با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!

Knocki یک دستگاه هوشمند است که امکان کنترل وسایل و دستگاه‌ها از طریق سطوح پیرامون را فراهم می‌کند. این وسیله می‌تواند دسترسی افراد دچار اختلال بینایی یا حرکتی و سالمندان را بهبود بخشد. برای آشنایی بیشتر با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

هر سطحی را به یک کنترل از راه دور تبدیل کنید

فناوری باید زندگی ما را ساده‌تر کند، پس چرا کنترل آنها بسیار پیچیده است؟ پیچ و خم بی پایان برنامه‌های تلفن همراه، سوئیچ‌های هوشمند و سایر رابط‌ها تجربه‌ای گیج کننده ایجاد می‌کنند. Knocki ساده‌ترین، طبیعی‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش برای کنترل جهان اطراف شما را ارائه می‌دهد. شما هرگز چیزی شبیه آن را ندیده‌اید.

Knocki

با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!

Knocki یک دستگاه بی‌سیم کوچک است که بلافاصله سطوح عادی (دیوارها، میزها، درها، مبلمان و غیره) را تبدیل به کنترلری قدرتمند و آسان برای دسترسی به دستگاه‌های و نرم افزارهای مورد علاقه می‌کند.

استفاده از Knocki آسان است. تنها با استفاده از چند ضربه ساده در هر نقطه‌ی سطحی که با Knocki فعال شده است می‌توان انواع فعالیت‌های مفید را انجام داد.

با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!

چرا برای انجام کارهای مورد علاقه به یک تلفن، یک کنترلر یا یک سوئیچ نیاز است؟ رابط‌های دیگری وجود دارد که همیشه در دنیای اطراف شما در دسترس هستند و می‌توانید آنها را با Knocki فعال کنید.

آیا می‌توان تلویزیون را با یک میز روشن یا خاموش کرد؟ با Knocki که مخفیانه در زیر میز نصب شده است می‌توان براحتی این کار را انجام داد. Knocki را به سادگی به هر سطحی بیافزایید.

با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!

Knocki برای استفاده چه کسانی است؟

Knocki تنها برای افراد با خانه‌های هوشمند یا ادارات با فناوری بالا نیست. Knocki در هر نقطه با اتصال اینترنت WiFi کار می‌کند، حتی اگر تنها دستگاه هوشمند شما یک آیفون یا تلفن اندروید باشد.

Knocki ساده‌ترین راه افزودن «هوش» به خانه‌های موجود بدون سیم کشی، نصب، پیچیدگی و هزینه‌های بسیار سامانه‌های کنترل هوشمند خانه است.

اگر شما قبلاً چند دستگاه هوشمند داشته باشید، می‌توانید بلافاصله با Knocki سطوح ناهموار در اطراف خانه یا دفتر خود را به رابط‌های هوشمند تبدیل کنید.

شما می‌توانید Knocki را روی، زیر، و یا پشت سطوح قرار دهید! Knocki را روی دیوارها، زیر میزها، پشت قفسه‌ها یا تختخواب‌ها و پشت درب جلویی خانه خود قرار دهید. Knocki را می‌توان بسیار ساده در معرض دید قرار داد، یا به طور نامرئی در زیر و یا پشت سطوح.

راه‌اندازی آسان

راه اندازی knocki آسان است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد. با اتصال Knocki به شبکه Wi-Fi خود و استفاده از نرم‌افزار همراه Knocki برای اتصال همه دستگاه‌ها و حساب‌های خود، آغاز کنید.

پس از اتصال Knocki به یک سطح، حرکات منحصر به فرد را برای انجام اقدامات خود (تا ۱۰ حرکات) تعریف کنید. به همین سادگی شما سطحی هوشمند ایجاد می‌کنید! هنگامی که این کار انجام شود، Knocki از طریق WiFi کار می‌کند، حتی اگر تلفن شما خاموش باشد یا خاموش شود.

با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!

Knocki از فناوری حسگر غیر آکوستیک برای تشخیص حرکات سطحی ملایم حتی از فاصله دور استفاده می‌کند. همچنین Knocki قادر به فیلتر کردن ارتعاشات تصادفی است. بنابراین، Knocki روی میز شلوغ صبحانه و دیگر سطوح با فعالیت شدید نیز به خوبی کار می‌کند.

عملکرد Knocki توسط مجموعه‌ای از فناوری‌های ثبت شده و الگوریتم‌های پیچیده نرم افزاری و سخت افزاری ساخته شده است:

  • Knocki ضربات عمدی را تشخیص می‌دهد و از لرزش‌های تصادفی در محیط صرف نظر می‌کند.
  • Knocki از فناوری حسگر غیر آکوستیک استفاده می‌کند تا تحت تأثیر صدا قرار نگیرد.
  • Knocki باتری AAA با بیش از ۱۲ ماه عمر ارائه می‌دهد.

مقایسه Knicki با دیگر دستیارهای شخصی هوشمند

کنترل صدا در همه جا است. خدماتی همچون سیری اپل و الکسا آمازون می‌توانند کارهای ساده ای را انجام دهند، اما اغلب به گونه‌ای که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند. و دارای چند مشکل هستند:

صداهای پس زمینه: موسیقی یا پخش تلویزیونی در پس زمینه می‌تواند کنترل صدا را بی‌فایده کند. Knocki از حسگرهای غیر آکوستیک استفاده می‌کند، به طوری که اگر به موسیقی گوش می‌دهید، اخبار تماشا می‌کنید و یا افرادی در پس زمینه صحبت می‌کنند، درست کار می‌کند.

می‌تواند کار دیگران را مختل کند: کنترل صدا در محیط‌های آرام مانند دفتر مشترک یا در اتاق خواب که شما نمی‌خواهید مزاحم دیگران شوید، مشکل ساز است. فناوری شتاب سنج پیشرفته Knocki می‌تواند به ضرباتی پاسخ دهد که دیگران نمی‌شنوند.

بیشتر موجب سوء تفاهم می‌شود: آیا شما گفته‌اید «where is Rome» یا «navigate home»؟ فناوری صدا به ویژه با بچه‌ها، سالمندان و افراد دارای لهجه که ممکن است به طور شمرده کلمات را تلفظ نکنند، به درستی کار نمی‌کند.

نمی‌توانید چندین کنترل کننده صدا را در یک فضا استفاده کنید: Knocki حرکات را بر روی یک سطح خاص تشخیص می‌دهد تا شما بتوانید Knockiهای متعددی را در یک اتاق یا فضای دیگر بدون درگیری و تداخل داشته باشید.

با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!

کلیدهای هوشمند و دکمه‌ها

دکمه‌های هوشمند و سوئیچ‌ها نیز می‌توانند وظایف را خودکار کنند، اما آنها چندین مشکل دارند:

باید فشرده شوند: دکمه‌های فیزیکی و سوئیچ‌ها باید در دسترس فیزیکی باشند تا استفاده شوند. Knocki یک سطح کامل را به یک کنترل از راه دور تبدیل می‌کند، بنابراین شما می‌توانید اقدامات را از هر کجا انجام دهید. همچنین برای بچه‌ها و سالمندان که به دلیل ضعف جسمانی نمی‌توانند به یک سوئیچ دسترسی پیدا کنند، عالی است.

قابل اعتماد و پاسخگو نیستند: بیشتردکمه‌ها به بلوتوث متکی هستند، به طوری که آنها نیاز به روشن کردن گوشی و اتصال به دکمه دارند و در محدوده‌ای ویژه عمل می‌کنند. بر خلاف دکمه‌های هوشمند، Knocki از وای‌فای برای هدایت فعالیت‌ها به طور مستقیم استفاده می‌کند. این به Knocki اجازه می‌دهد بلافاصله و بدون بی‌نظمی بلوتوث کار کند حتی اگر گوشی شما خاموش باشد.

قابلیت محدود: بسیاری از سوئیچ‌ها و دکمه‌های هوشمند تنها یک عملکرد روشن / خاموش را انجام می‌دهند یا محدود به تنها چند الگوی فشار می‌باشند. Knocki می‌تواند کنترل‌های سریع و آسان چندین عمل را برای کاربران فراهم کند.

ایجاد یک تأثیر

Knocki می‌تواند در زندگی هر کسی تفاوت ایجاد کند. با این حال برای افراد دچار اختلال بینایی یا حرکتی که قادر به دسترسی یا دستیابی به یک سوئیچ، دکمه یا تلفن نیستند، می‌تواند واقعاً تأثیرگذار باشد. همچنین Knocki دسترسی کودکان و سالمندان را بهبود می‌بخشد.

با Knocki هر سطحی را هوشمند کنید!


بیشتر بخوانید:

>>کنترل هوشمند در دنیای اینترنت اشیا با حسگر نوری حرکتی Bixi


منبع: kickstarter

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی» مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *