همایش های اسکلت بیرونی سال ۲۰۲۰

به طور معمول ماه اکتبر زمان برگزاری همایش‌های مرتبط با اسکلت بیرونی است. حتی اینک با وجود همه گیری کووید۱۹ همایش‌های اسکلت بیرونی، لباس‌های بیرونی و پوشیدنی‌های رباتیک تا حد ممکن برگزار می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به همایش‌های برنامه ریزی شده تا انتهای سال ۲۰۲۰ اشاره خواهد شد.

HFES ErgoX Symposium سال ۲۰۲۰، اکتبر (۱۳-۱۴)

HFES ErgoX Symposium سال ۲۰۲۰، اکتبر (۱۳-۱۴)

Human Factors and Ergonomics Society ErgoX Symposium یک همایش کاملا مجازی است که هر ساله یک روزه برگزار می‌شد. امسال این همایش دو روزه است. محورهای اصلی آن اسکلت بیرونی، امنیت سایبری و رباتیک است. با توجه به حجم بسیار زیاد مطالب ارائه شده در سال ۲۰۱۹ این انتخاب منطقی است. مطالب بسیاری از اثرات کووید۱۹ تا اندازه‌گیری و استاندارد، بازگشت سرمایه، اصول اخلاقی و… ارائه می‌شود.

WeRob/WearRAcon Europe 2020، اکتبر، ۱۳-۱۶

همایش رباتیک پوشیدنی یا WearRAcon امسال با سمپوزیم ErgoX تداخل زمانی دارد. این همایش امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود. کنفرانس‌هایی که هر ساله مجزا برگزار می‌شد امسال در هم ادغام شده است. مطالب پیرامون رباتیک پوشیدنی در توانبخشی و کمک به بیماران آسیب نخاعی، رباتیک نرم و لباس‌های بیرونی، تهیه رابط کاربری، مسائل اخلاقی و … است. جزئیات برنامه در وبسایت WearRAcon 2020موجود است.

وبینار انعطاف پذیری اسکلت بیرونی، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰

WearRA یک وبینار با عنوان انعطاف‌پذیری اسکلت‌های بیرونی، حسگرهای پوشیدنی و هوش مصنوعی ترتیب داده است. این وبینار در ۲۱ اکتبر برگزار می‌شود.

با اندازه‌گیری سلامت، درگیری، تولید نتیجه ، فشار، انگیزه، و تمرکز می‌توان مهم‌ترین چالش‌های یک محیط کاری را پیش‌بینی کرد. دکتر Joe Hitt مدیر اجرایی GoX، Duncan Treffers  از Laevo و Jennifer Hunter از emVitals, Inc در مورد بهینه سازی حسگرهای امروزی سخنرانی خواهند داشت. مباحث عبارتند از:

  • حسگرهای پوشیدنی و سنجه‌های هوش مصنوعی برای انعطاف پذیری در محیط کار
  • چگونه اسکلت بیرونی با استفاده از حسگرها پشتیبانی مناسب را فراهم می‌کند
  • چگونه فشار، درگیری، انگیزه و تمرکز را اندازه بگیریم

روز Fort Benning Exoskeleton Industry، ماه نوامبر

برنامه ریزی این همایش همچنان در حال انجام است. در صورت تائید اطلاعات آن در FedBizOpps منتشر خواهد شد. این همایش پس از تائید و بررسی الزامات اسکلت بیرونی توسط ارتش نخستین همایش در نوع خود خواهد بود. هدف ارائه ملزومات اسکلت بیرونی به عنوان راهنمایی برای سازندگان است.

Exoskeletons as PPE نوزدهم نوامبر ۲۰۲۰

همایش  اسکلت بیرونی به عنوان تجهیزات حفاظت شخصی(Personal Protective Equipment)توسط ASTM International Exo Technology Center of Excellence برگزار می‌شود. این همایش بین‌المللی است. اسکلت بیرونی برای اسکلت بیرونی یا فناوری برای فناوری پراستفاده نیست. اما درک موقعیت مناسب برای استفاده از اسکلت بیرونی در توانبخشی، امنیت، ارتقا بدن، و امنیت چندان آسان نیست. همین گفته برای دستگاه‌های شخصی نیز صادق است. این مطالب مخاطبان و طرفداران بسیاری دارد. ارائه مطالب از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح به وقت اقیانوس آرام انجام می‌شود. ثبت نام در این همایش رایگان است.


بیشتر بخوانیم:
ترکیب نبوغ انسانی و قدرت رباتیک در یک اسکلت بیرونی
کاربرد واقعیت مجازی و تأثیر آن بر توانبخشی


منبع: exoskeletonreport

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *