چین در حال آزمایش یک اسکلت بیرونی نظامی جدید

طبق تصاویر پخش شده از تلویزیون دولتی چین، ارتش این کشور در حال آزمایش بر روی یک اسکلت بیرونی جدید است تا به سربازان کمک کند بارهای سنگین را با سهولت نسبی حمل کنند. در ادامه این مقاله از مجله فناوری‌های توان افزا و پوشیدنی به مرور خبری که از این مورد در دسترس است می‌پردازیم.

چین در حال آزمایش یک اسکلت بیرونی نظامی جدید

تصاویر ویدئویی که هفته گذشته توسط کانال China Central Television 7 (CCTV 7) منتشر شد، نشان می­‌دهد سربازان ارتش آزادی­بخش در مرکز پشتیبانی لجستیک مشترک تامین Wuxi این کشور با استفاده از اسکلت‌­های بیرونی در حال حمل جعبه‌­های ۸۰ کیلوگرمی (۱۷۵ پوند) هستند، یکی از خبرنگاران گزارش می‌­دهد:

طبق گزارش CCTV 7 سربازان PLA از اسکلت‌­های بیرونی جدید برای عملیات دفع مواد منفجره استفاده می ­کنند.

با توجه به تصاویری که پیش‌تر توسط People Daily منتشر شده بود، به نظر می­‌رسد PLA این سامانه خاص را برای اهداف لجستیکی در اوایل سپتامبر رونمایی کرده است.

همچنین طبق گزارش CCTV 7 سربازان PLA از همان سامانه برای حمل سربازان مجروح بر روی برانکارد به عنوان بخشی از تمرین مانور پزشکی استفاده می­‌کنند، عملکردی که ارتش چین قبلاً در ماه آگوست به نمایش گذاشته بود:

این اولین بار نیست که رسانه‌­های دولتی چین در میان اقدامات خود برای کاربردهای نظامی، از اسکلت‌های بیرونی با فناوری پیشرفته رونمایی می­­‌کنند. در سال ۲۰۱۸، Norinco، شرکت صنعتی دولتی چینی، اولین اسکلت بیرونی را برای کمک به سربازان PLA طراحی کرد تا بتوانند اسلحه، لوازم و مهمات تا وزن ۱۰۰ پوند را حمل کنند.

طبق گفته Popular Science، یک ماه قبل از رونمایی از اسکلت بیرونی شرکت Norinco، موسسه ۷۰۷ شرکت صنعت کشتی سازی چین از یک اسکلت بیرونی برای افسران ارشد PLA که در تلاش برای راه اندازی یک دستگاه رباتیک برای استفاده در کارخانه‌­های کشتی سازی بودند، پرده برداشت.

پس از آن، در اکتبر ۲۰۱۹، گزارش شد که گروه تجهیزات ارتش PLA مسابقه­‌ای را با حضور ۵۰ نمونه نخست اسکلت بیرونی برگزار کرد که توسط بیش از دوازده تیم با هدف سهولت در بارگیری­‌های توپخانه­ا‌ی توسعه یافته بود.

Samuel Bendett، محقق و تحلیلگر در مرکز تجزیه و تحلیل نیروی دریایی، به Task & Purpose گفت: ” امروزه نظامیان برای اغلب اهداف رزمی و تدارکاتی در حال استفاده از فناوری­‌های جدید هستند، جایی که از این اسکلت‌­های بیرونی استفاده خواهد شد.” 

در واقع، چین تنها کشوری نیست که به دنبال فناوری اسکلت­‌های بیرونی برای استفاده در تدارکات جنگی است، رونمایی از اسکلت بیرونی نظامی جدید PLA درست پس از آن صورت گرفت که شرکت روسی Rostec تصاویری از اسکلت بیرونی جدید جنگی خود منتشر کرد.

در حالی که تلاش­های روسیه و چین بخشی از یک مسابقه واقعی تسلیحاتی اسکلت بیرونی با ایالات متحده است، پنتاگون نزدیک به نیم قرن است که آرزوی اسکلت بیرونی را در سر دارد، اگر چه طی آخرین تلاشش برای ساخت TALOS، پس از رونمایی در سال ۲۰۱۹ نتوانست یک لباس زرهی کاملاً یکپارچه ارائه دهد.

اکنون، هنگامی که روسیه و چین پروژه‌­های اسکلت بیرونی خود را پیش می­‌برند، ارتش ایالات متحده در حال توسعه یک اسکلت بیرونی کاملا جدید است تا به سربازان کمک کند سرسخت‌­تر از گذشته باشند. اینکه آیا این طرح تلاش­‌های رقبای آمریکا را جبران می‌­کند یا خیر؟ برای پاسخگویی به این پرسش باید منتظر ماند.


بیشتر بخوانیم:
المپیک سایبورگ در نسخه جهانی: Cybathlon 2020
ساخت عضلات مصنوعی برای اسکلت بیرونی توان افزا با تکیه بر هیدروژن
اسکلت های بیرونی نظامی روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۸


منبع: taskandpurpose

«استفاده و بازنشر مطالب تنها با ذکر لینک منبع و نام (مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی) مجاز است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *