معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش نخست)

بازار ابزارهای کمکی و وسایل سلامت برای کمک به بیماران و سالمندان مملو از وسایل گوناگون با امکانات مختلف است. یافتن مناسب‌ترین وسیله گاه می‌تواند دشوار باشد. برای سازندگان نیز آگاهی از برترین فناوری‌ها در بازار در حال توسعه‌ی امروزی مهم است. به همین دلیل مجلات مختلف گاها تولیدات برتر شرکت‌های مختلف را معرفی و مرور می‌نمایند. خدمات اطلاع رسانی مراقبت‌های خانگی یا THIIS یک مجله در مورد محصولات مراقبت خانگی است که برای اطلاع رسانی در مورد آخرین محصولات بازار به چاپ می‌رسد. این مجله نیز مقالاتی در مورد فناوری‌های مرتبط با بیماران حرکتی دارد. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به مرور آن‌چه THIIS به عنوان محصول برتر سال ۲۰۱۹ از شرکت‌های مختلف معرفی نموده است، می‌پردازیم.

صندلی Primacare Adelphi Care

در دسته‌ای از صندلی‌ها زاویه‌ی کف و پشتی صندلی قابل تنظیم است( riser/recliner chair). در میان این دسته صندلی Primacare Adelphi Care امکاناتی بیش از تنظیم زاویه برای راحتی کاربر نیز دارد. Adelphi Care انتخاب‌های بیشتری برای راحت نشستن دارد که به سادگی با سایر قابلیت‌های دسته و پشت صندلی همراه می‌شود. پشتی‌های نرم صندلی و دسته‌ها برای پشتیبانی از بدنه مناسب هستند. Adelphi دارای تنظیم خودکار و تنظیم دستی زاویه در سه قسمت پا، کف صندلی و پشت می‌باشد. نتیجه یک صندلی کاملا انعطاف‌پذیر مطابق شرایط بدنی کاربر است.

صندلی Adelphi Care یک صندلی با زوایای قابل تنظیم در قسمت پا، پشت و کف

Zest Plus از TGA Mobility

مدیر فروش Style Mobility با نام Scott Smith این اسکوتر را وسیله‌ای نقلیه در اندازه‌ی متوسط با کیفیت بالا توصیف می‌کند. به عقیده‌ی وی تایرهای بادی برای مشتریانی که به دنبال یک اسکوتر قابل حمل و راحت هستند، مناسب است.

اسکوتر Zest Plus از Style Mobility

صندلی Boston و Stuart Mobility

صندلی Boston در سال ۲۰۱۷ در یک نمایشگاه معرفی شد. پس از آن در سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۱۹ این کالا یک صندلی محبوب بوده است و فروش خوبی داشته است. Boston امکانات خوبی برای تنظیم زوایای کل صندلی، پشت و پا دارد. به این صورت پرستاران با تغییر مداوم مکان بیمار در طول روز راحتی را وی فراهم خواهند آورد. پشتی‌های پشت، کف و پا به خوبی با نیاز بیمار سازگار می‌شود. تنظیمات دستی و الکتریکی برای صندلی پیش بینی شده است. این صندلی در سه اندازه‌ی مختلف با جنس‌های مختلف عرضه می‌شود.

این صندلی برای کاربرانی با ناتوانی‌های نسبی و یا کامل حرکتی طراحی شده است و برای کاربرانی که توانایی جابه‌جایی مداوم را ندارند نیز مناسب است. با حرکت دادن قسمت‌های مختلف صندلی خطر زخم بستر ناشی از نازک شدن پوست، چرخش خون نامناسب و فشار زیاد کاهش می‌یابد. مشکلات بلع نیز با قرار گیری مناسب کاربر برای غذا خوردن بهبود می‌یابد (به طور نمونه در بیمارانی با مشکلات سیستم عصبی). در مورد بیمارانی با فشار خون پایین تغییر موقعیت اثر افت و خیرهای فشار خون را بهبود می‌بخشد. این صندلی در آسایشگاه‌ها و خانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

صندلی  Boston و  Stuart Mobility با زوایای قابل تنظیم برای پیشگیری ازخم بستر

عصای ضربه گیر از Classic Cane

شکل گیری دسته‌ی این عصا وزن را کف دست پخش می‌کند. ضربه‌گیر قسمت پایین نیز از وارد شدن لرزش و ضربه به مچ و شانه با هر بار برخورد عصا با زمین جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این عصا برای استفاده‌ی طولانی مدت نیز مناسب است.

عصایی که از وارد شدن ضربه به مچ و شانه با هر بار برخورد عصا به زمین پیشگیری می‌کند

Benoit System برای ساده سازی چرخش در صندلی های چرخدار برقی

Benoit System یک قسمت افزودنی به صندلی چرخدار است. این سامانه‌ی سبک وزن به سادگی از قسمت پشت صندلی چرخدار جدا می‌شود. تغییرات مدل Light Drive2 استفاده از صندلی چرخدار با سامانه‌ی هدایت برقی را ساده‌تر می‌سازد. این مدل یک دسته‌ی فرمان نیز دارد و برای کاربرانی که یک دست غالب دارند امکان هدایت وسیله بدون تکیه بر این دست را هم فراهم می‌کند. این وسیله در هنگام دور زدن و پیچیدن حرکت صندلی چرخدار برقی را تا حد ممکن به دور زدن توسط یک کاربر ثانویه نزدیک می‌کند. در طراحی این وسیله تمرکز روی کاربر بوده است و نه صندلی چرخدار و سعی در ساخت وسیله‌ای با مخاطبین فراوان بوده است.

Benoit System برای قسمت پشت ویلچر برقی که دور زدن را برای کاربر سهل می‌سازد

ریل تخت خواب NRS EasyFit Plus+ Bed Rail

طراحی ارگونومیک NRS EasyFit Plus+ Bed Rail به کاربر اجازه‌ می‌دهد مکان مناسب خود را برای قرار دادن دست و تکیه بر آن هنگام برخواستن را بیابد. امتیاز دیگر این وسیله تطبیق‌پذیری آن است. برخی از تخت‌خواب‌ها با زمین فاصله دارند، برخی نیز روی زمین گسترده می‌شود. این ریل با انواع تخت سازگار می‌شود. قرارگیری آن در محل و ثابت ساختن آن به وسیله‌ی دیگری نیاز ندارد. دسته و امکانات لازم روی ریل تعبیه شده است. طراحی خوب نیز از دیگر امتیازاتی است که هم‌خوانی وسیله را با محیط پیرامون تضمین می‌سازد.

ریل تخت خواب برای کمک به بلند شدن بیمار

بیشتر بخوانیم:
معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش دوم)
اسکوتر حرکتی یا ویلچر برقی: کدام یک بهتر است؟
مروری بر طبقه بندی انواع ویلچر های هوشمند (بخش نخست)


منبع: THIIS

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *