معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش سوم)

بازار ابزارهای کمکی و وسایل سلامت برای کمک به بیماران و سالمندان مملو از وسایل گوناگون با امکانات مختلف است. یافتن مناسب‌ترین وسیله گاه می‌تواند دشوار باشد. برای سازندگان نیز آگاهی از برترین فناوری‌ها در بازار در حال توسعه‌ی امروزی مهم است. به همین دلیل مجلات مختلف گاها تولیدات برتر شرکت‌های مختلف را معرفی و مرور می‌نمایند. خدمات اطلاع رسانی مراقبت‌های خانگی یا THIIS یک مجله در مورد محصولات مراقبت خانگی است که برای اطلاع رسانی در مورد آخرین محصولات بازار به چاپ می‌رسد. این مجله نیز مقالاتی در مورد فناوری‌های مرتبط با بیماران حرکتی دارد. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به مرور آن‌چه THIIS به عنوان محصول برتر سال ۲۰۱۹ از شرکت‌های مختلف معرفی نموده است، می‌پردازیم.

صندلی زینی Bambach محصولی از Bambach UK

این محصول برای بسیاری از افراد با درد کمر مفید است و به کاربران در پیشگیری از دردهای ناشی از نشستن غلط (مانند درد شانه‌، سردرد، و درهای سیاتیک)کمک می‌کند. این صندلی تنها صندلی زینی با پشتیبانی علمی در مورد اثرات مثبت استفاده از آن است. فواید آن شامل بهبود گردش خون، فشرده نساختن ارگان‌های داخلی، و پیشگیری از خمیده شدن پشت می‌باشد. همچنین برای بیمارانی که با MS، مشکلات ناشی از سکته،و فلج مغزی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ و کودکان دارای مشکلات حرکتی و چالش‌های مرتبط با فرم بدن مفید است. صندلی زینی Bambach دارای امکان تنظیم ارتفاع با سامانه‌ی هوای فشرده، گزینه‌ی پشتی کمر برای استراحت و دسته نیز هست.

صندلی زینی Bambach Saddle Seat برای اصلاح الگوی نشستن

عصای دستی Hurrycane محصولی از DeVilbiss

طرح نقطه‌ی اتکای این عصای دستی با زمین به شکلی است که همواره در هنگام راه رفتن کف آن در سه نقطه با زمین برخورد داشته باشد. عصاهای سنتی به شکل یک خط بلند هستند و یک نقطه‌ی اتکا به زمین دارند که امکان بروز خطر را افزایش می‌دهد. امکان تنظیم ارتفاع برای اتکا به عصا از دیگر ویژگی‌های مثبت آن است. به این صورت کاربر نیازی به خم شدن یا کشیدن خود برای استفاده از عصا ندارد.

عصای دستی  Hurrycane محصولی از DeVilbiss

بالابرهای GH1 و GH2 از Guldmann

سامانه‌ی GH یک سامانه با قدرت بالا و استفاده‌ی آسان جهت بلند کردن و جابه‌جایی بیماران به صورت حرفه‌ای و با رعایت کلیه‌ی نکات پزشکی است. بالابر ذکر شده جابه‌جایی را برای بیمار و پرستار هر دو ساده‌تر می‌سازد. GH1 و GH2 به کمک ریل‌ها همواره در حالت شارژ و آماده به کار قرار دارد. این سامانه برای محیط‌های نگهداری بیماران و جهت استفاده‌ی روزمره و دائم طراحی شده است و وزن‌های بالغ بر ۲۵۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند.

بالابرهای GH1 و GH2 از Guldmann برای بلند کردن بیمار و انتقال به تخت

بالابر پله کان Handicare1100

بالابر Handicare1100 طراحی بسیار ظریفی دارد. در طراحی آن سعی شده سامانه‌ی حاصل کم‌ترین فضای ممکن را اشغال کند. دسته‌ها و تکیه‌گاه پاها در زمانی که بالابر بی‌استفاده است تا می‌شوند. به این شکل حداکثر فضای ممکن برای سایر افراد برای بالا رفتن از پله باز می‌شود.

معمولا کابران بالابرهای پلکان به دنبال وسیله‌ای مطمئن و امن هستند که ذهنشان را از مشکلات بالارفتن از پله کان آزاد سازد و جبران توان جسمی اندک ایشان را نیز بنماید. در مورد کاربرانی که به تنهایی زندگی می‌کنند از کار افتادن بالابر یا موتور آن در میانه راه مهم است. در صورت خراب شدن موتور، این سامانه مسیر را تا انتهای پله(بالا یا پایین) طی می‌کند. حسگرهای تعبیه شده در این بالابر حرکت آن را در صورت تشخیص مانعی در پلکان به صورت خودکار متوقف می‌سازد. باتری‌های این سامانه همواره در حالت شارژ کامل هستند حتی درصورتیکه بالابر در میانه‌ی راه رها شود.

بالابر پله کان Handicare1100

Let’s Go Out از Able2

استفاده از این سامانه روی جاده‌های ناهموار و به هنگام عبور از سرعت گیر به سبب دارابودن چرخ‌های بزرگ و سامانه‌ی تعلیق ساده است. گلگیرهای قسمت پشت از لباس کاربر محافظت می‌کند. هیچ گونه سیم قابل دید برای ترمز این دستگاه وجود ندارد که ظاهر آن را بهبود بخشیده است.

Let’s Go Out از  Able2

صندلی Brecon Dual از Primacare

کج شدگی صندلی Brecon Dual امکان نشستن هرچه ساده‌تر را نسبت به سایر صندلی‌های دو موتوره‌ی موجود فراهم می‌سازد. دردسترس بودن اندازه‌های متنوع‌تر نیز امتیاز دیگری است.

صندلی Brecon Dual از Primacare و نمایش اغییر زاویه‌ی کف و پایه‌ی صندلی

اسکوتر خودتاشوی چهار چرخ از Drive DeVilbiss

اسکوتر Drive DeVilbiss یک سامانه‌ی چهارچرخ و تاشوی ۲۷.۵ کیلوگرمی است و یک راه حل ساده در هنگام سفر است. با سرعت ۶.۴ کیلومتر بر ساعت و کارایی باتری برای ۲۱ کیلومتر، این اسکوتر سبک در پنج ثانیه جمع می‌شود. برای جمع و باز کردن اسکوتر می‌توان از کنترل از راه دور یا کلید روی تایرها استفاده کرد. این سامانه برای ایمنی به عقب سر نمی‌خورد و سامانه‌ای برای حفظ تعادل و جلوگیری از واژگون شدن نیز روی آن تعبیه شده است.


بیشتر بخوانید:
معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش نخست)
معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش دوم)
اسکوتر حرکتی یا ویلچر برقی: کدام یک بهتر است؟


منبع: THIIS
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *