ترکیب اسکنر گرمایی و عینک هوشمند برای ارزیابی سلامت افراد

ترکیب یک اسکنر گرمایی، به همراه عینکی که نتیجه این اسکنر را به شما در لحظه نشان دهد، و یک بستر برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات چیزی است که Vuzix به همراه Librestream در حال انجام آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ایده عینک هوشمند Vuzix چیست؟

Vuzix به همراه ارائه دهنده محصولات واقعیت مجازی، Librestream، عینک‌های هوشمندی جهت تصویر برداری گرمایی طراحی می‌کند. این پوشیدنی‌ها برای تعیین دمای بدن افراد از راه دور استفاده می‌شود.

این نوعی تصویر برداری گرمایی خودکاراست که بدون دخالت دست انجام می‌گیرد. هدف آن ردیابی سلامت است و با عینک هوشمند و ارگونومیک M400 که توسط Vuzix طراحی شده ادغام می‌شود. این عینک با بستر Librestream با نام Onsight کار می‌کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به دوربین محکم و با دوام پوشیدنی اشاره کرد که تصاویر گرمایی تهیه شده را مستقیما روی نمایشگری فرانما به کاربر نشان می‌دهد. این نمایشگر یک نمایشگر HUD است که اطلاعات را در جلو دید و منظر بیننده، بدون اینکه بیننده مجبور باشد جایی دیگر را بنگرد، نمایش می‌دهد.

مخاطبان اسکنر هوشمند فرانما چه کسانی هستند؟

کاربران احتمالی این فناوری پرسنل امداد، پرستاران، و نگهبانان مرزی هستند که توسط گروه‌های پزشکی جهانی یا سایر گروه‌های رسمی پشتیبانی می‌شوند. این نقشه‌های گرمایی به کارمندان بخش سلامت و پزشکان اجازه می‌دهد گذر دمای بدن از حدی آستانه را، در کنار افت دما و سایر موارد افزایش ناگهانی دمای بدن یا اجزای بدن را شناسایی کنند.

نقش بستر Onsight در این سامانه چیست؟

امدادگران به کمک بستر Onsight AR می‌توانند داده‌ها را با متخصصین سلامت در سطح جهانی به اشتراک گذارند. این متخصصین می‌توانند از راه دور خروجی دستگاه‌ها را بررسی کنند. برای این متخصصین امکان تنظیم نور تصاویر، بزرگنمایی، ضبط ویدیوی HD و تصاویر گرمایی وجود دارد . همین بستر به امدادگران پاسخ متخصصین را پس از بررسی داده‌ها، در لحظه، منتقل می‌کند. گروه‌های مختلف می‌توانند به صورت امن تصاویر و ویدو‌ها را به اشتراک گذارند.

به گفته Charlie Neagoy مدیر عامل بخش توسعه تجاری در Librestream : ما برای همکاری با گروهی از Vuzix به منظور فراهم کردن امکان تصویر برداری گرمایی برای گروه‌های امداد مشتاق هستیم. ترکیب عینک هوشمند Vuzix و Onsight نه تنها امکان کار با آزاد ماندن دست را فراهم می‌کند بلکه تصاویر گرمایی و داده‌ها را در لحظه در اختیار قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توان از فاصله‌ای ایمن وضعیت را ارزیابی کرد.


بیشتر بخوانیم:

Vocalis Health: تشخیص بیماری های تنفسی و قلبی عروقی با پردازش سیگنال های صوتی
فناوری های مهم در آینده ی مراقبت های بهداشتی(بخش نخست)
تشخیص شروع بیماری آنفولانزا با اطلاعات کاربران Fitbit


منبع: wearable-technologies

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *