منافع فناوری پوشیدنی برای ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی و بیمه: پایش، درمان و توانبخشی

پوشیدنی‌ها با فراهم‌آوردن بازخورد زیستی فوری برای بیماران، نه تنها امکان جلوگیری از آسیب‌دیدگی و استفاده بیش از حد را دارند، بلکه آموزش را بهینه می‌کنند. در این صورت از اهمیت ویژه‌ای برای توانبخشی برخوردار هستند. بخصوص هنگامی که انجام ورزش برای سلامتی بیمار مهم باشد. در اینجا برنامه‌های موجود برای افزایش روند توانبخشی بیماران بطور خلاصه معرفی می‌شود. با مجله‌ی فناوریهای توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

پوشیدنی ها نه تنها امکان جلوگیری از آسیب دیدگی را دارند بلکه آموزش را نیز بهبود می بخشند.
پوشیدنی‌ها نه تنها امکان جلوگیری از آسیب‌دیدگی را دارند بلکه آموزش را نیز بهبود می‌بخشند.

نسل بعدی اپتوالکترونیک

تسکین درد بدون دارو شما را سریعا و بدون هیچگونه خطرات و عوارض جانبی به حال اول برمی‌گرداند. بسته‌ی نوری CareWear نورهای آبی و قرمز را تولید می‌کند که به وسیله‌ی افزایش گردش خون موضعی و بالا رفتن دمای بافت، باعث کاهش درد و بهبود روند ترمیم بافت می‌شود. این بسته‌ها طول موج‌هایی از نور را منتشر می‌کنند که بافت ها را گرم می‌کند تا عضلات شل شوند، تولید اکسید نیتریک برای بهبود گردش خون تحریک شود، از التهاب برای تسکین درد کاسته شود و تولید انرژی برای بهبود عملکرد سلولی که باعث بهبود و ترمیم می‌شود، افزایش یابد.

تجزیه و تحلیل راه رفتن با استفاده از حسگرهای پوشیدنی بیرون از آزمایشگاه

تجزیه و تحلیل حرکتی هنگام پایش و بهبود عملکرد بیمار عامل اصلی محسوب می‌شود. ایجاد حس حرکتی برای فناوری واقعیت مجازی (واقعیت افزوده) درمانی در برنامه‌های مختلف، رسالت Gait Up است. راه‌رفتن یا به عبارتی پیاده‌روی، نشانه‌ی ششم حیاتی ما است و تجزیه و تحلیل آن به تشخیص طیف گسترده‌ای از اختلالات عصبی و ارتوپدی مانند سکته‌ی مغزی، تصلب بافت متعدد یا آرتروز کمک می‌کند. با این وجود چندین محدودیت برای استاندارد طلایی آزمایشگاه ثبت حرکتی ( Motion Capture Laboratory ) وجود دارد: هزینه‌ی بالا، رویه‌های طولانی و الگوهای جانبدارانه. Gait Up در حال معرفی PhysiGait است: راه‌حل کاملا دقیق پوشیدنی پزشکی برای تجزیه و تحلیل راه رفتن از دیدگاه مراقبتی. این راه‌حل نتایج کلینیکی را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

توانبخشی جسمی gamified: نتایج بهتر برای بیماران و درآمد بیشتر برای مراکز توانبخشی

Raccoon.Recovery ابزاری برای توانبخشی جسمی پس از جراحات یا اختلالات عصبی است. بیمار با انجام بازی‌های ویدئویی با هدایتگر دستی و حسگرهای حرکتی سه‌بعدی تحت درمان قرار می‌گیرد. با اتخاذ این رویکرد نوآورانه‌ی پایش از راه دور و تصحیح درمان، مراکز توانبخشی می‌توانند سودشان را ۱۵۰٪ افزایش دهند.

فناوری پایش از راه دور بیمار برای درمانگاه های فیزیوتراپی و بیمارستان های ارتوپدی

در طی ۱۰۰ سال گذشته فیزیوتراپی تغییر زیادی نکرده است. اما وقتی فناوری تا جایی پیشرفت کرد که یک فیزیوتراپیست قادر به تجویز تمرینات ویدئویی برای بیماران برای ادامه تمرین در خانه شد، همه چیز تغییر کرد. فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی ایجاد شده است. در حال حاضر ثابت شده است که فناوری‌های پایش از راه دور به مراتب بهتر از تمرین‌های ویدئویی انجام هستند. حسگرهای پوشیدنی re.flex نشان می‌دهد که چگونه این روش جدید ارائه‌ی خدمات توانبخشی ارتوپدی باعث بهره‌مندی ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیمه در آینده خواهد شد.

شرکت های معرفی شده در بالا بتازگی نوآوری های خود را در نمایشگاه WT | Wearable Technologies Show MEDICA در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ نوامبر گذشته به نمایش گذاشتند.


مطالب بیشتر در:
» آیا اسکلت های بیرونی راه رفتن افراد پاراپلژی ، ارزش سرمایه گذاری دارند؟
» استارت آپ های اسکلت بیرونی در حال توسعه در اروپا
» چرا شرکت‌های بیمه از سازندگان رباتهای اسکلت بیرونی حمایت نمی‌کنند؟


منبع: wearable-technologies
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *