کفش هوشمندی که هنگام راه رفتن برق تولید می‌کند – اختراع یک نوجوان

کفش هوشمندی که هنگام راه رفتن برق تولید می‌کند - اختراع یک نوجوان

آنجلو کازیمورو، نوجوان  ۱۵ ساله فیلیپینی با اختراعش وارد اخبار بین المللی شد. اختراع او الکتریسیته را از یک روش جدید و آسان تولید می‌کند. او یک کفی کفش ساخته است که می‌تواند جریان الکتریکی را هر زمان که فردی این کفش را می‌پوشد و گام برمی‌دارد تولید و مهار کند.

در طراحی این کفش از مواد پیزوالکتریک استفاده شده است. این مواد زمانی که فشرده می‌شوند اختلاف پتانسیل الکتریکی ایجاد می‌کنند. طبق یک نوشته در وبلاگ این نوجوان: «خاصیت پیزوالکتریک از اواسط قرن ۱۸ کشف شد. پیزوالکتریک، بار الکتریکی است که در مواد جامد مانند کریستال یا نوع خاصی از سرامیک زمانی که نیروی مکانیکی بکار برده می‌شود جمع می‌شود».

آنجلو از زمانی که ۱۱ ساله بوده روی این ایده کار کرده است. او معتقد است که این طرح کامل شده و آماده است تا آن را با جهانیان به اشتراک بگذارد.

۱c403d220d19b6647a2dc0c8f6899b02

به کمک این کفش هوشمند تولید برق مردم قادر خواهند بود دستگاه‌های الکترونیکی خود مانند تلفن‌های همراه را شارژ کنند. این ممکن است چیز مهمی به نظر نیاید اما در واقع یک نوآوری بزرگ خواهد بود.

آنجلو اجازه می‌دهد به دیگران تا ایده‌های خود را برای بهبود طراحی این دستگاه متن باز اعمال کنند. اگرچه کفش هوشمند تولید برق به طور کامل عملیاتی شده است اما او می‌گوید که هنوز برای تولید انبوه آماده نیست.

شما می توانید دستورالعمل گام به گام برای ساخت کفشی که برق تولید می‌کند را در تارنمای آموزشی آنجلو ببینید.


در همین زمینه بخوانید:

>> کالسکۀ کودک برای مادران ویلچری؛ ابداع یک نوجوان
>> کفش هوشمند ویژه افراد قطع عضو برای انجام بازی‌های ویدئویی
>> کفش هوشمند لنوو ویژه تناسب اندام و قابل استفاده در بازی‌های ویدئویی
>> جلوگیری از رشد زخم‌های دیابتی با کفی کفش هوشمند


منبع: EWAO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *