تغییرات ربات های Boston Dynamics از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹

فیلم‌های حرکت شگفت‌انگیر Atlas در فضای مجازی موضوع جدیدی نیست. این ربات اما ده سال پیش وجود نداشت. ده سال پیش شرکت Boston Dynamics به چه کاری مشغول بود؟ برای آشنایی بیشتر با تحولات ربات‌های این شرکت با مجله‌ فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ربات‌های boston dynamics

به طور حتم ویدیوهای Boston Dynamics  ربات دوپای آن تازگی ندارد. در زمستان سال ۲۰۱۹ شاهد پخش شدن مجدد توانایی ربات‌های این شرکت در فضای مجازی بودیم. این فیلم جدید نیست اما به قدری جالب است که به اشتراک نگذاشتن آن عجیب است. این فیلم توانایی‌های ربات انسان نمای Boston Dynamics را در سال  ۲۰۰۹ و ۲۰۱۹ در کنار یکدیگر نشان می‌دهد.

در سمت چپ Protection Ensemble Test Mannequin نشان داده شده است. نام PETMAN برای بسیاری آشناتر است. در سال ۲۰۰۹ ربات PETMAN برای ارتش ساخته شد. از آن برای آزمایش لباس‌های خاص محافظتی سربازان در شرایط شیمیایی استفاده می‌شد. PETMAN با سرعتی برابر سرعت انسان راه می‌رفت، حرکت شنا را انجام می‌داد و از پله‌ها بالا می‌رفت. در این ویدیو PETMAN با همه‌ی سیم‌های متصل به آن خیلی آسیب‌پذیر روی تردمیل حرکت می‌کند. در آن زمان این حرکت برترین فناوری روز بود.

ربات ویدیوی سمت راست، Atlas است. Atlas بر اساس PETMAN ساخته شد و از یک سامانه هیدرولیک متحرک، موتورهایی با طراحی منحصر به فرد، و سامانه‌ هدایتی که حرکات انسان‌گونه را ممکن ساخته بهره می‌برد. ربات Atlas در حدود ۱.۵ متر ارتفاع و ۸۲  کیلوگرم وزن دارد.

به تازگی حرکات جالب‌تری از Atlas نیز به نمایش گذاشته شده است. این حرکات شامل دویدن، پرش، پشتک زدن و حرکات پارکور است.

ده سال تغییرات Boston Dynamics

از سال ۲۰۰۹ تا کنون اتفاقات بسیار رخ داده است. در طول ۱۰ سال تغییرات زیادی رخ می‌دهد. برای آشنایی با جو سال ۲۰۰۹ به یاد بیاورید که در این سال شرکت Sony دوازده میلیون فلاپی دیسک به فروش رسانید. در سال ۲۰۰۹ تا اواخر ۲۰۱۰ بیماری شایع زمان آنفولانزای خوکی بود.

به صورت مشابه برای Boston Dynamics‌ نیز تحولات بسیاری رخ داده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۳ شرکت گوگل صاحب آن بود و سپس در سال ۲۰۱۷ آن را به Softbank فروخت. این شرکت طراحی و ساخت SpotMini را برای اجاره دادن آن کامل کرد. همچنین سامانه Kinema را به تصاحب خود درآورد. بازوی رباتیک OTTO برای دخل و تصرف در سازوبرگ نظامی نیز از خرجی‌های دیگر این شرکت است. با این تغییرات به نظر شما ربات‌های Boston Dynamics در سال ۲۰۳۰ چگونه خواهند بود؟


بیشتر بخوانیم:
کدامیک از ربات های Boston Dynamics برای شما جذاب تر است؟
تماشا کنید: حرکات تحسین برانگیز ربات چرخدار Handle محصول جدید Boston Dynamics


منبع: therobotreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *