازی راه آهن
.

ویژگی‌های StreamEXO

این دستگاه شامل یک ساختار مکانیکی، برخی محرک‌های الکتریکی و یک سامانه الکترونیکی است که توسط الگوریتم‌های خاصی تکمیل می‌شود. در نهایت به کارگران حین انجام وظایف کاری کمک می‌کند تا خطر آسیب را کاهش دهند. این اسکلت بیرونی به لطف الگوریتم‌های کنترلی، می‌تواند حرکاتی را که فرد برای مدیریت شدت‌های مختلف کار انجام می‌دهد تفسیر کند و به‌طور خودکار استراتژی‌های کمکی را اجرا کند. کارگران می‌توانند از StreamEXO در همه حالت استفاده کنند؛ حتی در هنگام رانندگی وسایل نقلیه یا راه رفتن در زمین‌های ناهموار.

مزایای این اسکلت بیرونی طی یک مطالعه آزمایشی شش ماهه ارزیابی شد. این مطالعه شاهد چندین آزمایش آزمایشگاهی و اعتبارسنجی در محل با کارگران راه آهن بود.

نمایش نهایی شامل 15 کارگر برای حدود 100 ساعت استفاده در طول فعالیت‌های واقعی در راه آهن بود. آنها از StreamEXO برای حمل و قرار دادن مجراهای بتنی استفاده می‌کردند. که وزن آنها بین 20 تا 30 کیلوگرم بود.

نتایج کاهش 50 درصدی خطر ارگونومیک سیستم اسکلتی عضلانی ناشی از اضافه بار فیزیکی، به ویژه برای ناحیه کمر را نشان داد. خستگی تا 30 درصد کاهش یافت و فعالیت عضلات نیز 25 درصد کاهش یافت.

مطالعه آزمایشی برای به دست آوردن سطح بلوغ فناوری پیشرفته برای نمونه اولیه، که برای صنعتی شدن آینده آماده است، اساسی بود. طرح StreamEXO که توسط IIT توسعه، به عنوان یک راهکار راحت برای استفاده در شیفت کاری برای کارگران شاغل در صنایع سنگین و در بخش ساخت و ساز مانند راه آهن ایجاد شده است.


>> اسکلت بیرونی موجب تسکین جراحان و محافظت از بیماران در اتاق عمل

>> اسکلت بیرونی برای تغییر حالت نشسته و ایستاده متناوب بدن


منبع: techxplore.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *