ربات کمکی پیاده روی سالمندان KOMPAI

استارتاپ رباتیک KOMPAI رباتی طراحی کرده است که می‌تواند در راه رفتن به سالمندان کمک کند. پس از دهه‌ها پژوهش و توسعه، هم‌اکنون این استارتاپ فرانسوی KOMPAI، ربات کمکی را برای بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان ارائه کرده است. این ربات سه نسخه دارد. نسخه‌ی نخست در سال ۲۰۰۹ طراحی شد. نسخه‌ی دوم با به کارگیری فناوری اینترنت اشیا، کلان داده و رابط ماشین-انسان توسعه پیدا کرد. نسخه نهایی در سال ۲۰۱۹ با هدف کمک به راه رفتن و تعامل با سالمند طراحی شد. برای آشنایی با ربات کمکی KOMPAI با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ربات کمکی پیاده روی با سالمندان KOMPAI

با افزایش تعداد سالمندان در سراسر جهان نیاز به نیروهای کمکی و پرستاران در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان بیشترخواهد شد. پرستاران و پزشکان باید به تعداد بیشتری سالمند خدمات ارائه کنند.

KOMPAI با ظاهری شبیه به انسان، وظایفی همچون نظارت امنیتی، راهنمایی افراد برای استفاده از امکانات، سرگرم کردن افراد و حمل وسایل کوچک را برعهده دارد. این ربات برای بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان در راستای کمک به کادر پزشکی و پرستاری و در ارتباط مستقیم با سالمندان طراحی شده است. سخت افزار و نرم‌افزار مبتنی بر سیستم عامل ROS با هدف فراهم کردن امکانات سفارشی توسعه یافته‌اند.

امنیت : افتادن یکی از خطراتی است که برای سالمندان وجود دارد این ربات با هشدار دادن و حتی درخواست کمک از خطرات و عواقب ناشی از افتادن جلوگیری می‌کند.

نظارت بر پارامترهای پزشکی : KOMPAI می‌تواند داده‌های پزشکی هر فرد و اطلاعات دستگاه‌های پزشکی را جمع‌‌آوری و ذخیره کند و در اختیار متخصصان و پزشکان قرار دهد.

استقلال : در بسیاری مواقع سالمندان برای بلند شدن از صندلی نیاز به کمک فرد دیگری دارند. این ربات متحرک با طراحی خود توانایی دارد به فرد کمک کند بایستد و راه برود. بنابراین فرد بدون نیاز به حضور افراد و پرستاران کارهای خود را انجام دهد.

تعامل با سالمندان : این ربات، سرگرمی و برقراری تعامل اجتماعی، برای سالمندان فراهم می‌کند.

ربات کمکی پیاده روی سالمندان KOMPAI

بیشتر بخوانیم:

>>توسعه اسکلت بیرونی سبُک مخصوص سالمندان
>>سالمندان ژاپنی برای به تعویق انداختن بازنشستگی از اسکلت بیرونی استفاده میکنند
>>اسکلت بیرونی Laevo برای جمعیت سالمند ژاپن


منبع:therobotreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *