ساخت صندلی چرخدار خانگی برای کودک یکساله

ساخت صندلی چرخدار خانگی برای یک بچه صندلی چرخدار کودک

خانواده مور (Moore) در ادمونتون کانادا یک خانواده قوی هستند. جدیدترین عضو این خانواده، ایوا مور (Eva Moore)، یک کودک خیلی خاص یک ساله است. کودک شگفت‌انگیزی که آسیب دائمی نخاع دیده و توانایی راه رفتن ندارد. ایوا با وجود این آسیب، با وفق دادن خود به صندلی چرخدار کوچکی که والدینش تهیه کرده‌اند، می‌تواند حرکت کند و بیشتر کارهایی که بچه‌های هم سن و سالش انجام می‌دهند را انجام دهد و باعث روحیه دادن به اطرافیانش می‌شود. مور ایده ساخت صندلی چرخدار کودک را از Pinterest بدست آورد و خودش ویلچر را با وصل کردن چرخ‌ها و یک صندلی بچه به تخته آشپزی ساخت. این صندلی چرخدار کودک بسیار زیبا و جذاب شده است.

در ۸ ماهگی یک غده در قلب، قفسه سینه و ستون فقرات ایوا کشف شد، از نظر پزشکی با نام نوروبلاستوما مرحله ۴ (neuroblastoma stage 4) شناخته می‌شود . این بیماری باعث آسیب دائمی نخاع او شد. جراحی‌ها و درمان دارویی اوا را زنده نگه داشتند اما با فلج شدن پایین تنه. از آن زمان ایوا مانند دیگر کودکان سینه‌خیز می‌رود و ویلچرش را حرکت می‌دهد. برای او چرخاندن چرخ‌های ویلچر، فعالیتی دوست‌داشتنی است، فعالیتی که باعث قوی‌تر شدن بالا تنه‌اش می‌شود.

ساخت صندلی چرخدار خانگی برای یک بچه صندلی چرخدار کودکپیش از این نیز درباره کارهای خلاقانه و زیبای پدران و مادران کودکان معلول نوشته بودیم. مثلا پدر مهندسی که برای فرزند دیابتی خود یک لوزالمعدۀ مصنوعی ساخت یا مادر ژاپنی که با سختی زیاد برای کودک معلولش یک دست مصنوعی چاپ سه بعدی فراهم نمود یا حرکت داوطلبانۀ پرسنل یک بیمارستان برای ساختن بازوهای کمکی برای کودکان دچار ضعف عضلانی.

در همین زمینه بخوانید: 

>> نخستین اسکلت بیرونی مخصوص کودکان مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی
>> لوزالمعدۀ مصنوعی ساختۀ یک پدر مهندس برای کودک دیابتی خود
>> دست مصنوعی چاپ سه‌بعدی برای کودک ژاپنی با تلاش خستگی ناپذیر مادرش
>> طرح Magic Arms برای رساندن بازوهای جادویی به کودکان نیازمند


منبع: DamnGeeky

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *