شرکت اپل قصد دارد خواب و خروپف را ردیابی کند!

اپل توانست Beddit، یک شرکت فنلاندی سازنده حسگرهای ردیابی خواب و خروپف، را از آن خود کند. با این قرارداد شرکت اپل می‌تواند همچنان با فیت بیت، رقیب خود در ساخت دستگاه‌های تناسب اندام، رقابت کند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

شرکت اپل قصد دارد خواب و خروپف را ردیابی کند

شرکت اپل در حال حاضر گام‎ها و سطح آمادگی جسمانی را ردیابی می‌کند. این شرکت اکنون قصد دارد خواب شما را نیز تجزیه و تحلیل کند.

غول فناوری مستقر در Cupertino کالیفرنیا (به عنوان خانه اپل شناخته می‌شود)، توانست شرکت Beddit را به دست آورد. Beddit یک سازنده سخت افزار و نرم افزار ردیابی خواب در فنلاند است. بنابر پیامی که در تارنمای این شرکت منتشر شد، اپل این شرکت را از آن خود کرد. قیمت خرید هنوز اعلام نشده است و سخنگوی شرکت اپل از اظهار نظر خودداری کرد.

شرکت Beddit یک نوار حسگر ۱۵۰ دلاری که می‌تواند در زیر ورق‌های تخت قرار گیرد و اطلاعات مربوط به خواب را به آی‌فون، iPad، و یا Apple Watch برای تجزیه و تحلیل انتقال دهد، به فروش می‌رساند. برنامه همراه Beddit می‌تواند بگوید که کاربران چه مدت به خواب رفته‌اند و خواب را به مقوله‌های همچون «خواب بی قرار»، «خروپف» و «بیدار» تقسیم کند. این برنامه همچون Apple Watch، می‌تواند اطلاعات ضربان قلب را برای یک آیفون فراهم کند.

این معامله، شرکت اپل را بیش از پیش درگیر کسب و کار ردیابی سلامت می‌کند. بنابر گزارش Bloomberg این شرکت سال‌ها روی قابلیت ردیابی خواب برای ساعت هوشمند اپل کار کرده است. فناوری شرکت Beddit می‌تواند به اپل کمک کند. شرکت فیت بیت، رقیب اپل در فضای دستگاه‌های تناسب اندام، اخیرا ویژگی‌های ردیابی خواب برای ابزارهای پوشیدنی را گسترش داده است.

حتی ممکن است شرکت اپل ردیابی فعالیت‌های بیشتری را داشته باشد که نشان از جاه طلبی‌های گسترده‌تر برای تبدیل نرم افزار HealthKit به یک ابزار شناخته شده است. بر اساس یک سند گزارش شده توسط Gizmodo، اپل در حال آزمایش فناوری ردیابی فعالیت اسکی و اسنوبورد است.

بنابر تارنمای Beddit، مشتریان این شرکت می‌توانند از HealthKit برای اتصال برنامه خود به برنامه Health اپل استفاده کنند. در حال حاضر دکمه خرید در تارنمای این شرکت فنلاندی خریداران را به فروشگاه آنلاین اپل می‌فرستد و این وسیله دیگر در فهرست Amazon.com جای ندارد. Beddit روی یک نرم افزار اندروید مشغول به کار بوده است اما جزئیات بیشتری در این مورد در دسترس نیست.


در مورد فناوری‌های تناسب اندام بیشتر بخوانید:

>>بررسی دقت دستبندهای سنجش ضربان قلب

>>کفش هوشمند لنوو ویژه تناسب اندام و قابل استفاده در بازی‌های ویدئویی


منبع: bloomberg

استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *