معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش دوم)

بازار ابزارهای کمکی و وسایل سلامت برای کمک به بیماران و سالمندان مملو از وسایل گوناگون با امکانات مختلف است. یافتن مناسب‌ترین وسیله گاه می‌تواند دشوار باشد. برای سازندگان نیز آگاهی از برترین فناوری‌ها در بازار در حال توسعه‌ی امروزی مهم است. به همین دلیل مجلات مختلف گاها تولیدات برتر شرکت‌های مختلف را معرفی و مرور می‌نمایند. خدمات اطلاع رسانی مراقبت‌های خانگی یا THIIS یک مجله در مورد محصولات مراقبت خانگی است که برای اطلاع رسانی در مورد آخرین محصولات بازار به چاپ می‌رسد. این مجله نیز مقالاتی در مورد فناوری‌های مرتبط با بیماران حرکتی دارد. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به مرور آن‌چه THIIS به عنوان محصول برتر سال ۲۰۱۹ از شرکت‌های مختلف معرفی نموده است، می‌پردازیم.

Quickie Salsa M2 Mini

این صندلی چرخدار چندین سال است که به بازار عرضه شده است. در طراحی آن سعی در گنجانیدن امکاناتی بوده است که در سایر صندلی‌های چرخدار نیست. Quickie Salsa M2 Mini یکی صندلی چرخدار الکتریکی هدایت شونده با چرخ میانه است. این صندلی چرخدار یکی از تولیدات Salsa است که از جمله تولیدات موفق بریتانیا و اروپا بوده است. Quickie Salsa M2 Mini شاسی بسیار کوچکی دارد(۵۲ سانتی متر) و در عین حال سامانه‌ی تعلیق آن بسیار کارآمد است. همچنین توانایی بالا رفتن از جدول را داراست. در طرح‌های آینده‌ی شرکت سازنده، Sunrise Medical، باتری‌های بزرگ‌تری روی این صندلی چرخدار قرار داده می‌شود و بر تنوع ظاهری آن نیز افزوده خواهد شد.

صندلی چرخدار Quickie Salsa M2 Mini با هدایت الکتریکی چرخ وسط

اسکوتر Go-Go Elite Traveller Sport

اسکوتر Go-Go یک اسکوتر برای حمل در صندوق عقب ماشین است. یک وسیله‌ی نقلیه با توان بالای باتری است و تا ۱۴۶ کیلوگرم بار را پشتیبانی می‌کند. اجزای این اسکوتر را می‌توان از یکدیگر جدا کرد که به تعمیر و نگهداری از آن کمک می‌کند.


ساعت سخنگوی Talking Button Clock

ساعت‌های سخنگو برای افراد دارای مشکلات بینایی و افرادی که با فراموشی دست به گریان هستند، بسیار مهم هستند. صدای این ساعت سخنگو یک صدای مردانه‌ی بسیار رسا و بلند است. با فشار دادن کلید آن زمان و تاریخ اعلام می‌شود. این ساعت ویژگی زنگ هشدار را نیز دارد. طراحی آن بسیار فشرده و ایمن است و با قرار گرفتن روی میز امکان پشت و رو شدن آن کم می‌شود. دفترچه‌ی همراه دستگاه خطی درشت دارد و دستگاه به سادگی آماده به کار می‌شود.


دستگاه تنظیم برق Empulse R20

معمولا برای افراد مسن حرکت دادن صندلی چرخدار دیگران دشوار است. در مورد زوج‌های مسن، مواجهه با موقعیتی که در آن یکی از افراد برای حرکت دادن صندلی دیگری دچار مشکل شود، بسیار معمول است. معمولا به صندلی چرخدار یک دستگاه تنظیم برق اضافه می‌شود. اما مشکل با زیادتر شدن سن و کاهش توان جسمی باقی است. چراکه این دستگاه برای افراد مسن سنگین است. همچنین گذر زمان کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد. البته کاربران این دستگاه تنها افراد مسن نیستند. اما کاهش قدرت دستگاه با گذر زمان همچنان یک نکته‌ی منفی است. Empulse R20 با هدف برطرف ساختن این مشکل‌ها طراحی شده است.

دستگاه تنظیم برق Empulse R20

این دستگاه بسیار سبک است و تنها ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد، که تنها از وزن باتری دستگاه‌های مشابه کمتر است. این دستگاه همچنین به همراه صندلی چرخدار جمع می‌شود. به این صورت جدا سازی آن از صندلی چرخدار یک اجبار نیست. استفاده از Empulse R20 برای قشر آسیب‌پذیر مسلما ساده‌تر دستگاه‌های مشابه است.

دستگاه تنظیم برق Empulse R20  سوار شده روی صندلی چرخدار

صندلی چرخدار Variotronic

این صندلی چرخدار برپایه‌ی صندلی‌های چرخدار دستی است. اما اجزایی برای هدایت الکتریکی نیز به آن افزوده شده است. واحد هدایت این صندلی با یک دسته به سادگی از آن جدا می‌شود. در صورت استفاده از منبع تغذیه‌ی الکتریکی هدایت صندلی چرخدار کاملا مشابه صندلی‌های چرخدار الکتریکی با ترمز الکتریکی است. سایر امکانات آن مانند باتری‌های جداشونده کاملا مشابه صندلی‌های الکتریکی دیگر است.

صندلی چرخدار Variotronic

بالابر حمام KANJO

این بالابر حمام به علت طولانی بودن دوره‌ی خدمات پس از فروش، کیفیت بالای ساخت، قیمت کم و نوآوری طراحی انتخاب شده است. وزن آن تنها ۱۰.۵ کیلوگرم است و بارهای به سنگینی ۱۷۰ کیلوگرم را پشتیبانی می‌کند. همه‌ی مدل‌های آن به سادگی نصب می‌شود و تا حد ممکن در وان پایین می‌رود که امکان قرار گرفتن زیر آب را تا حد ممکن فراهم می‌کند. چهار گونه‌ی مختلف از این دستگاه طراحی شده است. KANJO Eco (کم هزینه‌ترین)، KANJO Power, KANJO XL و KANJO Silverline که با بهره‌مندهی از مواد ضدباکتری کلیه‌ی جرم‌ها و باکتری‌ها را تا ۹۹.۹ درصد نابود می‌کند.


بیشتر بخوانیم:
معرفی برترین محصولات بریتانیا در بخش مراقبت های خانگی و فناوری های حرکتی (بخش نخست)
کلان داده و ویلچر هوشمند : نشستن طولانی مدت بر ویلچر و عوارض جانبی آن


منبع: THIIS
«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *