رعایت فاصله اجتماعی به کمک دستگاه Safe Spacer

سازمان بهداشت جهانی (WHO) بارها و بارها بر اهمیت حفط فاصله اجتماعی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرده است. شرکت IK Multimedia، که یک شرکت فناوری در ایتالیا است، یک دستگاه پوشیدنی تولیده کرده که دقیقا همین کار را انجام می­‌دهد. Safe Spacer یک دستگاه پوشیدنی سبک است که به کارگران و بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا فاصله ی اجتماعی را رعایت کنند و در اماکن کاری و عمومی فعالیت خود را از سر بگیرند. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

دستگاه safe spacer

آشنایی با نحوه کار Safe Spacer

دستگاه Safe Spacer با استفاده از فناوری Ultra-wideband، وقتی دستگاه های دیگر در فاصله ۲ متری آن قرار می گیرند، واکنش نشان می‌دهد و متناسب با انتخاب کاربر به صورت صوتی، تصویری و یا ایجاد لرزش، رعایت فاصله را هشدار می‌دهد.

کار کردن با Safe Spacer بسیار ساده است و پس از خارج کردن از جعبه بدون ایجاد هیچ زیرساخت خاصی می‌توان از آن استفاده کرد. این دستگاه را می‌توان به راحتی به وسیله‌ی یک مچبند و یا داخل جیب حمل کرد. به گفته‌ی مطبوعات، دستگاه Safe Spacer با دقت بالایی به اختلاف فاصله ۱۰ سانتی متری واکنش نشان می‌دهد و نسبت به بلوتوث ده برابر دقیقتر است.

دستگاه safe spacer

در چه مکان هایی می توان از Safe Spacer استفاده کرد؟

از این دستگاه نه تنها در کارخانه‌ها، انبارها و دفاتر بلکه در تمام اماکن عمومی از جمله مدارس، بیمارستانها، موزه‌ها، سالن‌های ورزشی، هتل‌ها و … نیز می‌توان استفاده کرد. Safe Spacer برای سریع بودن ساخته شده ، به راحتی ضد عفونی می‌شود و همچنین ضد آب است. برای این که مدیریت این دستگاه به حداقل ممکن برسد، در آن از فناوری های بلوتوث و NFC استفاده شده است.

دستگاه safe spacer

امکانات پیشرفته Safe Spacer

هر دستگاه دارای یک شناسه ی منحصر بفرد و حافظه داخلی است. برای حفظ استانداردهای حریم خصوصی، هیچ اطلاعاتی به جز شناسه دستگاه قابل ذخیره نیست.

بخش منابع انسانی ادارات برای استفاده پیشرفته تر از دستگاه در محیط کار می‌توان از یک برنامه کاربردی گوشی همراه، که به صورت اختیاری همراه دستگاه ارائه می‌شود، بخش‌های مختلف آن را کنترل کرد. از جمله امکانات این برنامه کاربردی تخصیص شناسه به کارگران خاص، تنظیم هشدارها، ردیابی افراد و …. است.

شرکت IK Multimedia طی ۲۵ سال اخیر در تولید محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه موسیقی پیش تاز بوده و بخش عمده این تولیدات را به محصولات شرکت اپل از جمله آیفون، آیپد و مک تخصیص داده است.

دستگاه safe spacer

Enrico Iori مدیر اجرایی شرکت IK Multimedia می‌گوید، ما Safe Spacer را ایجاد کردیم تا به حفظ سلامتی کارگران کارخانه‌های ایتالیا کمک کنیم. استفاده از این دستگاه و حمل آن بسیار آسان است و در هر شرایطی می‌توان آن را به همراه داشت. ما امیدواریم این دستگاه راه حلی برای بازگشایی سایر شرکت‌ها باشد.


بیشتر بخوانیم:

گجت های مبارزه با کرونا در محیط کار
اپلیکیشن contact tracing متعلق به دولت استرالیا با نام COVIDSafe برای دوری از بیماری
ترکیب اسکنر گرمایی و عینک هوشمند برای ارزیابی سلامت افراد


منبع: wearabletech
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *