ویلچر برقی ایستاده Permobil ؛ گامی به سوی انسان سایبورگ

صندلی چرخدار برقی پیشرفته Permobil نقش کلیدی در کمک به سیر تکامل انسان های سایبورگ ایفا خواهد کرد. ویلچر Permobil مدل F5 Corpus VS در زندگی دکتر پیتر اسکات مورگان (Peter Scott-Morgan) بسیار تاثیرگذار بوده. پیتر اسکات مورگان دانشمند و مهندس رباتیک و دانش‌آموخته‌ی کالج سلطنتی لندن به بیماری نورون حرکتی مبتلاست. وی در راستای غلبه بر بیماری خود آخرین فناوری‌های دنیا و هوش مصنوعی را به کار می‌گیرد. او تلاش می‌کند که به نخستین سایبورگ واقعی جهان تبدیل شود و عملکرد بدن خود را با ربات جایگزین کند. با مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

ویلچر برقی ایستاده Permobil ؛ گامی به سوی انسان سایبورگ
دکتر پیتر اسکات مورگان

بیماری نورون حرکتی به بیماری ALS نیز شناخته می‌شود. این بیماری سلول‌های عصبی حرکتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سلول‌هایی که کنترل فعالیت عضلانی داوطلبانه از جمله صحبت کردن، راه رفتن، بلع و حرکت کلی بدن را بر عهده دارند و به ناتوانی حرکتی و تخریب سلول‌های عصبی منجر می‌شود.

در سال ۲۰۱۷ پیتر متوجه بیماری خود شد. وی تصمیم گرفت آخرین فناوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی را به واقعیت تبدیل کند و به نخستین انسان سایبورگ تبدیل شود. در این مسیر با پزشکان، متخصصان فناوری‌های کمکی، مهندسان و طراحان بسیاری همکاری کرد. او با ترکیب فناوری‌های پزشکی و هوش مصنوعی و رباتیک زندگی خود را دگرگون کرد.

صندلی چرخدار برقی ایستاده Permobil مدل F5 Corpus VS کاربر را قادر می‌سازد بنشیند، بایستد و یا دراز بکشد. همکاری شرکت با پیتر از سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این شرکت ,ویلچر ایستاده را برای پیتر اسکات مورگان سفارشی‌سازی کرد تا برای محدودیت‌های حرکتی او مناسب باشد.

ویلچر برقی ایستاده Permobil ؛ گامی به سوی انسان سایبورگ
صندلی چرخدار پیشرفته Permobil

بیشتر بخوانیم:

>>آیا سایبورگ گام بعدی سیر تکامل انسان است؟
>>ربات پوشیدنی جدیدی که برای شرکت در المپیک سایبورگ ها طراحی شده است
>>فناوری نورومورفیک اینتل راهی برای بهبود زندگی بیماران آسیب نخاعی


منبع: thiis

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *