ربات‌های هوش مصنوعی ، مدیران آینده

طبق نظرسنجی که از کاربران حرفه‌ای اینترنتی انجام شده است آن‌ها اعتقاد داشتند که ربات‌های هوش مصنوعی در آینده تنها دستیار انسان نخواهند بود بلکه در جایگاه مدیریت قرار می‌گیرند. همچنین در آینده نزدیک واقعیت مجازی با واقعیت فیزیکی قابل تمایز نخواهد بود.

ربات‌های هوش مصنوعی مدیران آینده

گزارش Ericsson Consumer Trend نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در رده اول قرار دارد و ۳۵ درصد کاربران حرفه‌ای اینترنتی تمایل دارند که در محل کار ربات‌های هوش مصنوعی به آن‌ها در کار مشاوره بدهند و ۲۵ درصد این گروه از افراد ترجیح دادند که ربات هوش مصنوعی را به عنوان مدیر خود برگزینند.

حتی اگر هنوز به این موقعیت نرسیدیم که هوش مصنوعی بر انسان بتواند مدیریت کند ولی می‌توانیم در اطراف خود ببینیم که چگونه هوش مصنوعی گام به گام در حال پیشرفت است همانند دستگاه کوچک Google Home که می‌تواند به سیستم‌های هوشمند خانگی متصل شود و با فرمان‌های صوتی آن‌ها را کنترل کند یا دستیار صوتی هوشمند اپل Siri.

یک سوم پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی مایل بودند که هوش خود را از طریق هوش مصنوعی و فناوری بهبود دهند و ذهنشان را به اینترنت منتقل کنند و خودشان به هوش مصنوعی تبدیل شوند.

صرف نظر از این‌که تسلط هوش مصنوعی ممکن است یا نه نگرانی‌هایی در این باره ایجاد شده است. در این نظرسنجی حدود ۷۰۰۰ نفر بین ۱۵ تا ۶۹ سال از ۱۴ کشور مختلف شرکت کرده بودند و بسیاری از آن‌ها اعتقاد داشتند که بدن ما با فناوری سازگار و همگام نخواهد شد. اگر خودروهای بدون راننده به واقعیت تبدیل شوند مشکلات بیماری حرکت (car sickness) که در اثر حرکت خودرو و عدم حفظ تعادل بدن در بعضی از افراد ایجاد می‌شود با وجود خودروهای پیشرفته بدون راننده بیشتر خواهد شد. طبق گزارش ۳۰ درصد افراد مبتلا به بیماری حرکت نیاز به دارو دارند. یک سوم از آن‌ها حتی در هنگام استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باید دارو مصرف کنند.

نکته‌ای که تا حدودی برای کسب و کارهای کوچک نگران‌کننده است این است که از هر ۵ نفر از کاربران اینترنتی دو نفر از آن‌ها به خرید همه محصولات موردنیاز خود از پنج شرکت بزرگ اینترنتی تمایل داشتند و سه چهارم از آن‌ها بر این باور بودند که طی پنج سال آینده این نوع خرید اینترنتی افزایش می‌یابد.

گزارش نشان می‌دهد که چهار پنجم کاربرانی که از واقعیت‌های مجازی استفاده می‌کنند فکر می‌کنند که در طول سه سال آینده مرز واقعیت مجازی و واقعیت فیزیکی قابل تشخیص نخواهد بود. Michael Björn سرپرست تحقیق Ericsson ConsumerLab می‌گوید فراتر از بی‌درنگ بودن فناوری‌ها از این پس به ویژگی نزدیک بودن به واقعیت تمرکز می‌شود. کاربران نه تنها خود را با شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی احاطه کرده‌اند بلکه آن‌ها به واقعیت‌های مجازی و افزوده نیز مشتاق هستند. مصرف‌کنندگان آینده‌ای می‌خواهند که همه فناوری‌ها به سمت واقعیت نزدیک شوند. اکنون زمان شبکه‌های مخابراتی ۵G است.

در زمینه فناوری‌های آینده بیشتر بخوانید:
>>ابزارها و فناوری‌های هیجان‌انگیزی که در ۲۰۱۷ خواهیم دید
>>فناوری های پوشیدنی سال ۲۰۱۷
>>فناوریهای فرا انسان‌گرای آینده به زودی معنای معلولیت را تغییر خواهند داد

منبع: Theaustralian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *