نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰

نمایشگاه CES یا Consumer Electronics Show یک نمایشگاه سالیانه‌ی فناوری‌های الکترونیکی است که هر ساله در ماه ژانویه در لاس وگاس برپا می‌شود. شرکت در نمایشگاه تنها مختص افرادی است که در صنایع مربوطه فعالیت دارند. برای آشنایی با آن‌چه در نمایشگاه امسال ارائه می‌شود با مجله ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

نمایشگاه CES

CES 2020

پیش از آغاز نمایشگاه ثبت فعالیت‌های و اطلاعات کاری برای کسب دعوتنامه لازم است. برخی شرکت‌ها پیش از نمایشگاه از محصولی که در CES ارائه خواهند نمودی، گزارشی عمومی منتشر می‌کنند. به عنوان نمونه در نمایشگاه سال ۲۰۲۰ شرکت Samsung از گوشی‌های the Galaxy S10 Lite و Galaxy Note 10 Lite پرده‌برداری خواهد کرد.

زمان نمایشگاه CES 2020

نمایشگاه امسال با چندین سمینار در پنجم ژانویه آغاز می‌شود. نمایش هیجان انگیز ارائه‌ی محصولات شرکت‌های لوازم خانگی در روز ۶ ژانویه است. ۷ ژانویه زمان آغاز به کار غرفه‌های نمایشگاه و ارزیابی عملی محصولات توسط شرکت‌کنندگان است. نقشه‌ی این غرفه‌ها را در این‌جا ببینید.

نام های تجاری نمایشگاه CES 2020

نمایشگاه امسال به طور قطع مملو از فناوری‌های ۵G خواهدبود. یخچال‌های هوشمند، و لوازم برقی با قابلیت اتصال بیسیم. احتمالا نمایشگاه امسال با ارائه‌ی محصولات هوش مصنوعی و تلویزیون‌های نسل جدید ۸K میزبان علاقمندان خواهد بود. برخی نیز پیش بینی می‌کنند که شاهد تولیدات بهتری از جاروهای هوشمند باشیم. بعضی از خبرنگاران حوزه‌ی رایانه‌ نیز حضور تعداد زیادی رایانه با دو صفحه‌ی نمایش را حدس می‌زنند.

علاقمندان به ماشین‌های خودکار در انتظار ارائه‌ی خودروهای برقی، تریلرهای برقی، خودروهای چاپ سه بعدی و … هستند. در حوزه‌های مرتبط با سرگرمی نیز خبرنگاران به گوشی‌های خنثی کننده‌ی نویز و صدای سه بعدی علاقمند هستند. شاید یکی از هیجان‌انگیزترین محصولات نمایشگاه امسال تلفن‌های تاشو و هوشمند هستند که علاوه بر شرکت‌های مهمی مانند LG و Samsung باید انتظار عرض اندام شرکت‌های کوچک‌تر را نیز داشت.

حضور برخی شرکت های بزرگ در CES 2020

Apple: ارائه‌ی دیدگاه جدید در مورد حریم خصوصی کاربران، ارائه امکانات خانه‌ی هوشمند با HomeKit و ارائه‌ی محصولات سازگار شده با Siri.

General Motors: این خودرو ساز شرکت در نمایشگاه امسال را لغو نموده است و در کنفرانسی جداگانه در آینده برنامه‌های سال جاری را شرح خواهد داد.

Intel: ارائه‌ی چیپ‌های جدید، تعدادی از CPU‌های رده‌ی بالا و متوسط، ۱۰nm Ice Lake CPU ، و Intel Xe GPU

LG: این شرکت بلندترین فهرست ارائه را داراست. تعدادی لپ تاب(LG Gram 14, LG Gram 15, and LG Gram 17, )طیف وسیعی از محصولات خانگی مانند ماشین‌های شست و شو، تلویزیون‌های OLED شامل تلویزیون تاشوی شرکت که در نمایشگاه سال گذشته نمونه‌ای از آن ارائه شد، و تلفن‌های هوشمند میان رده.

Nvidia: ارائه‌ی Nvidia Shield TV Pro

Samsung: ارائه‌ی تلویزیون‌های جدید ساخت شرکت( ۸k و QLED)، تعداد ابزار از طرح C-Lab مانند صفحه کلید مجازی، قلم هایلایت هوشمند، تحلیل‌گر مو،‌ منبع نور مصنوعی خورشیدی، و یک ربات انسان نما.


بیشتر بخوانیم:
با فناوری‌ های پوشیدنی نمایشگاه CES 2019 آشنا شوید
چشمگیرترین فناوری های نمایشگاه CES در سال ۲۰۱۹


منبع: businessinsider

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *