قرار دادن رایانه شخصی در یک موشواره!

تاکنون به این فکر کرده‌اید که ماوس چه کاربردهای دیگری دارد و یا از آن می‌توان برای ساخت چه چیزهای دیگری بهره برد؟ اگر فردی خلاق و یا علاقه‌مند به انجام پروژه‌های خلاقانه هستید این مقاله را از دست ندهید.

قرار دادن رایانه شخصی در یک موشواره!

شما می‌توانید از Orange Pi Zero خود که با یک تقویت کننده ۳ واتی کار می‌کند و یک صفحه کلید وایرلس (بیسیم) و یک صفحه نمایش خودرو، به عنوان یک رایانه شخصی استفاده کنید (Orange Pi Zero یک کامپیوتر تک برد، متن باز و ابزاری ساده و جالب برای کسانی است که قصد دارند دنیای پیرامون خود را کنترل کنند). اما این رایانه شخصی نیاز به یک جعبه دارد. چرا Orange Pi Zero را درون یک ماوس (موشواره) قرار ندهیم؟ در میان ماوس‌های خود یکی را انتخاب کنید و این کار را انجام دهید.

اگر یک موشواره شفاف انتخاب کنید، به هر کسی که ممکن است شک و تردید داشته باشد که کامپیوتر واقعاً در موشواره است، می‌توانید ثابت کنید که واقعاً این چنین است. اما چرا از Orange Pi Zero استفاده کنیم؟ چه چیزی کوچکتر ازPi Zero است که با Linux، OpenELEC Mediacenter، Kodi و یک دسته بازی اجرا شود؟

با این برد حتی می‌توان شبکه‌های بیسیم را برای مشاهده ویدئوهای یوتیوب، راه‌اندازی کرد. می‌توانید ویدئوی ساخت و پیش نمایش این پروژه را در ادامه مشاهده کنید.

اگر نمی‌خواهید که یک موشواره واقعاً یک موشواره باشد تارنمای Hackaday را جستجو کنید تا همه نوع چیزی را که می‌توان با موشواره و دورانداختن اجزای داخلی آن ساخت را بیابید. شما می‌توانید از حسگرها برای تماشای شماره‌گیری چرخنده یک کنتور برق استفاده کنید و یا یک حسگر کیلومتر شمار برای اینکه به شما بگوید رباتتان چه مسافتی را طی کرده است، ایجاد کنید.

روش انجام این پروژه و استفاده از ماوس برای ساخت یک رایانه شخصی را در این ویدئو مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید:

>>[ویدئو] مروری بر پروژه‌های خودانجام (DIY) ساخت اسکلت‌های بیرونی

>>پروژه خودانجام ساخت اسکیت برد الکترونیکی با برد رسپبری پای


منبع: hackaday
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *