پوشیدنی های ویژه ی فصل زمستان

فناوری‌های پوشیدنی معمولا با قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری دمای بدن، فشار خون، ضربان قلب و … شناخته می‌شوند. اما پوشیدنی‌ها می‌توانند کارایی‌های دیگری نیز داشته باشند. در این مقاله از مجله‌ی فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی به معرفی پوشیدنی‌های ویژه‌ی فصل زمستان برای گرم نگه داشتن بدن می‌پردازیم.

پوشیدنی SKIINCore

این لباس بدون سیم  های گرمکن یا فناوری های نظیر آن توانایی گرم نگه داشتن بدن را دارد. این پوشیدنی انعطاف‌پذیری بالا و طراحی زیبایی دارد. SKIINCore با استفاده‌ی بیشتر و به مرور زمان در مورد دمای بدن و شرایط بهینه برای کاربر اطلاعات جمع‌آوری می‌نماید. این لباس گرما را تنها به نقاطی از بدن که کاربر به آن نیاز دارد منتقل می‌کند. این نقاط به همراه دمای مورد نظر کاربر به کمک یک اپلیکیشن موبایل قابل کنترل هستند. این روش کاربر را گرم نگاه داشته و از عرق کردن جلوگیری می‌کند.

اجزای گرم کننده‌ی لباس با ظرافت بسیار در تارهای این لباس تنیده شده است. شست و شو هیچ آسیبی به لباس وارد نمی‌کند. باتری این تجهیزات ۶۵ گرم وزن داشته و ۱۸ وات توان را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. یک درگاه USB نیز امکان استفاده از باتری برای شارژ سایر وسایل الکترونیکی همراه را ممکن می‌سازد. قسمت‌های مربوط به مفاصل لباس از داخل بسیار نرم هستند و کاربر در انجام هر حرکتی کاملا راحت خواهد بود.

Mercury Intelligent Heated Jacket، ژاکتی برای زمستان

شرکت Ministry of Supply ژاکتی برای فصل زمستان به نام Mercury Intelligent Heated Jacket‌طراحی کرده است. این لباس با حسگرهای خود دما را سنجیده و به کمک باشتک‌های کربنی دما را تنظیم می‌کند. ویژگی منحصر به فرد این لباس هدایت آن به کمک صدا از طریق دستیارهای صوتی Google Assistant و Alexa می‌باشد. این عملکرد به نوعی هوشمند است و پس از مدتی برای گرم کردن ژاکت را پیش از ورود به سرما بهینه می‌شود.Mercury Intelligent Heated Jacket

Hand Warmer

این دسته از گرم کن‌های دست مانند یک تکه سنگ کوچک طراحی شده است. این وسیله ی کوچک با فشار دست فعال شده و تولید گرما می‌کند. با تنظیم مناسب میزان مصرف،  دستگاه انرژی کافی برای تولید گرما از ۳ تا ۶ ساعت را فراهم می‌کند. برای شارژ کردن این وسیله می‌توان از شارژر دیواری خاص آن و یا درگاه USB استفاده کرد. دستگاه سریع گرم می‌شود و برای گرم کردن دست در توقف‌های کوتاه در محیط آزاد مناسب است.

گرمکن دست NEX

کلاه و دستکش Moretek

پارو کردن برف کاری دشوار است که در فصل زمستان گاها اجتناب ناپذیر است. شاید علاقه داشته باشید در هنگام کار موسیقی خاصی برای شما نواخته شود، اما تمایلی به استفاده از تلفن همراه در میان کوهی از برف نداشته باشید. در شرایطی مشابه کلاه و دستکش بیسیم Moretek Bluetooth Beanie and Gloves مفید هستند. کافی است تلفن همراه خود را با اتصال بی‌سیم به کلاه وصل کنید و دیگر نیازی به هدفون نخواهید داشت. دستکش‌های همراه این کلاه برای استفاده از صفحه‌ی لمسی نیز بهینه شده است.

کلاه و دستکش بیسیم Moretek

 دستکش های Outdoor Research Stormtracker

دستکش‌های Outdoor Research پوششی کاملا عایق‌بندی شده در هوای سرد برای دست‌ها خواهد بود. به جز این ویژگی سامانه‌ی گرمکن دستکش آن را برای فعالیت‌های سخت در سرما مناسب می‌سازد. این سامانه‌ باتری‌های قابل شارژ دارد و با تنظیمات مختلف تا ۸ ساعت توانایی تولید گرما خواهد داشت.

دستکشهای OR Stormtracker


بیشتر بخوانیم
فناوری های پوشیدنی مناسب ورزش های هوازی و غیرهوازی

مروری بر اخبار پوشیدنی و پزشکی در تابستان و پاییز ۱۳۹۷(بخش نخست)

بهبود الگوی دویدن ورزشکاران با گجت های پوشیدنی (بخش دوم)


منبع: wearable-technologies

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *