فناوری جدید شرکت Logitech: شارژ بی سیم ماوس به وسیله صفحه‌ زیرین آن

شرکت تولید کننده‌ی وسایل رایانه‌ای Logitech به تازگی یک فناوری جذاب و غافل‌گیر کننده را عرضه کرده است. این شرکت با ارائه‌ی فناوری جدید Powerplay، امکان شارژ بی‌سیم ماوس‌های بی‌سیم را از طریق صفحه‌ی زیرین آن‌ها (mouse pad) فراهم کرده است. تا زمانی که ماوس بر روی این صفحه قرار دارد، به صورت پیوسته شارژ می‌شود. با مجله‌ی فناوری‌ها توان افزا و پوشیدنی همراه باشید.

فناوری ساخت صفحه‌ی زیرین ماوس Powerplay متعلق به شرکت Logitech است و این شرکت اظهار کرده که بیش از چهار سال برای پژوهش، ساخت و توسعه‌ی این وسیله زمان صرف کرده است. این گروه از استاندار شارژ القایی چی (Qi standard) استفاده نکرده است زیرا این استاندارد توانایی پوشش دادن سطح مورد نظرشان (۳۲۰ در ۲۷۵ میلی‌متر) را ندارد. شرکت Corsair در پروژه‌ی Zeus از استاندارد چی استفاده می‌کند اما آن را تنها در یک گوشه از صفحه‌ی زیرین ماوس به کار برده است. اما صفحه‌ی زیرین ماوس Powerplay از شرکت Logitech ماوس را در هر موقعیت مکانی که روی صفحه قرار گرفته باشد، شارژ می‌کند.

این فناوری بسیار هوشمندانه و سازگار است. تنها تردید اندکی وجود دارد که آیا کارایی این صفحه واقع بر اساس وعده‌های شرکت Logitech است؟ آیا زمانی که ماوس به صورت بی‌سیم در حال شارژ است تداخلی با انتقال بی‌سیم داده‌ها از ماوس به رایانه پیش نمی‌آید؟ این سوالات باید بررسی شوند.

این فناوری با دو نوع مختلف پارچه‌ی نرم و سخت عرضه شده است و شما می‌توانید بر اساس ترجیح خود سطح مورد نظرتان را انتخاب کنید. قیمت این صفحه‌ی زیرین ماوس ۹۹٫۹۹ دلار آمریکا است و در ماه آگوست سال میلادی جاری به بازار عرضه می‌شود. همراه با این صفحه نخستین ماوس‌های سازگار با آن نیز عرضه خواهد شد. این دو مدل جدید که G903 و G703 نام دارند، مجهز به حسگر نوری PMW3366 هستند.

فناوری جدید شرکت Logitech: شارژ بی سیم ماوس به وسیله ی صفحه‌ زیرین آن


بیشتر بخوانید:

>>کنترل رایانه با حرکت‌‌های اشاره با ابزار پوشیدنی Gest


منبع: theverge

استفاده و بازنشر این نوشتار تنها با ذکر لینک منبع و نام «مجله‌ی فناوری‌‌‌های توان افزا و پوشیدنی » مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *