با بانوان فعال در زمینه رباتیک آشنا شوید (بخش سوم)

هر ساله توسط Robohub فهرستی از بانوان فعال در زمینه رباتیک منتشر می‌شود. این فهرست شامل ۲۵ تا ۳۰ نام است. در ادامه به فهرست سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم. با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

Elizabeth Sklar

Elizabeth Sklar استاد دانشگاه Lincoln و دانشگاه سلطنتی لندن است. این جایی است که او ریاست مرکز پژوهش‌های رباتیک را برعهده دارد. Sklar یک فرد با سابقه در آزمایشگاه MIT/Lincoln است، همچنین موسس فدراسیون RoboCup، پژوهشگر Fulbright، عضو سابق هیئت مدیره IFAAMAS و عضویت هیئت تحریه مجله Autonomous Agents & MultiAgent Systems را نیز در کارنامه­ خود دارد. Sklar در زمینه تعامل میان سامانه­‌های چند ربات و انسان-ربات و همچنین در زمینه تصمیم گیری مشترک با استفاده از گفتگوی مبتنی بر استدلال محاسباتی در سامانه‌­های عامل-انسان و انسان – ربات، تخصص دارد.

Allison Thackston

Allison Thackston علاقه زیادی به حل مشکلات عملی رباتیک دارد. او در حال حاضر تیمی را رهبری می­‌کند که مشغول به حل سخت­‌ترین مسائل فناوری خود ران در شرکت Waymo هستند. Thackston پیش از این سرپرست مهندسی و مدیر تیم Shared Autonomy Robotics در موسسه پژوهشی تویوتا بوده و همچنین در زمینه ادراک رباتیک در پروژه Robonaut 2 که اولین ربات انسان نما در ایستگاه فضایی بین المللی است، به عنوان مهندس ارشد فعالیت داشته است. Thackston در انجام برنامه‌­ریزی حرکتی و استفاده کاربردی از دید رایانه‌ای تجربه دارد.

Liane Thompson

Liane Thompson مدیرعامل شرکت Aquaai است. این شرکت در زمینه­ رباتیک دریایی فعالیت می­‌کند و با جمع آوری و تحویل داده‌­های بصری و محیطی در هر لحظه به یک سامانه تحت وب، از داده‌­ها برای بهبود درک ما از سلامت اقیانوس‌­ها استفاده می­‌کند. شرکت Thompson از ایده به یک محصول تمام عیار، با یک مارک جهانی و با پشتیبانی VC تبدیل شده است. Kvarøy Fiskeoppdrett، تولید کننده نروژی ماهی قزل آلا، در حال کار با ربات‌های پره­‌دار شرکت Aquaai برای نظارت بر رفتار و شرایط ماهی در مزارع پرورش ماهی خود است. تا کنون به شرکت Aquaai، جایزه Top Aquaculture Innovation Award 2019 Fish2.0 Global Forum و یک کمک هزینه نوآوری در نروژ تعلق گرفته و همچنین این شرکت به عنوان Challenge TekFish Australia انتخاب شده است.

Claire Tomlin

Claire Tomlin استاد دانشگاه Berkeley است که در آن کرسی مهندسی Charles A. Desoer  را در اختیار دارد. وی متخصص در کنترل سامانه­‌های بحرانی-ایمنی برای استفاده در اتوماسیون کنترل ترافیک هوایی و سامانه­‌های هوایی بدون سرنشین است و به دلیل ایجاد روشی پیشگام در زمینه کارکرد ایمن برای سامانه­‌های ترکیبی مشهور است. Tomlin یکی از اعضای بنیاد MacArthur، عضو IEEE و AIMBE و همچنین عضو آکادمی ملی مهندسی ایالات متحده و آکادمی علوم و هنرهای آمریکایی است. او جایزه فناوری­های حمل و نقل IEEE و دکترای افتخاری را از KTH دریافت کرده است.

Janet Wiles

Janet Wiles استاد سامانه­های پیچیده و هوشمند در دانشگاه Queensland است، جایی که او یک تیم چند رشته­ای را برای مطالعه در زمینه رباتیک اجتماعی هدایت می­کند و در استفاده از ربات در جوامع بومی پیشگام است. او همچنین رشته فناوری آینده را در ARC Centre of Excellence برای پویایی توسعه زبان هوش مصنوعی انسان محور برای فناوری­‌های زبانی و در دسترس قرار دادن ابزارهای هوش مصنوعی برای طیف گسترده­ای از کاربران هدایت می‌کند. وی در رشته محاسبات انسان محور در دانشکده فناوری اطلاعات و مهندسی برق UQ فعالیت دارد. همچنین Wiles در زمینه­‌های تعامل انسان و ربات، فناوری­‌های زبانی، محاسبات الهام گرفته از زیست، تجسم و هوش مصنوعی، مدل سازی سامانه­‌های پیچیده در زیست شناسی و علوم اعصاب، حافظه انسان، زبان و شناخت تخصص دارد.

Rong Xiong

Rong Xiong استاد و رئیس آزمایشگاه رباتیک در دانشگاه Zhejiang ، مدیر مرکز مشترک پژوهش‌های رباتیک ZJU-UTS، متولی بین المللی RoboCup و عضو خبره یک پروژه ویژه در مورد ربات­‌های هوشمند است. گروه او به خاطر کارشان در زمینه تولید ربات­‌های انسان نما مشهور است. این ربات­ها می­توانند با یکدیگر تنیس روی میز بازی کنند و همچنین با انسان هم رقابت کنند. Xiong جوایز اول رقابت علمی و فناوری و دستاوردهای آموزشی استان Zhejiang را دریافت کرده است. تخصص پژوهشی Xiong شامل تشخیص بصری، محلی سازی و نقشه برداری همزمان، برنامه ریزی حرکت و کنترل ربات­‌ها است.


بیشتر بخوانیم:
با بانوان فعال در زمینه رباتیک آشنا شوید(بخش نخست)
با بانوان فعال در زمینه رباتیک آشنا شوید (بخش دوم)
Physical AI : تلاش برای دستیابی به ربات های هوشمند با همکاری میان رشته ای


منبع: robohub

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *