کنترل سگ از راه دور!

همه ما در فیلم‌های کارتونی حیواناتی را دیده‌ایم که با آویزان کردن غذا مقابل صورتشان می‌توان آنها را هدایت و کنترل کرد. اما آیا در واقعیت با چنین حقه‌ای می‌توان حیوانات را کنترل کرد؟ آیا می‌توان با تغییر زاویه یک سوسیس (غذای مورد علاقه سگ) در مقابل صورت سگ، آن را از راه دور کنترل کرد؟

کنترل سگ از راه دور!

تا پیش از انقلاب صنعتی، انسان از حیوانات برای آسان‌تر شدن کارها استفاده می‌کرد. هنوز هم در برخی مناطق بسیاری از کارها را با کمک حیوانات انجام می‌دهند همچون استفاده از خوک‌ها برای پیدا کردن قارچ‌های دنبلان. ویلیام به بنیان و اساس نخستین بشر اما با یک پیچ و تاب مدرن‌تر بازگشته است. او چیزی ساخته که می‌تواند عملاً یک سگ را مجبور به انجام هر کار قابل تصوری کند. اکنون سگ او از راه دور کنترل می‌شود.

درواقع ویلیام کاری انجام داده است که در فیلم‌های کارتونی استفاده می‌شود. در این روش چیزی را مقابل صورت سگ‌ها آویزان می‌کنند تا او آن را دنبال کند و از این طریق سگ را به هر طرفی که می‌خواهند هدایت می‌کنند. نقطه اتصال با یک گیرنده کنترل از راه دور محکم شده و بسته به جایی که کاربر قصد دارد سگ به آنجا برود، محرک، غذای آویزان را کمی به سمت راست یا چپ هدایت می‌کند. به نظر می‌رسد که سگ ویلیام یک ورزش بسیار خوب انجام می‌دهد و چیزی که پوشیده چندان هم بد نیست.

کنترل سگ از راه دور!

این کوله پشتی در نرم افزار SolidWorks طراحی شده است

باور کنید یا نه، برخی پژوهش‌های واقعی برای کنترل از راه دور حیوانات وجود دارد، اگرچه تا کنون تنها به کنترل از راه دور سوسک محدود شده است. ما شاید تمایل داشته باشیم سگی را به سادگی از راه دور کنترل کنیم اما انتظار نداریم این موجب به بند کشیده شدن آنها و یا کنترل با افسار شود.

روش انجام کار و جزئیات بیشتر را می‌توانید در این ویدئو مشاهده کنید.

منبع: hackaday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *