بازگشت قدرت بدنی به سالمندان با لباس توان‌ افزای Superflex

جمعیت سالمندان نسبت به جمعیت کل جهان با سرعت بیشتری در حال افزایش است. این موضوع مسائل جدیدی در سراسر جهان ایجاد می‌کند. یکی از مسائلی که با آن روبرو هستیم، مراقبت از افراد سالمند است. برخی از استارتاپ‌ها، ربات‌های همراه و مراقب سالمند طراحی کرده‌اند تا در وظایف خانه به سالمندان کمک کنند. با این حال، ربات‌های امروزی می‌توانند وظایف ساده را اجرا کنند. هنوز تا طراحی ربات‌هایی که بتوانند کارهای آشپزی، تمیز کردن خانه و شستن لباس‌ها را انجام دهند فاصله‌ی زیادی وجود دارد. از سوی دیگر، برخی شرکت‌ها فناوری‌هایی طراحی می‌کنند تا قدرت بدنی را به سالمندان بازگردانند. استارتاپ Superflex در حال توسعه‌ی لباسی توان‌افزا برای سالمندان است. برای آشنایی با لباس Superflex با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

بازگشت قدرت بدنی به سالمندان با لباس توان‌ افزای Superflex

استارتاپ Superflex، اسپین‌آف موسسه‌ی پژوهشی استنفورد (SRI International) است. لباسی که این شرکت طراحی کرده سبک وزن است و به عضلات الکتریکی (electric muscle) مجهز شده تا از ران‌ها و پاها و بدن در زمان نشستن و ایستادن پشتیبانی کند. Superflex هم‌اکنون با شرکت طراحی صنعتی سوییسی Fuseproject به سرپرستی طراح معروف ایوز بِهار (Yves Behar) همکاری می‌کند تا لباسی راحت و مطابق نیاز روز تولید کنند.

فناوری پوشیدنی توان‌افزا همانند یک اسکلت بیرونی ظریف عمل می‌کند. لباس توان‌افزا با پشتیبانی و اقزایش قدرت کاربران به آن‌ها توانایی می‌دهد کارهای روزانه‌ی خود را انجام دهند. حتی ایستادن و نشستن برای افراد سالخورده کار مشکلی به شمار می‌آید. شرکت Superflex در طراحی لباس توان‌افزا تمایز زیادی با اسکلت بیرونی در نظر گرفته است. اسکلت‌های بیرونی‌ معمولا رباتیک و سنگین هستند و محدودیت‌های زیادی در طراحی ظاهری دارند. لباس Superflex لباس رباتیک یکپارچه و در تعامل بیشتر با بدن خواهد بود.

فناوری پوشیدنی شرکت Superflex و Fuseproject، لباس توان‌افزای Aurora نام دارد. این لباس در نمایشگاه NEW OLD در موزه طراحی لندن (The Design Museum) به نمایش گذاشته شد. هدف نمایشگاه NEW OLD نمایش ایده‌ها و معرفی ایده‌پردازان فناوری‌های نوین برای افزایش کیفیت و سلامتی و حل مشکلات افراد در سنین سالمندی است. طراحی لباس Superflex ساده است اما فناوری به کار رفته در آن پیچیده است. لباس شامل موتور، باتری، بردهای کنترل است. شرکت در نظر دارد لباس توان‌افزا را تا اواسط سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار کند.

بازگشت قدرت بدنی به سالمندان با لباس توان‌ افزای Superflex


در همین زمینه بخوانیم:

>>لباس بیرونی هوشمند Superflex با توانایی یادگیری حرکات کاربر
>>اسکلت بیرونی Super Flex ساخت SRI Robotics
>>لباس‌های بیرونی SRI Robotics و مواد چهار بعدی


منبع: digitaltrends

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *