حضور Technaid در اگزو برلین ۲۰۱۹

در ماه اکتبر گذشته، تکناید (Technaid) به عنوان یکی از غرفه داران در Exo-Berlin 2019 شرکت کرد. این همایش در مرکز منطقه پزشکی-صنعتی آدلرشوف در برلین پایتخت آلمان برگزار شد. Technaid از این رویداد استفاده کرد تا آخرین توسعه‌ی رباتیک خود را در سطح بین‌المللی، یعنی Exo-H3 نشان دهد. ادامه‌ی این گزارش را در مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی بخوانید.

در این همایش تعداد زیادی متخصص در زمینه رباتیک حضور داشتند که به مذاکرات جالب توجه در طول این رویداد جلب شده بودند. تعدادی از سخنرانان بین‌المللی در مورد جنبه‌های مختلفی از جمله توسعه‌ی ربات‌ها برای کمک به بالا و پایین رفتن از پله‌ها، توانایی انسان در سازگاری با انواع مختلف اسکلت‌های بیرونی و یا استفاده از اسکلت‌های بیرونی رباتیک برای توانبخشی انسان سخن گفتند.

افزون بر کنفرانس‌ها، جلسات مختلف پروژه‌های اروپایی نیز در طول کنگره برگزار شد، مانند پروژه‌ی یوروبنچ (Eurobench project)، که نفراتی از مؤسسه کاژال (Cajal Institute) در میان دیگر شرکت کنندگان حضور داشتند. درنتیجه باعث شده است تعداد شرکت کنندگان در زمینه‌ی رباتیک یکی از بزرگترین مواردی باشد که می‌تواند در یک رویداد از این نوع رخ دهد.

Technaid در این رویداد Exo-H3 را که به تازگی راه‌اندازی شده است رونمایی کرد. همچنین امکان آزمایش دستگاه‌ها برای دستیاران مختلفی که درخواست داشته‌اند ارائه شد. در ویدئوی زیر می‌توانید یکی از این آزمون‌های انجام شده بر Exo-H3 را در طول کنفرانس مشاهده کنید.

اسکلت بیرونی Exo-H3

Exo-H3 سومین نسخه از اسکلت بیرونی رباتیک اندام تحتانی شرکت Technaid است. این شرکت  تمام تخصص و دانش قبلی مهندسین خود را بکار بسته تا بتواند یک پلت‌فرم همه‌کاره، مستحکم و مطمئن را به ارمغان بیاورد.

Exo-H3 فرآیند پیاده‌روی انسان را با برگرداندن الگوی گام برداشتن که پیش از این معرفی شده بود، از طریق شش مفصل فعال در صفحات سهمی شکلش تقلید می‌کند. به این ترتیب می‌تواند به افرادی که بخشی از توانایی پیاده‌روی خود را پس از سکته‌ی مغزی از دست داده‌اند و همینطور در پژوهش‌های فعلی توانبخشی اعصاب کمک کند.

نمایش اسکلت بیرونی Exo-H3 در نمایشگاه اگزوبرلین ۲۰۱۹
اسکلت بیرونی و رباتیک Exo-H3

مهمترین مزیت Exo-H3 این است که با طراحی ویژه انجام شده‌ی آن برای پژوهش، امکان اجرای الگوریتم‌های خاص افراد و همچنین استفاده از راهبردهای مختلف هدایت رباتیک را فراهم می‌آورد. همچنین توانایی سازگارپذیری آن با اندازه‌های مختلف افراد، انجام بازه‌ی گسترده‌ای از آزمایش‌ها را فراهم می‌کند.

Exo-H3 همچنین دارای یک برنامه‌ی اندرویدی به عنوان رابط کاربری عملکردهای اصلی اسکلت بیرونی از جمله سرعت حرکت، کمک حرکتی یا دستورهای ایستادن و نشستن است.


مطالب بیشتر در:
>> گزارش رویداد Exo-Berlin 2019
>> اسکلت بیرونی برای کودکان فلج مغزی: آیا ارزش امتحان کردن دارد؟
>> همکاری سربازان ارتش آمریکا با مهندسان Vanderbilt برای پر کردن شکاف میان پژوهش و تجربه


منبع: technaid
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *