دو مورد از پوشیدنی های واقعیت مجازی ارائه شده در CES2023

نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) یک نمایشگاه تجاری سالانه است که در آن مبتکران از سراسر جهان بهترین اختراعات و فناوری‌های خود را در صنعت الکترونیک به نمایش می‌گذارند. در ادامه با دو مورد از پوشیدنی‌های واقعیت مجازی به نمایش در آمده در CES2023 بیشتر آشنا می‌شویم. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

با این پیراهن میتوان بازی های ویدیویی را حس کرد

با این پیراهن میتوان بازی های ویدیویی را حس کرد

پیراهن لمسی OWO که در نمایشگاه CES2023 به نمایش درآمد، به شما اجازه می‌دهد همه‌ی حس‌های یک بازی ویدیویی را احساس کنید.

OWO تنها شرکتی است که می‌تواند بی نهایت احساسات فیزیکی واقعی را تولید کند؛ برخلاف سایر پوشیدنی‌ها که از لرزش برای بازتولید یک حس استفاده می‌کنند. از آنجایی که هر بدن متفاوت است، می‌توانید احساسات را کالیبره کنید تا تجربه‌ای منحصربفرد داشته باشید.

بر اساس ریزاحساس

اساس این فناوری، ریزاحساس‌ها است؛ کوچک‌ترین واحدی که می‌توانید کالیبره کنید. هر حس، از یک یا چند ریزاحساس تشکیل شده است. برای نمونه یک تیراندازی از سه ریزحس: زخم ورودی، زخم خروجی و خونریزی. با این الگوریتم می‌توان بی‌نهایت حس مختلف ایجاد کرد. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که یک حس را تصور کنیم و پارامترهای موج را اصلاح کنیم.

این پیراهن دارای برنامه‌ای است که آمار کاربران را ذخیره می‌کند تا کالیبراسیون به طور خودکار هر بار که بازی می‌کنند سفارشی شود. شدت را نیز می‌توان تغییر داد.

سامانه لمسی OWO به کاربر این امکان را می‌دهد تا در 10 ناحیه مختلف بالاتنه از جمله بازوها احساس کند. افزون بر این، بی‌سیم است، به این معنی که کاربران می‌توانند آزادانه حرکت کنند. OWO از یک نخ لایکرای منعطف ساخته شده است. و امکان سفارشی‌سازی برای انواع اندازه‌ها و شکل‌های بدن را فراهم می‌کند و دارای باتری بادوام است.

Jose Fuertes فناوری OWO را اختراع کرد، کسی که به دنبال ادغام لذت یک گیمر مبتدی با فناوری تناسب اندام بود. Jose در سال 2015، شرکت Wiemspro را تأسیس کرد، یک شرکت پیشرفته که از تحریک الکتروعضلانی تمام بدن (EMS) برای تناسب اندام استفاده می‌کند. این فناوری با گسترش محبوبیت در بین توزیع کنندگان در بیش از 35 کشور در سراسر جهان، پیشگام بود.

Sensations Technology

سپس Jose دانش فناوری Wiemspro و موفقیت بین‌المللی آن را ترکیب کرد و از آنها به عنوان کاتالیزوری برای راه‌اندازی OWO در سال 2019 استفاده کرد. گروه مهندسان او برای طراحی، توسعه و در نهایت حق اختراع یک فناوری مبتکرانه به نام Sensations Technology سخت کار کردند. این نوآوری است که امکان ایجاد بی‌نهایت حس موجود در پوشیدنی لمسی OWO را فراهم می‌کند.

ترکیب برنامهOWO و OWO Skin قادر به ایجاد یک تجربه بازی واقعاً همه‌جانبه برخلاف سایرین بوده است.

اگرچه این فناوری در حال حاضر تنها برای بازی استفاده می‌شود، اما می‌توانیم شاهد اعمال آن در سایر برنامه‌های کاربردی‌تر باشیم. در آگوست 2020، دانشجویان دانشگاه هاروارد یک دستگاه پوشیدنی برای افراد کم بینا ساختند تا راحت‌تر حرکت کنند.

همانند فناوری OWO، دانشجویان از سطوح پیشرفته‌ای از فناوری بینایی رایانه و رباتیک نرم استفاده کردند که به دوربین گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود، دوربینی که زیر گردن او روی لباس پوشیدنی جلیقه‌مانند قرار می‌گیرد. دوربین به کاربر می‌گوید اشیاء کجا هستند. سپس این اطلاعات به جلیقه تحویل داده می‌شود که برای ارائه بازخورد لمسی باد می‌شود.

با کمک این دستکش‌ها با خیال راحت اشیای خطرناک را لمس کنید

Maestro EP به پوشندگان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های مورد نیاز را به طور ملموس و بدون محدودیت‌های فیزیکی پرهزینه شبیه‌سازی کنند.

شرکت واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده Contact CI آخرین دستکش‌های خود را با نام Maestro EP در نمایشگاه CES2023 معرفی کرد. این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد تا “غیرواقعی” را در دستان خود احساس کنند.

Maestro EP یک ابزار پوشیدنی و نرم‌افزار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که بیشتر برای برنامه‌های آموزشی ساخته شده است. هنگامی که یک سازمان در حال آموزش افراد خود برای مهارت‌های مهم دست‌محور است، Maestro EP یادگیری آنها را به یک تجربه عملی ارتقا می‌دهد.

دستکش Maestro EP برای موقعیت‌هایی مناسب است که آموزش عملی بسیار گران، وقت‌گیر یا خطرناک است. Maestro EP در این موارد به کاربران این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های مورد نیاز را به‌طور ملموس و بدون محدودیت‌های فیزیکی پرهزینه شبیه‌سازی کنند.

این شرکت پیش از این با نیروی هوایی ایالات متحده همکاری می‌کرد. یک افسر ارشد نوآوری، کیفیت تعاملات لمسی Contact CI را ستایش می‌کرد: «Contact CI کار بسیار خوبی در ترکیب بازخورد نیرو و بازخورد لرزشی انجام داد. آنها قادر به ایجاد تعاملات ملموس در داخل کابین‌های واقعیت مجازی حین استفاده از یک دستکش پوشیدنی سبک وزن بی‌سیم هستند».

هر جفت Maestro EP حدود 3750 دلار قیمت دارد و برای پیش‌سفارش در دسترس است.

با کمک این دستکش‌ها با خیال راحت اشیای خطرناک را لمس کنید

>> رونمایی از سبک ترین اسکلت بیرونی با پشتیبانی هوش مصنوعی در CES 2023


منبع: interestingengineering.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *