فیت بیت امسال برای کودکان یک ساعت هوشمند ۴G عرضه میکند

فیت‌بیت اگرچه یک دهه در فضای پوشیدنی‌ها فعالیت داشته، اما تا کنون چندان وارد بازار کودکان نشده است. این امر به زودی تغییر خواهد کرد. یک منبع نزدیک به ماجرا گزارش داده فیت‌بیت در سال جاری یک ساعت هوشمند با اتصال ۴G عرضه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

فیت‌بیت امسال برای کودکان یک ساعت هوشمند ۴G عرضه می‌کند

این غول فناوری‌های پوشیدنی یک شرکت نوپای هنگ‌کنگی موسوم به فناوری‌های دوکی را خریداری کرده است که نخستین ساعت کودکان با تماس ویدئویی را عرضه می‌کند. ابتدای همین ماه بود که دوکی به مشتریان اعلام کرد دستگاه‌هایش موسوم به دوکی‌واچ، دوکی‌واچ S و دوکی‌پال قطع خواهند شد. البته تا ابتدای ژوئیه نامی از Fitbit در ایمیل‌هایش نبرده بود.

Fitbit و ساخت ساعت هوشمند جدید

نماینده روابط عمومی Fitbit در این مورد طبق معمول گفت «ما در مورد شایعات و گمانه‌زنی‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم»، اما موسس و مدیرعامل دوکی، کسپر چین گفت نظری در این مورد ندارد. با این حال، بنا بر اظهار نظر سازمان ثبت شرکت‌های هنگ‌کنگی، دوکی اکنون تحت تصدی «اندرو پل میسون» ثبت شده که معاون اجرایی، مشاور کل و دبیر فیت‌بیت است.

همکاری این دو شرکت برای ساخت ساعت هوشمند ۴G به معنای استفاده از تخصص و بستر خودساخته دوکی است که ویژگی‌های درگیری ایمنی، تماس تصویری به کمک برنامه‌ی همراه را دارد. آخرین ساعت هوشمند این شرکت نوپا به نام دوکی‌پال، حتی یک سیم‌کارت سخت‌افزاری به نام «دوکی‌سیم» داشت. مشخص نیست تمام این قابلیت‌ها به ساعت هوشمند کودکان با نشان فیت‌بیت منتقل شوند، اما قطعا شاهد تعدادی قابلیت‌های سلامت Fitbit روی آن خواهیم بود.

فناوری‌های دوکی: دوکی‌پال و برنامه‌ی همراه دوکی

حرکت Fitbit به عمق بازار کودکان معنا دار است. تا کنون این غول دستگاه‌های پوشیدنی دو نسل ردیاب سلامتی ایس برای کودکان عرضه کرده است که هیچ یک اتصال تلفن همراه برای ردیابی همیشه روشن و ارتباطات نداشته‌اند. بنا بر گفته‌ی برایان ما، معاون اول IDC در حوزه‌ی دستگاه‌های مشتریان، سال گذشته ۱۵ میلیون ساعت هوشمند کودکان به فروش رسیده است (که ۹ میلیون بیش از سال گذشته است)، که ۹۷٪ آن به چین فروخته شده است. بالاترین رده در فروش متعلق به BBK بوده که مالک ویوو، اوپو، وان‌پلاس و ریل‌می نیز هست.

دلایل زیادی وجود دارد که تمرکز بر بازار چین بوده است. جالب‌ترین دلیل آن است که بسیاری از این نشان‌ها خارج از چین شناخته شده نیستند. ما افزود «توزیع معمولاً در کشورهای دیگر محدود است، و دستیابی به یک طرح تلفن همراه نیز همیشه آسان نیست. دلایل فرهنگی نیز احتمالاً دخیل اند، برخی ممکن است این محصول را بیش از حد حمایتی و حتی مزاحم قلمداد کنند».

فیت‌بیت امسال برای کودکان یک ساعت هوشمند ۴G عرضه می‌کند

نظر والدین در مورد ساعت هوشمند ویژه کودکان

این تحلیل‌گر افزود در ابتدای امسال IDC از ۳۶۰۰ نفر از والدین اطراف منطقه‌ی اقیانوس آرام در آسیان پرسید در رابطه با ساعت هوشمند کودکان کمتر از ۱۰۰ دلار از یک شرکت معتبر چه احساسی دارند (سال گذشته قیمت میانگین در چین در حدود ۹۴ دلار بدون احتساب خدمات بود). ۵۵ درصد پاسخ دادند چنین محصولی برای امنیت کودکان مفید است. ۲۲ درصد نیز گفتند حمل چنین محصولی آسان‌تر از حمل یک تلفن همراه است. ۲۳ درصد باقیمانده نگران بودند که یک ساعت هوشمند کودکان با اتصال دائم، زیاده‌روی در استفاده از فناوری است. ایشان همچنین نگران هک شدن بودند و برای کودکشان نیازی به چنین محصولی نمی‌دیدند.

به عنوان یک نشان غربی معتبر، Fitbit هنگامی که وارد بازار ساعت‌های هوشمند کودکان شود می‌تواند در چین شانس موفقیت داشته باشد. Fitbit، حداقل با خانواده‌ی محصولات ایس، زیربنایی برای فرایندهای جمع‌آوری داده با رعایت مقررات جمع‌آوری قانونی داده (COPPA) بنا نهاده است تا از حریم خصوصی کودکان حمایت کند. ادامه‌ی داستان به عهده‌ی بازوی بازاریابی فیت‌بیت (و در نهایت گوگل)‌ است.


بیشتر بخوانیم:
ذهن آگاهی و پوشیدنی های هوشمند
ده نکته مهم در انتخاب ردیاب سلامت مناسب (بخش نخست)
بهبود فناوری سمعک ها با تحریک الکتریکی مغز


منبع: engadget

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *