امکان ساخت ارتش سایبورگ تا سال ۲۰۵۰

فناوری و رباتیک با سرعت باورنکردنی پیشرفت کرده است. به همین دلیل ارتش ایالات متحده معتقد است که این فناوری‌ها تا سال ۲۰۵۰ آنقدر پیشرفت کرده‌اند که سربازان در آن زمان بتوانند به سربازان سایبورگ تبدیل شوند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پشیدنی همراه باشید.

امکان ساخت ارتش سایبورگ تا سال 2050

اخیراً یک مطالعه وزارت دفاع ایالات متحده پیش‌بینی کرده است که مسیر پیشرفت فناوری که موجب بهبود بینایی، شنوایی، کنترل ماهیچه‌ها و همچنین ارتباط از راه دور می‌شود را می‌توان طی ۳۰ سال آینده پیمود. گزارشی با نام Cyborg Soldier 2050: Human/Machine Fusion and the Implications for the Future of DOD این دیدگاه وزارت دفاع را برجسته می‌کند.

ایجاد سرباز سایبورگ تا سال ۲۰۵۰

در این گزارش وزارت دفاع، به چهار زمینه اصلی اشاره شده است که فناوری امکان ایجاد یک سرباز سایبورگ را فراهم می‌کند.

۱- پیشرفت‌های بصری و آگاهی از وضعیت

در حال حاضر سربازان در طول روز به دید خود وابسته هستند و شب‌ها به عینک‌های دید در شب. استفاده از این عینک‌ها مفید است، اما مهمتر از آن وزن اضافی برای حمل و نقل است و اگر از بین برود یا گم شود، ممکن است مشکلاتی بوجود آید.

این گزارش لنزهای تماسی را پیشنهاد می‌دهد که بسیار کارآمد هستند. این لنزها می‌توانند همان دید در شب را ارائه دهند، اما به بزرگنمایی کمک می‌کنند، همچنین می‌توانند داده‌های مهم را مستقیماً در زمینه دید سربازان ارائه دهند.

۲- ترمیم و کنترل عضلات از طریق یک پوشیدنی اپتوژنتیک

هنگامی که سربازان، مانند همه انسانها، ورزش می‌کنند، عضلات آنها دچار درد می‌شود و به استراحت نیاز دارند. متأسفانه، گاهی شرایط موجب می‌شود این زمان استراحت به سختی در اختیار آنها قرار گیرد. با یک لباس ترمیم کننده، عضلات خسته و دردناک می‌توانند به سرعت با طراوت و دوباره جوان شوند و سربازان در زمان کمتری بازتوانی و احساس قدرت کنند.

۳- تقویت شنوایی برای ارتباطات و محافظت

توانایی شنیدن صحیح برای بقا در میدان نبرد بسیار مهم است. نه تنها این، بلکه محافظت از گوش سربازان در برابر انفجارها نیز مهم است. در حال حاضر از محافظ گوش برای جلوگیری از آسیب استفاده می‌شوند که بسیار حجیم هستند. پاسخ آینده نگرانه به این مشکل می‌تواند یک هدست بسیار کوچک برای محافظت از گوش و شنوایی باشد.

۴- تقویت مغز انسان برای انتقال داده دو طرفه

تله‌پاتی! دنیایی را تصور کنید که سربازان بتوانند از راه دور اطلاعات و داده‌ها را تبادل کنند. این پیشرفت جنگ را متحول می‌کند.

همانطور که ارتش آمریکا پیش‌بینی کرده است، با کنار هم قرار گرفتن این چهار فناوری تا سال ۲۰۵۰ امکان ایجاد نوعی سرباز سایبورگ فراهم می‌شود. این پیشرفت‌ها مطمئناً با هزینه‌ای بسیار همراه خواهد بود، بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم که پس از ۳۰ سال چه اتفاقی می‌افتد.


بیشتر بخوانیم:

>> پژوهشگران چینی توانستند حرکات موش سایبورگ را با مغز خود کنترل کنند

>> با دارنده مدال طلای نخستین المپیک سایبورگ ها آشنا شوید (بخش دوم)


منبع: interestingengineering

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *