رونمایی از سبک ترین اسکلت بیرونی با پشتیبانی هوش مصنوعی در CES 2023

اسکلت‌های بیرونی سبک وزنی که به ایمنی بیشتر محیط کار در مشاغل سخت کمک می‌کنند، در نمایشگاه CES 2023 معرفی خواهند شد. این پوشیدنی‌ها پشتیبانی مکانیکی برای بلند کردن و حمل اجسام را فراهم می‌کنند و از یک سامانه کمکی هوشمند برای هشدار به کاربران استفاده می‌کنند، هشدار برای مواردی همچون وضعیت نادرست حین بلند کردن یا زمانی که باید استراحت کنند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

رونمایی از سبک ترین اسکلت بیرونی با پشتیبانی هوش مصنوعی در CES 2023

شرکت German Bionic

شرکت German Bionic از اسکلت‌های بیرونی و محصولات پوشیدنی سبک‌ وزن و مجهز به هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2023 رونمایی خواهد کرد. هدف این شرکت رباتیک اروپایی افزایش ایمنی محل کار در مشاغل سخت فیزیکی با طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند است. در بیانیه‌ای آمده است: «ما با ابزارهای پوشیدنی جدید، افراد سخت‌کوش را با ابزارهایی که برای انجام راحت‌تر و پایدارتر کارشان نیاز دارند، توانمند می‌کنیم».

این شرکت مستقر در آگسبورگ آلمان، سه محصول جدید خود را در نمایشگاه CES 2023 به نمایش خواهد گذاشت: Apogee، Smart SafetyVest و بستر German Bionic IO.

شرکت German Bionic در زمینه اسکلت‌های بیرونی پوشیدنی پیشگام است و نخستین شرکتی بود که اسکلت بیرونی متصل را برای محل کار معرفی کرد. این اسکلت بیرونی از کاربران در بلند کردن اجسام پشتیبانی و از وضعیت نامناسب بدن جلوگیری می‌کند. اسکلت بیرونی Cray X در رده “بهترین نوآوری” فناوری‌های پوشیدنی CES 2023 ارائه شده است و برای نمایش در این رویداد از ۵ تا ۸ ژانویه در دسترس خواهد بود.

چنین فناوری‌هایی چگونه کمک میکنند

بر اساس گزارش مؤسسه پزشکی ایالات متحده، بار اقتصادی ایمنی محل کار با غیبت، هزینه‌های غرامت، دستمزد و بهره‌وری از دست رفته اندازه‌گیری می‌شود که تنها در ایالات متحده سالانه معادل ۴۵ تا ۵۴ میلیارد دلار آمریکا است.

Armin G. Schmidt، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران German Bionic، گفت: «اسکلت‌های بیرونی برقی هوشمند و پوشیدنی‌های ما از افرادی که روزانه کارهای فیزیکی سخت را انجام می‌دهند، در برابر فشار بیش از حد و آسیب محافظت می‌کنند».

«این پوشیدنی‌ها پشتیبانی مکانیکی برای بلند کردن و حمل اجسام را فراهم می‌کنند و از یک سامانه کمکی هوشمند برای هشدار به کاربران استفاده می‌کنند؛ هشدار برای مواردی همچون وضعیت نادرست حین بلند کردن یا زمانی که باید استراحت کنند. این منجر به غیبت کمتر از کار در نتیجه بیماری ناشی از فشار بیش از حد یا حوادث می‌شود. در نهایت کارمندان مولدتری خواهیم داشت».

محصولات جدید

محصول جدید Apogee این شرکت که پوشیدنی سبک‌تر و راحت‌تری نسبت به مدل‌های پیشین است، ضد گرد و غبار و آب است و تا ۶۶ پوند (۳۰ کیلوگرم) از کمر در هر حرکت بلند کردن پشتیبانی و به کاهش خستگی کمک می‌کند. «گروه اطمینان حاصل کرده است پوشیدنی‌های Apogee  می‌توانند به راحتی در مکان‌های مختلف کاری ادغام شوند، به‌ویژه جاهایی که بلند کردن و حمل بار به طور منظم انجام می‌شود، مانند لجستیک، ساخت‌وساز، و بخش مراقبت».

Smart SafetyVest با حسگرهای پیشرفته و هوش مصنوعی ارائه می‌شود تا بینش‌های ارگونومیک شخصی را بر اساس داده‌های به دست آمده ارائه دهد. این دستگاه همچنین ارزیابی‌ها و اقدامات سفارش شده را با فشار دادن یک دکمه ارائه می‌دهد. افزون بر بینش‌های سفارشی در محل کار، می‌تواند خطرات ارگونومیک و فرصت‌های بهبود را برای کاهش خستگی و آسیب مشخص کند.  آسیب‌هایی که می‌تواند منجر به سطح بالایی از بیماری و غیبت، بدون توجه به نوع کار، شود.

همچنین بستر جدید German Bionic IO مبتنی بر ابر به نمایش گذاشته خواهد شد که در قلب هر دو پوشیدنی جدید ارائه شده از سوی شرکت قرار دارد. داده‌های جمع‌آوری شده به طور مداوم با استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای افزایش اثربخشی ایمنی، با توجه به اقدامات کاربر، تجزیه و تحلیل می‌شود. Smart Safety Companion، یک سامانه هشدار اولیه برای ارگونومی است که برای نمونه، مواردی از وضعیت نامناسب، بلند کردن نادرست و فشار بسیار را هشدار می‌دهد. بستر German Bionic IO با کمک Smart Safety Companion نظارت و گزارش جامع و همچنین سفارش‌های فردی را بر اساس داده‌های واقعی فراهم می‌کند.


>> اسکلت بیرونی برای کارگران: گفتگو با Marius Kiss از German Bionic

>> جذب سرمایه ۱۵ میلیون یورو توسط GermanBionic


منبع: interestingengineering.com

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *